آخرین ارسال‌ها

به نظرتون چرا موزیک های امروزی خیلی زود بازارشون سرد میشه؟

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
سلام به همه دوستان و استاتید سایت،،نمیدونم چنین تایپیکی رو قبلا کسی ایجاد کرده یا نه؟؟!! اما مایل تو این تایپیک به جواب سوالم که شاید سوالا خیلیا باشه برسم،،
خیلی خوبه که تو این تایپیک درمورد این موضوع بحث بشه تا ببینیم مشکل از کجاست؟؟
از عنوان مشخصه واقعا چرا موزیک های امروزی خیلی زود از بورس میفتن؟؟!!یا یه موزیک رو خیلی مردم دوس دارن با اهنگ بعدی که همون خواننده میده بیرون بل کل ملت کار قبلی رو میبوسه میذاره کنار؟؟
البته از حق نگذریم بعضیا هم نمیبوسن بذارن کنار!!!(البته انگشت شمار)


ایا بخاطر اینه که سلیقه ها عوض میشه؟؟؟
ایا بخاطر اینه که خواننده زیاد شده؟؟
ایا ترانه ها ضعیفن؟؟

ممنون میشم از همه دوستان اگه در این بحث دوستانه شرکت کنن!!،،،،،،،،،،،،،،،،،،
 

Dr.Noise

هنرمند
عضو سایت
23/2/10
1,947
31
نیشابور
درود فرهاد جان ...
به نظر شخصی من ، اولین مقصر ( اگه دنبال مقصر باشیم ) پیشرفت تکنولوژی هستش !! یادمه سال 75 کنسرت ابی روی نوار اومد و از اونجایی که دسترسی به آهنگ ها مثل الان نبود ، من هر روز همون کاست رو گوش میکردم . همین باعث میشد که اون آهنگ ها برای من انواع مختلف خاطره ها رو ساخت و برای من تبدیل به یک نوستالژی خیلی خیلی خوب شد . برای همین نمیتونم اون آهنگ هارو به هیچ عنوان فراموش کنم !!
یادمه یکی از فانتزیامون این بود که کل کارای ابی رو کاست هاش رو جمع کنم . دقیق یادم نیست حدود سال 78 - 79 - 80 بود که MP3 اومد و کل آلبوم رو یکجا داشتم و همیشه گوش میکردم . همزمان با ورود MP3 کم کم نت ADSL اومد و دسترسی به آهنگ ها خیلی بیشتر شد تا همین امروز که فلش های 3 ترابایت هم شرکت کینگستون تولید کرده !! بگذریم از پخش های ماهوارره ای و این که خیلی ها در این 7 یا 8 سال قبل حجوم آوردن به موسیقی . اما نمیشه منکر این د که خوب ها همیشه موندگارن . از داخلی ها تا خارجی ها ...
کارهای جدید بسیار زیبا هستن . مثلا آهنگ آخرین بار ابی فوق العادست . ولی همه کسانی که ابی گوش میدن میگن قدیمی هاش یک چیز دیگه بود !! خودشونم نمیدونن دلیلش چیه !! به نظر من دلیلش اینه که یک یا چند ترک رو مدت های زیادی گوش میکردیم !! الان وقتی بعد از ویدیو ابی تو فلان شبکه کار مثلا رضا رامیار پخش میشه ، کاملا طبیعی هست که شنونده کار قبلی رو فراموش کنه !! وقتی بعد از رضا رامیار اعجاز گوگوش پخش بشه ، طبیعتا رضا رامیار هم فراموش میشه ...
یک سری کارها که کلا نباید دربارش بحث کرد . صدای خواننده همش تیون !! ترانه چرت !! ملودی فاجعه !! تنظیم افتضاح و میکس و مستر هم که دیگه همه ماشالله استاد شدن !!
به نظر من ترانه موثر هست ، اما کارای زیادی هم هست که بدون ترانه قوی بالا موندن !! مثل کارای آرش لباف . متن اینو ببین :
دستا بالا دستا بالا گوگولی !! تو حال و حولیم همگی شلیک !!
یا
جو جوجوی بلا !! جی جیگر طلا !!
یا
تکون بده !! دنبالت میام !! ناز نکن بیا !! تو دلی برویی !! و ...
کار خوب خوبه و میمونه . الان با توجه به این سرعت تولید و پخش موسیقی ( به نظر من ) کاری که شما از شنیدنش به وجد بیای و چند بیتش رو حفظ بشی ، کار موندگاری هستش ...
موفق باشی ...
 

