تشریح کامل تنظیمات صدا (Audio Setting) در نرم افزار Fl Studio

شروع موضوع توسط HECTRUM ‏10/11/12 در انجمن برنامه اف ال استودیو FL Studio

تاپیک تشریح کامل تنظیمات صدا (Audio Setting) در نرم افزار Fl Studio تالار برنامه اف ال استودیو FL Studio در persian-music.org.

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است. (فقط مدیران امکان ارسال پست جدید در ادامه تاپیک را دارند)
  1. HECTRUM

    HECTRUM مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/11
    ارسال ها:
    466
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تـهــران
    امتیازات:
    +2,036 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, wavelab
    سلام بر دوستان عزیز.

    اخیرا سوالات زیادی مربوط به پنجره ی Audio Setting در Fl Studio پرسیده شده و اصطلاحات و کاربرد اونها برای دوستان مبهم و اکثر موارد مورد سوال قرار گرفته بود.
    در این بخش سعی می کنم تمام این رفع ابهام ها رو از بین ببرم تا دوستان بر اساس نوع کارت صدا و قدرت کامپیوتر و ... خود بهترین تنظیمات رو برای خودشون انجام بدن که گاها باعث خروجی بهتر هم خواهد شد.

    از قسمت بالا به ترتیب:

    Options:

    Input/Output: در این قسمت درایور کارت صداهایی که نصب کردید و از جمله منبع صوتی خود ویندوز(Primary Sound) رو مشاهده می کنید.


    اگر کارت صدای شما شامل فناوری ASIO باشد باید درایور ASIO مربوط به کارت صداتون رو برای به حداقل رسوندن میزان Latency و CPU Load انتخاب کنید. برای مثال در کارت صدهای Motu ما این گزینه رو انتخاب می کنیم. Motu Audio ASIO

    در غیر این صورت (اگر کارت صدای شما از ASIO پشتیبانی نکرد) از درایور ASIO4ALL استفاده کنید.
    (Buffer Size پیشنهادی توسط کمپانی ایمیج لاین 416 Samples هست که برابر 10 میلی ثانیه تاخیر(Latency) می باشد.)

    Status: اطلاعات مربوط به کارت صدای انتخابی شما در این قسمت قابل مشاهده هست.


    توجه: میزان تاخیری که در این قسمت مشاهده می کنید ممکن است با چیزی که در Buffer Sample تنظیم کردید (416 Samples) متفاوت باشد چرا که میزان تاخیر در خروجی که در استاتوس مشاهده می کنید شامل پلاگین ها هم خواهد شد پی قطعا تاخیر هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

    Auto-close Device: با انتخاب این گزینه به نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف این اجازه داده می شود که زمانی که FL مینیمایز میشود و یا اینکه نرم افزار دیگری انتخاب میشود، از کارت صدا استفاده کنند. در این صورت هنگامی که FL را مینیمایز می کنیم فوکوس از روی FL برداشته می شود و کارت صدا آزاد می شود.


    Sample Rate: در این قسمت سمپل ریتی که برای پلی-بک در میکسر استفاده میشود رو انتخاب کنید که به صورت پیش فرض 44100 در نظر گرفته و پیشنهاد شده است.


    چرا که بسیاری از پلاگین ها (به خصوص در هنگام Tuning و Pitch Shifting) و برخی از کارت صداهای قدیمی ممکن است به درستی عمل نکنند.

    ASIO Properties:


    :Buffer Length مقدار تاخیر بافر در کارت صدای ASIO را نشان می دهد که برای تنظیم میزان بافر بر روی Show ASIO Panel کلیک می کنیم.

    مقدار تاخیر بین زمان نواختن یک نت از روی میدی تا لحظه ی شنیدن در واحد میلی ثانیه (ms) رو مدت زمان بافر می گویند.

    مناسب ترین تنظیمات، تنظیماتی است که سیستم شما کمترین حد Buffer Underruns رو که به صورت عدد نوشته میشود داشته باشد.

    Clock Source : این قسمت به منظور محافظت از مشکلاتی که ممکن است در مواقع سینک سیگنال ها و سمپل ها بوجود آید و یا مشکلاتی که در خروجی گرفتن ممکن است رخ دهد قرار داده شده است که اکثر کارت صداهای ASIO از کلاک سورس Internal خودشون برای کاهش حداقل این قضیه استفاده می کنند.


