آخرین ارسال‌ها

ترتیب فراگیری مباحث موسیقی

  • شروع کننده موضوع moropop
  • تاریخ شروع

mohammad rezaa

هنرمند
کاربر با تجربه
عضو سایت
30/8/14
628
28
مشهد
ممنون
برای اینکه فواصل تو ذهنمون جا بگیره و تشخیص بدیم , چه تمرین هایی رو پیشنهاد میدین؟
کتاب سلفژ پوزولی . میتونین بجای اسم دقیق نت ها هنگام خوندن عدد فاصله اون ها رو بخونین.بخش کانتاتی کتاب
مثلا در تنالیته دو یه ملودی داریم:
دو می سل فا می ر دو
بجاش میخونیم:
1 3 5 4 3 2 1
تو یه سری از اموزش ها به این شکل هست.
خودتون هم میتونین تمرین بسازین.
یه ملودی بنویسین و زیر ملودی عدد فاصله رو بزارین و با خوندن عدد ملودی هم بخونین
یا پرش ها رو تمرین کنین. پرش یک به سه یا پنج یا بیشتر و کمتر.
به هرحال کار خیلی اسونی نیست و تمرین میخواد
بهتره با مود ماژور شروع کنین
 
منم موافقم با شما تا حدودی.بخصوص برای کسانی که تو ایران هستن و نمیتونن تو محیط اجتماعی انجمن های موسیقی قوی درست کنن که شامل بخش های رقابتی و مفهومی باشه
اما در مورد بزرگانی که هیچ وقت دانشگاه موسیقی نرفتن چطور؟
یا اصلا دانشگاه موسیقی تضمینی هست برای تبدیل شدن به یه موزیسین؟
اگه هست چرا اینهمه فارغل التحصیل بی سواد و بی هنر داریم؟
من شخصا کسی رو دیدم که با لیسانس موسیقی هنوز نمیتونست نت خوانی دقیق داشته باشه یا تعریف درستی از میزان ترکیبی نداشت که ساده ترین درس ها هستن اینا
یا چرا خیلی ها که به دانشگاه موسیقی نرفتن تبدیل به استراوینسکی ها شدن؟ یا تو خود ایران هم داریم که خیلی از اهنگسازان موفق دانشگاه نرفتن
البته خیلی از بزرگان هنر و خود موسیقی و تقریبا نصف جامعه هنری معتقدن هنر صرفا نیازی به دانشگاه رفتن نداره.چرا؟
ببینین شما الان در رشته موسیقی در بهترین دانشگاه در کشوری اروپایی یا حتی امریکا درس بخونین باز هم به شدت نیاز دارین که کلاس خصوصی برین.چرا؟چون اساتید سطح بالا و درست حسابی به قول اقای هوفمان تو دانشگاه معمولا مدیر هستن و خارج از دانشگاه تدریس میکنن.
از هنر تهران /کومیتاس ارمنستان بگیرین تا گراتز وین و اکادمی نیویورک همه و همه محیط های اموزشی هستن که شما رو بی نیاز نمیکنن.یعنی به هرحال باید خارچ از دانشگاه به کلاس خصوصی رفتن ادامه داد.
بنابراین دانشگاه به نظر خیلی ها تضمین موفقیت نیست اما بدون شک رفتن دانشگاه ما رو غنی تر خواهد کرد(که باز هم مثال نقض وجود داره)
سلام و عرض ادب دوست عزیز نظر شما کاملا درسته من دوستان زیادی دارم اصلا پا در محیط دانشگاه نزاشتن ولی خیلی خیلی موفق هستن ئر بحث اهنگسازی و تنظیم اموزش ها حرفه ای رفتن و تمرین خیلی بالا و همین طور خلاقیت در اهنگسازی و هستن خیلی از عزیزان بهترین دانشگاه لیسانس گرفتن منتها اصلا کاراشون به دل نمشینه هیچ حتی حسی در ملودی هاشون احساس نمیکین خسته کننده منتها علم دانشگاهی باید باشه چون کامل هستش در بحث اصلاحات و شناخت موزیک طبق اصل و در کنارش حتما باید اموزش خصوصی بری پیش ادم های موفق که خودشون رو ثابت کردن در کنار درس . اموزش خصوصی و همین طور تمرین خیلی زیاد من کاملا با حرف شما موافق هستم
 
