تحلیل این قطعه

شروع موضوع توسط DANIEL ADHAMI ‏9/11/14 در انجمن موسیقی متن ( OST )

تاپیک تحلیل این قطعه تالار موسیقی متن ( OST ) در persian-music.org.

  1. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    سلام.
    این همون قطعه ای هست که جناب فرهود فرمودند آپلود کنم.
    حالا نمیدونم دقیقا این قطعه برای فیلم هست یا شخصیتی مستقل داره.چون مدت کوتاهی هست که دارم روی این سبک هم کار میکنم و بهش علاقه مند شدم در کنار سبکهای دیگه.
    ببینین اون ریتم تند و پر جنب و جوش خودش رو در زمان 1:35 ثانیه بیشتر نشون میده.
    سوال من اینه که مثل این نمونه تمپو در کار تغییر کرده؟یعنی از 1:35 تمپو تغییر کرده و یا چیز دیگه ای که من ازش اطلاع ندارم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    دوستان و اساتید هم ممنون میشم تجاربشون رو در اختیار بزارند.
     

    فایل های ضمیمه:

    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. koron

    koron

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/14
    ارسال ها:
    92
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +158 / 0 / -0
    به به از این سلیقه و انتخاب خوب واقعا ممنون
    اتفاقی که در 1:30 میافته یک ریتم متقاطع هست که به همیولا معروف هست یعنی تقابل 3 در برابر 2 خوب میزان نما رو میشه از اول 4 ضربی حساب کرد که به مرور یعنی 1:30 یک ریتم متقاطع روی اون سوار میشه انگار در هر ضرب 6 نت نواخته بشه در 1:44 میزان نما 3 ضربی میشه ولی هنوز روی هر ضرب 6 نت در حال نواختن هستند tempo به اون صورت تغییر نمیکنه تا 4:05 که تمپو بالا میره و میزان نما 6 ضربی میشه البته چون حالت سنگین داره بهتره با 6/4 نوشته بشه 4:25 3/4 میشه و در 4:42 میزان نما بهتره 6/8 نوشته بشه و خوب با تمپوی پایین تر(اما تمپو هنوز بالا تر از 3/4 قبلی به نظر میرسه چون ضرب اینجا چنگ شده و قبلا سیاه بوده)
    در 5:15 میزان نما 6/4 باید باشه و خوب طبیعتا تمپو میافته در 6:02 یک ritard داریم یعنی tempo به مرور کم میشه در 6:7 میزان نما بهتره 12/8 نوشته بشه که در 6:28 6/8 میشه(لازم به یاد آوری هست آهنگ ساز میتونه به جای 12/8 4/4 بنویسه ونتهای دولاچنگ رو به صورت تریوله اجرا کنه که میشه همون حالت همیولا و خوب چون من احساس کردم تقابل 2 و 3 در اینجا کمرنگ تر هست ترجیح میدم 12/8 و 6/8 باشه به جای 4/4 و 2/4)
    در 6:44 2/4 میشه با برابر گرفتن هر سیاه با یک سیاه نقطه دار وبعد یک میزان هفت ضربی داریم و پشت سر اون اگه اشتباه نکنم 10 ضربی(البته اینجا ضربها واضح نیست)در 6:57 12/8 میشه و در 7:00 6/8 میشه و بعد هم که همین داستانهاست یعنی در آخر هم همون حس همیولا پر رنگ و واضح هست
    امیدوارم مفید واقع شده باشه
    بازم از انتخاب خوبتون ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    خیلی ازت ممنونم.
    ببینم یعنی اینهمه تغییر تمپو تو این کار وجود داره؟یه مقدار میشه واضحتر تووضیح بدی؟یعنی هر چند ثانیه یکبار میزان ها عوض میشن؟اما ریتم کار که یجوره.یکم واضحتر برام بگین ممنون میشم.
     
  4. koron

    koron

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/14
    ارسال ها:
    92
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +158 / 0 / -0
    بله توی آهنگهای کلاسیک و مخصوصا موزیک فیلم عدد میزان بارها و بارها تغییر میکنه حتی ممکنه بعضی از جا ها رو اشاره نکرده باشم
    خیر ریتم ممکنه یک جور باشه اما عدد میزان تغیییر میکنه ریتم یعنی مثلا :/تک تک.. ت ت تک.. ت ت تک..تک تک/ این رو میشه 4/4 حساب کرد (هر تک معادل سیاه و هر ت معادل چنگ) اگر قرار باشه ریتم حفظ بشه و 3/4 بشه میشه/ تک تک..ت ت تک..ت ت تک/(این باید دائما تکرار بشه) از مشخصات ریتمیک شدن تکرار شدن یک موتیف شبیه چیزی که نوشتم هست
    واسه اینکه بتونید عدد میزان رو بدست بیارید ضربهایی رو که با پا میگیرید بشمرید تا حرف اون میزان تموم بشه بعد بشمرید چند ضرب نواخته شده اما مخرج کسر میتونه متغیر با توجه به سنگین بودن آهنگ و یا تند و کند تر بودن تغییر بکنه.
    اگه بخواید این رو خوب یاد بگیرید باید با همون آهنگ تمرین کنید واسه این کار مناسب هست
    ممنون
     
    آخرین ویرایش: ‏10/11/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. koron

    koron

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/14
    ارسال ها:
    92
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +158 / 0 / -0
    خیر لزوما تغییر عدد میزانها زیاد بود اما tempo کمتر دچار تغییر میشد ( چند جایی بود که اشاره شد)
     
بارگذاری...