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
حرفای جناب
برای مشاهده لینک‌ها لطفا ورود یا ثبت نام کنید

تکان دهنده بود،،واقعا پیشرفت تکنولوژی همین طور که خیلی به انسان کمک کرده از طرفی هم داره ضربه میزنه حالا نه تو موسیقی کلا
ولی خوب بنده که زمان خانم هایده نبودم،،چرا موزیکاشو دوس دارم؟؟؟؟؟ایا تو موزیک های قدیمی کار خاصی میکردن؟؟

دوستان منتظر نظرات شما هم هستیم لطفا تو این بحث شرکت کنید!
 
پاسخ به این موضوع ، خیلی طولانی هست.
درواقع به همون اندازه که در ابعاد دیگه ی فرهنگی کشور ما در حال انحطاط هست ، موزیک هم جزیی از همین رویه هست.

مثلا اگه فوتبال ما رو به افول داره میره ، یکی از دلایل اصلیش ضعف سیستم اداری و فرهنگ ادرای هست.

موسیقی هم جزیی از یک کل هست.

علاوه بر فرمایشات دکتر نویز عزیز ،
برای اینکه بحث کوتاه بشه ، من هم از دیدگاه خودم و از یک دیدگاه خاص جواب میدم :

اگه بخوایم مثلا در یک سبک خاص مثل پاپ به قضیه نگاه کنیم ، ( چون سبک موزیک ایران فعلا مثلا پاپ هست. و میشه گفت هنوز وارد بقیه سبکها نشدیم) ، موزیک واروژان ، منوچهر چشم آذر و احمد پژمان رو میشه بهترین الگو قرار داد که همه آرزوشون رسیدن به اون حس هست.

یکی از دلایل اصلی این بود که اینها در دهه ی 60 و 70 میلادی زندگی کردن. چیزهایی رو دیدن که آدمهای جدید با چشم خودشون ندیدن. اون دهه ها اوج فرهنگ و علم و هنر و دوران گذار فرهنگی و علمی و مدرنیته بود.

دهه 70 بود که ژان میشل ژار اکسیژن رو در فرانسه خلق کرد. ونجلیس اسپیرال رو در انگلیس و فرانسه. جویل فاژرمن هم اون موزیک که در ایران روی تیتراژ برنامه ی دیدنیها پخش میشد رو ارایه داد.

خیلی از این هنرمندهای ایرانی در اون دهه ها در اروپا و در متن این انقلاب های فرهنگی بودن.
مثل شهیار قنبری.

پس اونها خودشون جزیی از همین جریان ناب بودن.

تفریح اون دوره چی بود ؟ کتاب
کتاب هایی که شخصیت انسان رو میسازه.

الان توی ایران فوق لیسانس مد شده . ولی سواد انسانها و عمق این دانش خیلی کم شده.

در نتیجه ، ما فقط داریم سعی میکنیم که مثل اونا باشیم. ولی چون توی اون دوره نیستیم ، نمی تونیم مثل اونا باشیم.


در واقع از این منظر این بحث شبیه تقابل سنت و مدرنیته هست.
برای تحقق سنت گرایی ، نیاز نیست زندگی مدرن رو از بین برد. درواقع باید سنت رو مطابق با زمان خودش پیشرفت داد.

در مجموع ، میشه گفت که ما دیگه نمی تونیم مثل اون دوره موزیک بسازیم.
می تونیم موزیک نوین از جنس ایرانی بسازیم.
همون کاری که غربی ها دارن انجام میدن .

موزیکی که الان داره تو ایران ساخته میشه ، فقط یک سری کار با نرم افزار هست که بیشتر جنبه ی سرگرمی داره. که الان همین سرگرمی ها شده موزیک.

موزیک جاودان ، موزیکی هست که روح و شخصیت تعدادی از انسانها بزرگ در پشتش هستن.
انسانهایی با شخصیت عمیق که از راه طی سلوک بهش رسیدن. نه نشستن پشت کامپیوتر.