16/1/17
16
38
مشهد
سلام خدمت همگی
من تئوری موسیقی رو بلدم در سطح کتاب آقای پرویز منصوری(کمی بیشتر) ساز تخصصیم هم ویالونه البته هر دو رو به صورت خود آموز و بدون رفتن به کلاس یاد گرفتم. حالا سوال من از دوستان گرامی اینه که اگه بخوام موسیقی و آهنگسازی رو در سطح حرفه ای یاد بگیرم ( البته باز هم به صورت خودآموز)، بعد از تئوری به ترتیب چه مباحثی رو باید یاد بگیرم و کتاب های مربوطه رو اگه میشه معرفی کنید.
ممنون
تئوری موسیقی از همه چیز مهم تره. درک و دید وسیعی بهتون میده. سلفژ آوازی رو خیلی پیشنهاد میکنم. آشنایی با پیانو برای آهنگسازی خیلی کمک میکنه. برای آهنگسازی علمی، هارمنی، کنترپوان، ارکستراسیون، فرم و مبانی آهنگسازی لازم میشه.
مطالعات آزاد مثل تاریخ موسیقی، سبک شناسی و غیره همچنین.
 
  • تشکر
واکنش‌ها: ДŁi
اینو اضافه میکنم که خواست و اراده و "تمرکز" روی این کار و هر کاری اساس قضیه هست...و مثل لیزر از فرای مسائل رد میشه...چیزایی رو که میخاید از هرجایی پیدا و استفاده کنید...استاد و مربی نقش کاتالیزور یا تسریع دهنده رو داره و مملو از تجربه...اما یگانه و تنها راه نیست...راها زیادن...باید پیدا کرد و طی کرد...بازم میگم ورای هرچیزی خودت و خاستته...منابع زیادن...پیدا کن و حفاری کن تا برسی
 
کتاب سلفژ پوزولی . میتونین بجای اسم دقیق نت ها هنگام خوندن عدد فاصله اون ها رو بخونین.بخش کانتاتی کتاب
مثلا در تنالیته دو یه ملودی داریم:
دو می سل فا می ر دو
بجاش میخونیم:
1 3 5 4 3 2 1
تو یه سری از اموزش ها به این شکل هست.
خودتون هم میتونین تمرین بسازین.
یه ملودی بنویسین و زیر ملودی عدد فاصله رو بزارین و با خوندن عدد ملودی هم بخونین
یا پرش ها رو تمرین کنین. پرش یک به سه یا پنج یا بیشتر و کمتر.
به هرحال کار خیلی اسونی نیست و تمرین میخواد
بهتره با مود ماژور شروع کنین
درود دوست عزیز. ممکنه برای فهم دقیق مدولاسیون و سپس به کاربردی کردنش منابع معتبر برای مطالعه معرفی کنید؟
 

mohammad rezaa

هنرمند
کاربر با تجربه
عضو سایت
30/8/14
628
28
مشهد
درود دوست عزیز. ممکنه برای فهم دقیق مدولاسیون و سپس به کاربردی کردنش منابع معتبر برای مطالعه معرفی کنید؟
کتاب های اموزش هارمونی والتر پیستون 1 و 2
کتاب هارمونی دبفسکی
اشتور و ...
همچنین کتاب مبانی اهنگسازی از اوسیپوویچ مسنر
همینطور شما با انالیز و نواختن موسیقی کلاسیک و هر نوع موسیقی که بار موسیقایی بالایی داره میتونید درک بالاتری در این زمینه بدست بیارید.
 
بالا