تفاوت بین میکروفن لامپی و ترانزیستوری

شروع موضوع توسط rezatizabi ‏11/1/12 در انجمن گفتگوی عمومی درباره استودیوها

تاپیک تفاوت بین میکروفن لامپی و ترانزیستوری تالار گفتگوی عمومی درباره استودیوها در persian-music.org.

  1. rezatizabi

    rezatizabi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/1/12
    ارسال ها:
    63
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    با سلام
    میخواستم بدونم فرق بین یه میکروفن لامپی مثل Neuman U87Ai با یک میکروفن ترانزیستوری مثل BLUE Kiwi چیه؟
    و اصولا شما کدوم یکی رو ترجیح میدین و به چه دلیل؟
    نمیدونم چرا نیومن توی خیلی جاها شناخته شده است و خیلیها اصلا برند Blue رو نمیشناسن؟ (نمونش اغلب صدابردارای صدا و سیما.)
     
  2. Omid Molavi

    Omid Molavi مدیر تالار آهنگسازی و استودیوها تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/09
    ارسال ها:
    381
    شغل :
    استودیو پاییز
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +547 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, logic, sonar
    رکورد نویمن فلت تر هست ... و تو تمام سبک ها قابل استفاده ... بدون رنگ شدگی تو صدا .. اکثر مدل هاش امضای نویمن رو دارن تو رکورد....از Tlm 102 بگیر تا به بالا

    این مقایسه ها بار ها تو این سایت شده .... این مباحث که چرا فلانی استفاده میکنه یا نمیکنه به درد شما و من نمیخوره.

    شما یا باید بری تک تک تست کنی ! یا از طریق رنج فرکانس های داخل سایت سازنده میکروفن تحقیق کنی و مشخصات میکروفن رو مقایسه کنی....و یا بری تو استودیو های مختلف رکورد های مختلف رو بشنوی و بیاری با یه مانیتور مقایسه کنی ...تو یه مکان مشخص

    ..........
    فرق ترانزیستور و لامپ ... ترانزیستور نمونه کوچک لامپ و جدیدتر با کارایی یکسان در حجم کمتر
    مزیت لامپ به ترانزیستور...>>> المان های بکار رفته در لامپ و آلیاژ های بهتر اون باعث گرمای بیشتر میشه...که در میکروفن های ترانزیستوری شرکتی مثل نویمن .... بسیار این تفاوت کمه در حد وسواسی بی مورد
    (مخصوصاً زمانی که دارین با یه پری امپ خوب رکورد میگیرین )

    معایب لامپ نسبت به ترانزیستور>>>> عمر کوتاه...مصرف بیشتر.... زمان شروع به کار بیشتر (چون باید گرم بشه) ...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. میلاد صامت

    میلاد صامت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/14
    ارسال ها:
    41
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    صدابردار
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +53 / 1 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, protools, reason
    البته میکروفن های لامپی یا ریبون کلا" برای کارهای اسلو یا تمپوهای پایین پیشناد میشه دلیل علمی و الکترونیک داره که از این بحث خارجه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,810 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    البته امید جان این گرم شدن لامپ دیگه فکر نمیکنم وجود داشته باشه و بیشتر برای لامپهای قدیمی بودند. لامپهای جدید دیگه فکر نمیکنم نیاز به تایم برای گرم شدن اولیه داشته باشند.
     
  5. میلاد صامت

    میلاد صامت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/14
    ارسال ها:
    41
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    صدابردار
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +53 / 1 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, protools, reason
    بله درسته لامپهاییی که از دهه ی 1997 به بعد تولید میشه دیگه مثل لامپهای خیلی قدیمی نیست ... تنها چند ثانیه (حدودا 40تا60) لامپ توی اوج امادگی خودش میرسه و آماده به کاره...... البته یه کوچولو به خود لامپ هم باز بستگی داره
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  6. alishayan

    alishayan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/13
    ارسال ها:
    85
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    کرج
    امتیازات:
    +30 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo
    سلام
    میکروفون لامپی رو ترجیح میدین یا ترانزیستوری؟
     
بارگذاری...