تا فلسفه مطالعه نکنیم ، نمی تونیم موزیک عمیق بسازیم. که در روح انسانهای بزرگ رسوخ کنه.
فلسفه میتونه از راه مطالعه ی صرف کتابهای فلسفه باشه. می تونه از این طریق بدست بیاد که ما بشینیم سالها قطعات موزیک انسنها فیلسوفی مثل باخ و بتهوفن رو اجرا و تحلیل کنیم تا قدری منزلت بیاموزیم.
با Cubase نمیشه ...

فیلم Solaris رو تارکوفسکی که در سال 1972 ساخت ، فقط موزیک باخ رو لایق فیلمش دونست ... ! ! ! ! !

آخرین سری از بچه هایی که می تونن حس ناب قدیم ایرانی رو درک کنن ، دهه ی شصتی ها هستن.
میگن سینما بعد از سال 2000 مرد.
فکر کنم موزیک ناب ایرانی هم فعلا همین وضعیت رو داره. ولی احتمالش هست که یک روز راه خودش رو پیدا کنه.

موزیک های جدید ما در دل چه انسانهایی نفوذ میکنه؟ در دل یک سری انسان معمولی که هر روز معمولی تر و وایبری تر مشن.
شاید هم تلگرام. شاید واتس آپ

فعلا تا همیجا بس است...


با احترام
 

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
واقعا جناب میکاییل عزیز یه سری حرفا رو زد که من خودم تو دلم بود اما نمیدونم چرا خودم نمیتونستم بگم!!!!!!
با تیکه اخر شما شدیدا موافقم


(((موزیک های جدید ما در دل چه انسانهایی نفوذ میکنه؟ در دل یک سری انسان معمولی که هر روز معمولی تر و وایبری تر مشن.
شاید هم تلگرام. شاید واتس آپ)))
 
6/5/15
75
22
به نظر من افرادی که زیاد شدن به عنوان خواننده یا آهنگساز علاقه خاصی یا هدف خاص و ماندگاری ندارند فقط دنبال کلاسش و معروفیت میگردن بقیه چیزها براشون ملاک نیست که وضع موسیقی این میشه... مورد دیگه هم که الان هنرمند وقت میذاره هزینه های فوق سنگین میکنه با یه کلیک با سرعت 8 مگ آلبوم خواننده دانلود میکنند و هیچ حمایتی از اون هنرمند نمیشه شما در اروپا فقط ببینید چجوری به هنرمند مورد علاقشون احترام میذارن و حمایت میکنن واقا باید به خودمون بیایم.....
 

اقا مصطفی

عضو سایت
25/11/11
771
گیلان
سخنان دوستان بسیار زیبا بود. به نظر من یکی از مهمترین دلایل زیاد شدن کار موسیقی باشه. در هر کوچه یک استودیو هست و یک خواننده و هی کار بیرون میدن. به هر حال نو که اید به بازار کهنه شود دل ازار. شما هر چه قدر هم موزیک خوبی بسازید باز هم به دلیل ایننکه بلافاصله به تعداد بسیار زیاد موزیک بعدش میاد ، به فراموشی سپرده میشه. و فکر کنم این مسئله در خارج هم گریبان گیر باشه چون اونجا هم استودیو خانگی تعدادش بسیار زیبا شده. شما با 2 تومن میتونید استودیو داشته باشید. جاییکه باید در واقع کسی کار کنه توش که علم این کار رو داشته باشه نه صرفا کار کردن با سمپل و daw. شما فکرش رو بکنید یکی بیاد جنگنده بفرشه 2 ملیون تومن. اسمونش چه جوری مشه؟ شبیه اسمونه موسیقی ما نمیشه؟
 

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
پیرامون صحبت همه عزیزان ایا به نظرتون راهی وجود داره ینی راه که نه به نظرتون روزی میرسه که این مسئله حل بشه یا اوضاع از اینم که هست بدتر میشه؟؟!!!!!!!!
 

اقا مصطفی

عضو سایت
25/11/11
771
گیلان
مثلا اگه قانون کپی رایت رعایت بشه و کمتر افراد موزیک دانلود کنند فقط میرن دنبال موزیک هایی که واقعا دوست دارند. و شاید تا مدت ها اون رو گوش کنند. چون الان خیلی وقت ها ما سبک هایی که دوست هم نداریم هم به دلیل رایگان بودن دانلود میکنیم و گوش میکنیم.
 