    Mix in buffer switch : با انتخاب این گزینه خروجی صدا توسط Buffer Switch کارت صدای ASIO مورد بررسی قرار میگیرد که در برخی کارت صداها این گزینه Latency را کاهش میدهد.


    زمانی که این گزینه روشن باشد Underrun Counter (که در مقابل آن تعداد آنها بر مبنای عدد نوشته شده است) Bypass می شود و از طرفی تعداد Underruns ها (Pop ها و Click ها) هم ممکن است بیشتر شود.

    :Triple Switch این گزینه تعداد Underruns ها را کاهش میدهد به خصوص در مواقعی که CPU Load اغلب اوقات به 100 نزدیک است.
    به طور کل این گزینه برای میکس در مواقعی که CPU Load شما بسیار زیاد است در نظر گرفته شده است اما به شرط دو برابر کردن میزان تاخیر در خروجی کارت صدای ASIO (میزان تاخیری که به هیچ وجه برای Play-Back مناسب نیست)

    Audio Mixing Thread (سلسله مراتب میکس سیگنال صوتی):


    Priority: مقدار اولیت و یا اختصاص CPU در روند پردازش سیگنال صوتی را تنظیم و تعیین می کند.
    هر چقدر بیشتر این مقدار اولویت را تنظیم کنیم، میکس و پردازش سیگنال با دقت بیشتری انجام می شود اما ریسک Locksup ها و یا Freeze شدن هم افزایش پیدا می کند که در نهایت باعث هنگ کردن و در برخی مواقع از دست دادن پروژه هم می شود.

    هر چقدر کمتر این میزان رو تنظیم کنیم ریسک Buffer Underruns ها را خواهیم داشت تا جایی که ممکن است به درستی سیگنال را نشنویم.

    Safe Overloads:این گزینه مربوط به GUI (Graphic User Interface) یا همان اینترفیس گرافیکی می شود که با روشن بودن این گزینه بخشی از CPU به این موضوع اختصاص پیدا می کند و در نتیجه CPU Usage کمتری برای کار با سیگنال صوتی برای ما باقی می ماند.
    اگر این گزینه خاموش باشد بیشترین حدی که در قسمت Priority انتخاب کردیم در خدمت سیگنال صوتی قرار خواهد گرفت.

    به علت زیاد بودن مطلب در بخش دیگر بقیه موارد رو هم اضافه خواهم کرد.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 21
  2. HECTRUM

    HECTRUM مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/11
    ارسال ها:
    466
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تـهــران
    امتیازات:
    +2,036 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, wavelab
    از دوستان به دلیل تاخیر در قرار دادن بقیه مطالب پوزش میخوام.

    Playback Tracking:


    این قسمت به نشانگر مکان در Playlist – Event Editor – Piano Roll و ... کمک می کند که در هنگام پلی-بک نرم تر و منعطف تر عمل کنند و از پدیده هایی مانند (Jittery= خطاهای زمانی) جلوگیری کنند.


    Playback Tracking Source:


    Driver: درایور کارت صدای انتخابی به عنوان منبع پلی-بک شما قرار میگیرد که به صورت دیفالت این گزینه انتخاب و درنظرگرفته شده است.
    Hybrid: در علوم مهندسی به معنای پیوندی و یا مرکب است. با انتخاب این گزینه درواقع از هر دوی Driver و Mixer استفاده میشود. این گزینه بسیار مناسب برای زمانی است که از منبع صوتی Primary Sound Driver برای برطرف کردن Jitter ها استفاده می کنیم.
    Mixer: از موقعیت میکسر برای این موضوع استفاده می کنیم.
    توصیه می شود که از این گزینه برای پلی-بک استفاده نکنیم اگرچه با تاخیر 10 میلی ثانیه (416 Samples) یا کمتر می تواند به درستی کار کند.
    Offset: پارامتری است که برای جبران میزان تاخیر مکان نمای پخش (Play Position) که توسط خود Fl و یا کارت صدای شما پیش بینی میشه، در نظر گرفته شده است.
    زمانی به این گزینه نیاز داریم که کارت صدا به درستی مکان مورد نظر را گزارش نمی دهد. در این صورت می توانید اسلایدر را در جهت مثبت و یا منفی حرکت دهید تا به طور دقیق سینک شود.
    * این گزینه ها جایگزین گزینه Use Mixer Az Playback Position که در ورژن های قبل Fl Studio بود، قرار گرفته شده است.


