تاثیر کارت صدا در مقدار لودنس ؟؟

14/12/15
77
18
8
30
سلام دوستان...ایا کارت صدایی که داینامیک رنج زیادی در رکورد و خروجی داره ما را در مسترینگ به لودنس بالاتر میرسونه؟؟
 
28/1/17
117
92
28
23
سلام دوستان...ایا کارت صدایی که داینامیک رنج زیادی در رکورد و خروجی داره ما را در مسترینگ به لودنس بالاتر میرسونه؟؟
خودتون فرمودید در رکورد و رکورد شده به خروجی در صدا تاثیر گذاره
اما اینکه لودنس بالا خودش یه نوع اشتباه و داینامیک از دست میره
و بارها و بارها گفته شده لودنس زیاد نشانه یک میکس خوب نیست
اما اگر می خواید نسبتا لودنستون بالا باشه اول از همه باید خوب میکس کرده باشید
یعنی اشتباهاتی که در میکس انجام میگیره بعدا رو همه چی تاثیر گذاره
بعد مستر کردن درست اهنگ و اگر تمام این مراحل که خیلیم پیچیده و سخته
درست انجام بشه شما هنگامی که لودنس و بالا میبرید صداها به خصوص صدهای
بیس دار خفه نمیشن و اهنگ هم دیسترویت نمیشه
مثال :
اشکان کوشان برگرد کار فوقلعاده کوشان لودنس و بررسی کن
 
  • تشکر
واکنش‌ها: لوک خوش شانس

sam ca

کاربر با تجربه
عضو سایت
8/2/16
1,286
1,731
113
مگر اینکه از کارت‌هایی‌ مثل ProTools HD استفاده بکنی‌ که اون‌ها از CPU کامپیوتر برای رندر کردن استفاده نمیکنن. هدروم و مستر فیدر اینها فرق میکنه با باقی‌ کارت ها. معذورم کارت هایی مثل Universal Audio نیست. برای باقی‌ که از 32 bit floating point استفاده می‌کنن نه، هیچ فرقی‌ نداره.
 
14/12/15
77
18
8
30
مگر اینکه از کارت‌هایی‌ مثل ProTools HD استفاده بکنی‌ که اون‌ها از CPU کامپیوتر برای رندر کردن استفاده نمیکنن. هدروم و مستر فیدر اینها فرق میکنه با باقی‌ کارت ها. معذورم کارت هایی مثل Universal Audio نیست. برای باقی‌ که از 32 bit floating point استفاده می‌کنن نه، هیچ فرقی‌ نداره.
پس کارت صدایی مثل rme که داینامیک رنج زیادی داره فقط از لحاظ شنیداری صدا رو با جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری پخش میکنه و از لحاظ دادن هدروم در مسترینگ تفاوتی با یه کارت 500 تومنی نداره..درسته؟؟
 
  • تشکر
واکنش‌ها: artinviolin

sam ca

کاربر با تجربه
عضو سایت
8/2/16
1,286
1,731
113
من دقیقن نمیدونم این کارت چی‌ هست. اگه لینک دقیق داری ، می‌تونم نگاش بکنم.

کلان این کارت‌ها چند دست بیشتر نیستن. بعضیها فقط بعضی‌ افکت هارو ران می‌کنن. بعضیها کارهای بیشتری ...مثلا track count رو بالاتر میبرن و بعضی‌ کارهای DAW رو روی خودشون میگیرن و اینجوری cpu آزاد تر می‌شه تا کارهای دیگه بکنه. بعضی‌‌ها هستن که dynamic range رکورد رو هم بالاتر میبرن ولی‌ فقط تو رکورد کردن و پلی کردن کمک می‌کنن نه توی رندر میکس.

بعضی‌‌ها هم مثل کارت‌های ProTools HD هستن که بدون اونها اصلا میکس رو اصلا پلی هم نمیتونی‌ بکنی‌ .


برای همین اول همیشه باید توضیحات card رو بخونی‌ و ببینی‌ که دقیقا چیکار می‌کنه.

فقط hardware نیست که مهم هست. DAW هم مهم هست که چی‌ هست. چون اگه سافتور بعضی‌ فیچر هارو ساپورت نکنه، اون وقت خریدن کارت کمکی‌ نمیکنه. برای مثل کارت‌هایProTools HD با سافتور ProTools LE کار نمیکنن.
 
14/12/15
77
18
8
30
من دقیقن نمیدونم این کارت چی‌ هست. اگه لینک دقیق داری ، می‌تونم نگاش بکنم.

کلان این کارت‌ها چند دست بیشتر نیستن. بعضیها فقط بعضی‌ افکت هارو ران می‌کنن. بعضیها کارهای بیشتری ...مثلا track count رو بالاتر میبرن و بعضی‌ کارهای DAW رو روی خودشون میگیرن و اینجوری cpu آزاد تر می‌شه تا کارهای دیگه بکنه. بعضی‌‌ها هستن که dynamic range رکورد رو هم بالاتر میبرن ولی‌ فقط تو رکورد کردن و پلی کردن کمک می‌کنن نه توی رندر میکس.

بعضی‌‌ها هم مثل کارت‌های ProTools HD هستن که بدون اونها اصلا میکس رو اصلا پلی هم نمیتونی‌ بکنی‌ .


برای همین اول همیشه باید توضیحات card رو بخونی‌ و ببینی‌ که دقیقا چیکار می‌کنه.