5/4/15
20
IR
مخالفم
این بحثی که شما در پیش گرفتید مربوط میشه به موسیقی های بی محتوای ایرانی مخصوصا پاپ که بجای بکارگیری اصل هنر که بیان احساسات درونی هستش روی آوردن به عوام پرستی و ظاهر بینی و کسب شهرت به هر قیمتی...
شما اگر به موسیقی غربی ها نگاه کنید میبینید مثل اینجا نیست که یکی امروز بیاد بالا و فردا بره پایین.چرا؟چون اونی که اومد بالا واقعا اینکاره بوده و علم وهنرشو داشته و اگر هرجا ولش کنید بازم خودشو به اون نقطه میرسونه...اما مثلا تو تی وی ایران رو نگاه کن من بعضی وقتا خندم میگیره این خواننده هایی که میارن طرف تو حموم خنده فکر کرده صداش خوبه بعدم یک آشنا پیدا کرده کارشو گذاشته رو فلان کانال یا فلان فیلم!اما تعداد انگشت شماری هم هستن که واقعا استعدادشو دارن اما چه فایده وقتی جو هنری و فرهنگی اینجا انقد خرابه ؟!!!
در پست بالا دیدم نوشتید اگر قانون کپی رایت رعایت بشه ...
اگر قانون کپی رایت رعایت بشه که تو ایران خیلیا ازون بالا سقوط میکنن پایین.خیلی از استودیو ها شاکی خصوصی پیدا می کنن چون دارن ملودی ها و آهنگای بقیه رو کاور میکنن و این یگ جور خوردن حق کسی دیگست یا شرکتای نرم افزاری و... که خودتون بهتر میدونید
 
20/4/15
20
41
پاسخ به این موضوع ، خیلی طولانی هست.
درواقع به همون اندازه که در ابعاد دیگه ی فرهنگی کشور ما در حال انحطاط هست ، موزیک هم جزیی از همین رویه هست.

مثلا اگه فوتبال ما رو به افول داره میره ، یکی از دلایل اصلیش ضعف سیستم اداری و فرهنگ ادرای هست.

موسیقی هم جزیی از یک کل هست.

علاوه بر فرمایشات دکتر نویز عزیز ،
برای اینکه بحث کوتاه بشه ، من هم از دیدگاه خودم و از یک دیدگاه خاص جواب میدم :

اگه بخوایم مثلا در یک سبک خاص مثل پاپ به قضیه نگاه کنیم ، ( چون سبک موزیک ایران فعلا مثلا پاپ هست. و میشه گفت هنوز وارد بقیه سبکها نشدیم) ، موزیک واروژان ، منوچهر چشم آذر و احمد پژمان رو میشه بهترین الگو قرار داد که همه آرزوشون رسیدن به اون حس هست.

یکی از دلایل اصلی این بود که اینها در دهه ی 60 و 70 میلادی زندگی کردن. چیزهایی رو دیدن که آدمهای جدید با چشم خودشون ندیدن. اون دهه ها اوج فرهنگ و علم و هنر و دوران گذار فرهنگی و علمی و مدرنیته بود.

دهه 70 بود که ژان میشل ژار اکسیژن رو در فرانسه خلق کرد. ونجلیس اسپیرال رو در انگلیس و فرانسه. جویل فاژرمن هم اون موزیک که در ایران روی تیتراژ برنامه ی دیدنیها پخش میشد رو ارایه داد.

خیلی از این هنرمندهای ایرانی در اون دهه ها در اروپا و در متن این انقلاب های فرهنگی بودن.
مثل شهیار قنبری.

پس اونها خودشون جزیی از همین جریان ناب بودن.

تفریح اون دوره چی بود ؟ کتاب
کتاب هایی که شخصیت انسان رو میسازه.

الان توی ایران فوق لیسانس مد شده . ولی سواد انسانها و عمق این دانش خیلی کم شده.

در نتیجه ، ما فقط داریم سعی میکنیم که مثل اونا باشیم. ولی چون توی اون دوره نیستیم ، نمی تونیم مثل اونا باشیم.