    Mixer:


    Resampling: پروسه ی ساخت تغییراتی در اطلاعات سمپل است که به طور دقیق و نرم میانگین حجم صدایی که بین دو نقطه از سمپل (در شکل موج سمپل) وجود دارد را مورد بررسی و پردازش قرار می دهد.
    استفاده و تنظیم این گزینه زمانی حیاتی و ضروری است که سمپل ها از نواک (Pitch) اصلی خود به زیر و بمی بالاتر و یا پایین تر تبدیل می شوند و یا اصطلاحا Transpose می شوند تا از پدیده هایی مانند Quantizing و Aliasing که موجب بوجود آمدن نویزهایی ناخوشایند و در مواردی حتی باعث تغییر تمبر و جنس صدا هم می شوند، جلوگیری کند.
    استفاده از Interpolation های بالاتر در گزینه ی Resample تنها به نت ها و یا صداهایی که تغییر پیچ داده اند و یا اینکه ترنسپوز شده اند اعمال می شود.


    به صورت خلاصه:


    Linear: کمترین میزان مصرف CPU - رابطه خطی بین دو نقطه از سمپل که بیشتر شبیه به موج مربع شکل خواهد شد تا یک موج سینوسی ایده آل - ایجاد پدیده Aliasing (نویز هایی در مناطق High زمانی که نت ها Transpose میشوند. توصیه می شود فقط در Live Mixing از این الگوریتم استفاده شود.
    6 Point Hermite: سریع ترین و مناسب ترین نوع Interpolation برای پلی-بک - دارای دقتی به مراتب بالاتر از الکوریتم Linear (مناسب برای رایانه هایی با قدرت متوسط)
    64 - 128 - 256 - 512 Point Sync: بالاترین حد کیفیت در قبال مصرف CPU بیشتر. هر چیزی فراتر از 6 Point Hermite برای میکس لایو و یا پلی-بک مناسب نخواهد بود. این الگوریتم ها به Render Interpolation Mode معروفند و بالاترین حد کیفیت رو تضمین می کنند.
    * چنین تنظیماتی در پنجره اکسپورت هم مشاهده میشود. این گزینه ها این قابلیت رو به شما میدهد که در عین حال که از تنطیمات مناسب برای پلی-بک در Audio Setting استفاده می کنید بدون هیچ دخالتی و کاملا مستقل بالاترین حد Interpolation برای Rendering رو هم داشته باشید.


    تنظیمات مربوط به Interpolation در Audio Setting و Export Setting کاملا مستقل از همدیگر هستند.


    Preview Mixer Track: ترکی در میکسر که اطلاعات مترونوم و پیش نمایش فایل ها چه در Browser و چه در Wave Editor ها به آن اختصاص داده شده است رو نشان می دهد.
    به صورت دیفالت این گزینه بر روی /"--"/ Master می باشد.


    Reset Plugins On Transport: این گزینه را برای بهتر و سریع تر عمل کردن نشانگر مکان در پلی لیست غیر فعال کنید ضمن اینکه مصرف CPU و Glitchness کمتری را هم خواهید داشت.


    Play Truncated Notes: نت هایی که کوتاه شدند و یا اسلایس شده اند و ... با فعال کردن این گزینه پخش می شوند.


    CPU:

    هر چهار گزینه زیر به عملکرد بهتر اف ال و مصرف CPU کمتر به شدت کمک می کنند و بهتر است هر چهار گزینه روشن و فعال باشند.


    Multithreaded generator processing
    Multithreaded mixer processing
    Smart disable
    Align tick lengths


    مهمترین گزینه Smart Disable هست که بر فعال کردن آن در این قسمت، بهتر است برای تمام پلاگین ها (Instruments & Effects) هم روشن باشد. این گزینه به طور مجزا در منوی Wrapper هر پلاگین قابل مشاهده هست.
    اما برای فعال کردن آن برای تمام پلاگین ها به این شیوه عمل کنید.


    Tools Menu > Macros Switch smart disable for all plugins




    پاینده و موفق باشید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 13
بارگذاری...
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است. (فقط مدیران امکان ارسال پست جدید در ادامه تاپیک را دارند)

عبارات جستجو شده:

  1. تنظیمات صدا

    ,
  2. تنظیمات مربوط به صدای کامپیوتر

    ,
  3. تاثیرساندکارت درکیفیت اف ال استودیو

    ,
  4. چرا صدا در fl studio ,
  5. اموزش کمتر استفاده کردن اف ال از سپیو,
  6. مناسب ترین تنظیم میکروفون,
  7. تنظیمات صدا روی midi seting,
  8. تنظیمات صدا کل