فقط hardware نیست که مهم هست. DAW هم مهم هست که چی‌ هست. چون اگه سافتور بعضی‌ فیچر هارو ساپورت نکنه، اون وقت خریدن کارت کمکی‌ نمیکنه. برای مثل کارت‌هایProTools HD با سافتور ProTools LE کار نمیکنن.
برای مشاهده لینک‌ها لطفا ورود یا ثبت نام کنید
 

sam ca

کاربر با تجربه
عضو سایت
8/2/16
1,286
1,731
113
این آدیو اینترفیس خوبی‌ هست و پره‌امپ‌های خوبی‌ داره. جزو اینترفیس هایی نیمه حرفیی‌ و بالاتر هست. حتما سیگنال خیلی‌ بهتری میتونی‌ با این رکورد بکنی‌ ولی‌ وقتی‌ که دیگه میکس تموم شده و می‌خوای که میکس رو render بکنی‌، فقط از سی‌پی‌یو خود کامپیوتر استفاده می‌کنه و هیچ فرقی‌ با یک کارت $۱۰ نداره.
 
14/11/14
1,094
637
83
36
ایران
سم عزیز سلام
در واقع اینجور ک فرمودید و من خودم هم تست کردم حتی در مرحله رندر اگه کارت صدا خاموش هم باشه تاثیری نداره
اما اگه میشه راجع به این کارت یعنی ار ام ایی بشتر توضیح بده توی ایران اکثر فروشنده ها و خیلی جاها فقط اینو توصیه میکنن
هرچند بنده رکوردشو توی یوتوب دیدم با مثلا فوکوس رایت 600 هزار تومنی مقایسه کرده بودند و واقعا تفاوت ناچیز بود
هرچند ک اینم میدونم همونطور که تفاوت برنده اول ماراتون با نفر دوم ممکنه چند ثانیه باشه در کاره حرفه ای هم همین ناچیزها اهمیت دارن و مهم هستند
مثلا یه ویولن 20 میلیونی با یه ویولن 200 تومنی شاید برای یه شنونده عادی یکی باشه اما جزیااتشون اونهارو متمایز میکنه
اما به هر روی دوس دارن نظر تخصصی خودتو بدونم و اینکه بفرمایی در این رنج کارتی که واقعا کارمونو بهتر کنه نسنبت به کارت های نسبتا معمولی که الان استفاده میکنیم چی پیشنهاد میدی هم از لحاظ پری امپ و هم کانورتور و هم پلی بک
مرسی
 
  • تشکر
واکنش‌ها: لوک خوش شانس

sam ca

کاربر با تجربه
عضو سایت
8/2/16
1,286
1,731
113
آرتین عزیز،

راستش چون من خودم اینرو ندارم نمیتونم تست بکنمش ولی‌ فقط از تجربه تست کردن با کارت ‌های معمولی‌ که هنوز هم بزیهاشون رو دارم، این آدیو اینترفیس هایی مثل Babyface Pro, Apogee Duet/Quartet, SPL Crimson خیلی‌ بهتر هستن. از همون output هدفون شروع کن. هدفون کارت‌های ارزون قیمت زود دیستورت می‌شه و خود این باعث می‌شه که میکس عوض بشه. هیچ وقت نمیتونی‌ اون جزئیات که خودت مثل زدی بشنوی. همینطور output مانیتورشون رو نمی‌شه زیاد حساب کرد. بد به MicPre/converter , Clock و noise floor خود دستگاه هم که برسیم هم که فرق‌های بیشتری میبینی‌.


استودیو C,D,E,F... بزرگترین استودیو‌ها (مثل Paramount و Sony) از اینترفیس‌های $۷۰۰-$۱۲۰۰ زیاد استفاده می‌کنن! خیلی‌ از آهنگ‌های تبلیغات که بهشون "جینگلس" میگن تو همین اتاق‌ها با همین وسایل رکورد میشن.

همهٔ این‌ها هم به شرطی فرق رو نشون میدن که تکنیک رکورد کردن درست باشه و میکس هم دست یک تازه‌کار نیفته! mic هم که خوب خیلی‌ مهم هست برای رکورد کردن سازهای اکوستیک و مخصوصا soloist ها.
 
9/8/15
76
35
8
30
آرتین عزیز،

راستش چون من خودم اینرو ندارم نمیتونم تست بکنمش ولی‌ فقط از تجربه تست کردن با کارت ‌های معمولی‌ که هنوز هم بزیهاشون رو دارم، این آدیو اینترفیس هایی مثل Babyface Pro, Apogee Duet/Quartet, SPL Crimson خیلی‌ بهتر هستن. از همون output هدفون شروع کن. هدفون کارت‌های ارزون قیمت زود دیستورت می‌شه و خود این باعث می‌شه که میکس عوض بشه. هیچ وقت نمیتونی‌ اون جزئیات که خودت مثل زدی بشنوی. همینطور output مانیتورشون رو نمی‌شه زیاد حساب کرد. بد به MicPre/converter , Clock و noise floor خود دستگاه هم که برسیم هم که فرق‌های بیشتری میبینی‌.


استودیو C,D,E,F... بزرگترین استودیو‌ها (مثل Paramount و Sony) از اینترفیس‌های $۷۰۰-$۱۲۰۰ زیاد استفاده می‌کنن! خیلی‌ از آهنگ‌های تبلیغات که بهشون "جینگلس" میگن تو همین اتاق‌ها با همین وسایل رکورد میشن.

همهٔ این‌ها هم به شرطی فرق رو نشون میدن که تکنیک رکورد کردن درست باشه و میکس هم دست یک تازه‌کار نیفته! mic هم که خوب خیلی‌ مهم هست برای رکورد کردن سازهای اکوستیک و مخصوصا soloist ها.
مرسی از اطلاعات خوبتون استفاده کردم
 
  • تشکر
واکنش‌ها: لوک خوش شانس