در واقع از این منظر این بحث شبیه تقابل سنت و مدرنیته هست.
برای تحقق سنت گرایی ، نیاز نیست زندگی مدرن رو از بین برد. درواقع باید سنت رو مطابق با زمان خودش پیشرفت داد.

در مجموع ، میشه گفت که ما دیگه نمی تونیم مثل اون دوره موزیک بسازیم.
می تونیم موزیک نوین از جنس ایرانی بسازیم.
همون کاری که غربی ها دارن انجام میدن .

موزیکی که الان داره تو ایران ساخته میشه ، فقط یک سری کار با نرم افزار هست که بیشتر جنبه ی سرگرمی داره. که الان همین سرگرمی ها شده موزیک.

موزیک جاودان ، موزیکی هست که روح و شخصیت تعدادی از انسانها بزرگ در پشتش هستن.
انسانهایی با شخصیت عمیق که از راه طی سلوک بهش رسیدن. نه نشستن پشت کامپیوتر.

تا فلسفه مطالعه نکنیم ، نمی تونیم موزیک عمیق بسازیم. که در روح انسانهای بزرگ رسوخ کنه.
فلسفه میتونه از راه مطالعه ی صرف کتابهای فلسفه باشه. می تونه از این طریق بدست بیاد که ما بشینیم سالها قطعات موزیک انسنها فیلسوفی مثل باخ و بتهوفن رو اجرا و تحلیل کنیم تا قدری منزلت بیاموزیم.
با Cubase نمیشه ...

فیلم Solaris رو تارکوفسکی که در سال 1972 ساخت ، فقط موزیک باخ رو لایق فیلمش دونست ... ! ! ! ! !

آخرین سری از بچه هایی که می تونن حس ناب قدیم ایرانی رو درک کنن ، دهه ی شصتی ها هستن.
میگن سینما بعد از سال 2000 مرد.
فکر کنم موزیک ناب ایرانی هم فعلا همین وضعیت رو داره. ولی احتمالش هست که یک روز راه خودش رو پیدا کنه.

موزیک های جدید ما در دل چه انسانهایی نفوذ میکنه؟ در دل یک سری انسان معمولی که هر روز معمولی تر و وایبری تر مشن.
شاید هم تلگرام. شاید واتس آپ

فعلا تا همیجا بس است...


با احترام
با سلام و احترام.
دوست عزیز و محترمم.
استاد احمد پژمان در زمینه ی موسیقی فیلم و موسیقی کلاسیک فعالیت داشته و دارند.
اگر چند نمونه از کارهای پاپ ایشون اسم ببرید سپاسگزار میشم.

با عرض احترام
 
14/11/14
1,094
35
ایران
سلام دوستان نظرات همه دوستان ب جا بود و واقعا همینطوره تمام این مسائل باعث شده که به اینجا برسیم که واقعا فکر میکنم تا چند سال اینده موسقی ما چ در پاپ و چ در موسیقی سنتی کاملا نابود بشه و یه چیزه حچل7ی ازش دراد که واقعا کسی نفهمه چی هست...

بله اهنگ های جدید بعضی هاش خیلی خوبه مثل کارهای اقای افکاری که البته انگشت شمارن واقعا.... ولی همین کارهای خیلی خوبه امروزی رو وقتی با قدیمیها مقایسه میکنیم میبینیم ک واقعا خیلی ضعیفن...

اون کارهای ساده ای که توش خبری از افکتهای ونجینس و ساید چین و.... نبود در عین سادگی سرشار از احساس و زیبایی بود و با تنظیمات خیلی خیلی قوی مثل واروژان و اندرانیک و چشم اذر و غیره که واقعا از نوابغ تکرار نشدنی بودن تا عمق وجود ادم نفوظ میکردن... هر اهنگ حال و هوای خودش و داشت...ن مثل الان ک موسقی پاپ خلاصه شده تو 5تا نت ک همه شبیه به هم شدن...

از سنتی هم ک بگیم ک بدتر بدتر وقتی اساتید بزرگی مثل یاحقی و بدیعی و تجویدی و خرم و..... با تنظیمهای زیبای استاد معروفی جاشون رو دادن به کارهای کسایی مثل اقای درخشانی و قمسری و... امثالهم که تار ایرانی و با گیتار و ماندولین اشتباه گرفتن و موسیقی سنتی رو هم با فلامینگو اشتباه گرفتن و به بهانه نو اوری عملا......تو موسیقی سنتی.دیگه چ انتظاری میشه از پایین تر ها و امسال ماها که با یه کامپیوتر و سواد هیچی تو شهرستان میخوایم خودمونو تخلیه روحی کنیم داشت...

خب همین میشه دوستان...اینم از وضع رادیو و تلویزیونمون ک استاد شجریان و هزاران قبل تر از اون باید محدود بشن تا جا واسه جوونایی ک خودشون اماده کردن واسه خرابکاری تو موسیقی باز بشه.. از وضع بهترین ترانه سراهامون هم ک خبر دارید مثل اقای قنبری و اردلان سرفراز و بقیه که اکثرا دربه درن تو کشورهای دیگه ب جای اینکه الان اینجا باشن و از خودشون و تجربیاتشون نسلهای بعد استفاده کنن...

به هر حال هم نظرم بود و هم درد و دلی..بله دوستان دیگه ن انتظار همچون کارهایی رو میشه داشت ن انتظار همچون خواننده ها و هنرمندهایی که فقط عاشق بودن و تو این کار فعالیت میکردن. ن بچه پولدارهایی ک ب زور میخوان خواننده و هنرمند بشن خب معلومه ک کارهاشون مانگار نمیشه...

بزارید اخرین حرف و تجربه شخصیمو بگم...
یادمه قبلا وقتی اهنگ جدیدی و گوش میکردم همون بار اول روم چنان تاثیری میزاشت ک با اینکه شعرش حفظم نشده بود ولی هی دوس داشتم زمزمه کنم تم اهنگ و..... ولی الان هرچی اهنگ گوش میدم اصلا نمیتونم تو ظهنم نگرشون دارم یا من خنگ شدم یا واقعا از ظعف موسیقیه دوس دارم نظر شمارو هم بدونم راجع ب این مطلب...ببخشید دیگه
 
آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران:

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
خب دوستان بازم لطف داشتن و حرفای خیلی خوبی را فرمودن بچه های اینجا همشون دلشون پره!!!
خب حالا یه نکته دیگه یه هنرمند خوب و قدیمی مثه شادمهر چرا؟؟؟
من هنوز که هنوز علامت سوال پر پرواز و.... گوش میدم اما خیلی کم پیش میاد که موزیکی مثه حالم عوض میشه یا معروف رو گوش بدم!!!
به نظر این از کجا اب میخوره؟؟؟!!!
هنرمند همونه!!تنظیم کننده همونه!آهنگساز همونه!!
از حق نگذریم ترانه هاشم خیلیی ضعیف نشدن!!!
 

mb1375

عضو سایت
17/3/15
284
به نظر من مشکل اینجاس ک خواننده ها زیاد شدن بری تو یه کوچه صدتا خواننده هست علت این مشکل هم اینه ک بیشتر اهنگسازا فقط دنبال پولن و واسه پول برای هر کسی اهنگ میسازن واسشون مهم نیس ک اصلا طرف صدا داره چیزی از موسیقی حالیشه یا نه فقط پول...نمونش یکی هست تو شهرمون با ده تومن واسه هرکسی اهنگ درس میکنه و ضربه بسیار بدی به موسیقی میزنه........دیگه اینقد چرت و پرت میخونن این خواننده های جدید اماتور دیگه ادم حالش به هم میخوره موسیقی گوش بده ...............
بیشتر مردم هم که از موسیقی سر در نمیارن سلیقه هم ندارن فقط اهنگ بیسش بالا باشه همین تموم ............
 

اقا مصطفی

عضو سایت
25/11/11
771
گیلان
نظر دوستان بسیار زیبا بود... اما حقیر اعتقادم اینه که مهمترین عامل همون زیاد شدن اثار هست که عواملی مثل ایجاد استودیوهای خانگی و روی اوردن هرکسی با هر سطح علمی به این امر هست. البته قصد جسارت به هیچ یک رو ندارم. خودم هم دارم تو استدیو خونگی خودم کار میکنم. به هر حال مهمتریم دلیلی که اثار زود فراموش میشن به نظر من همین هست
 

اقا مصطفی

عضو سایت
25/11/11
771
گیلان
با احترام بسیار به جناب rogerwaters
ما مثلا اهنگ های استاد یانی رو میبینیم که پس از سالها هنوز هم شنیده میشن. اما حتی در همین موزیک های غربی دیگف فکر نمیکنم موزیکی تو چند سال اخیر ساخته شده باشه که مثل موزیک های قدیمی بخواد تا چندین سال تو اذهان بمونه. مگر مواردی خاص
فکر نمیکنم این قضیه فقط به موسیقی هم ارتباط داشته باشهو هرچیزی دست توش زیاد بشه بهتر بگم دست توش خیلی خیلی زیاد بشه اینجوری میشه.
 
11/12/14
441
23
همدان
همه این حرفا درست اما نظر بنده ی حقیر اینه که اگه یه روز یه نفر به عشق موسیقی (فقط موسیقی) وارد این کار بشه

موسیقی ایران تو دنیا اول میشه.اما متاسفانه تو این همه افرادی که هستن عده انگشت شماری یا حتی هیچ کس برای

خود موسیقی به این هنر نمی پردازن بلکه هدفشون چیز های دیگه ای هست که خودتون بهتر میدونید

موسیقی گذشته هدف بود...اما موسیقی امروز هدف نیست بلکه ابزاره...

ابزاری برای رسیدن به شهرت و چیزای دیگه...
 

mb1375

عضو سایت
17/3/15
284
بابا الان هرکس دوس دخترش رفته با یکی دیگه میره یه اهنگ میخونه .......من دیدم طرف گفته اخ حالم خرابه امشب برم پیش نمیدونم کدوم اهنگساز یه البوم بزنم حالم بیاد سرجاش کسی که به پیانو میگه ویولن!!! بعدش اسم خودشو میزاره هنرمند....موسیقی شده بچه بازی واسه یک سری افراد ....طرف اومده یه اهنگ صلواتی بزن برام گفتم مگه نذریه میگه ای بابا مگه چیکار میکنی دوتا دکمه س میزنی میشه یه اهنگ !!!!! اینا هنرمندای جدیدن.
 

Farhad76

عضو سایت
31/1/14
411
22
Sweet Spot
خب بازم شاهد نظرات خیلی خوبه شما عزیزان بودم خیلی ممنون که در بحث شرکت میکنید،،
اما در مورد پول دوست عزیزمون mb1375 فرمود،باید بگم این بحث پول برمیگرده به مشکلات جامعه
بنده خودم یه دوست دارم یه استودیو داره خونگی اما تمام تجهیز داره،،،
ینی خدای استعداد و توانایی
خدای صدا صدتا مثه استاد شادمهر رو میذاره تو جیبش!!!!!!!!!!!!!!!!!
تنظیم عالیی ترانه سرایی نوازندگی،،خلاصه یه پکیج کامل هنریه!!!
اما به خاطر مشکلات زندگیش داره واسه یه سری اشخاص که بعضیاشون از موسیقی فقط یه میکروفن تو ذهنشون داره که مطئمنم که به همونم میگن بلندگو!!!
کار میکنه،،موزیک هاشو به قیمت پایین میفروشه تا یه جوری خرج این زندگی لامصبو در بیاره،!!!
اینا هم باید در نظر گرفت!!!!!!!!!!!!!

وامابازم پیرامون صحبت دوست عزیزمmb1375 بله واقعا همین طور شده طرف تا دوست دخترشو از دست داد میخواد موزیک بده بیرون!!!!
از طرفی وقتی ااینا میخوان موزیک بدن چهارتا مثه رفیق ما که مشکلاتش زیاد مجبوره واسه امرا معاش براشون موزیک بزنه!!
 
6/5/15
75
22
من همیشه اعتقاد دارم هر آدمی باید به نوبه ای و به عنوان وظیفه خوددش قانون ها وهنجا های درست را رعایت کنه و کاری که اشتباه هست انجام نده اون موقع میشه گلستان الان این نگاه به اون میکنه اونم نگاه به اون وضعیت این میشه...
 

صفحه ما در اینستاگرام

بالا