1. بخش مرکز دانلود افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه
  2. بخش مقالات افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه

بهترین روش برای تبلیغ در کار تولید موسیقی

شروع موضوع توسط saman_arenger ‏5/8/18 در انجمن گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی

تاپیک بهترین روش برای تبلیغ در کار تولید موسیقی تالار گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی در persian-music.org.

برچسب ها:
  1. saman_arenger

    saman_arenger عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/11/11
    ارسال ها:
    208
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    music arrangement
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +81 / 1
    نرم افزار:
    cubase
    با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی بنده حدود 11 سال هست که در زمینه تنظیم و میکس و مسترینگ فعالیت دارم. هدفم از ایجاد این تاپیک اینه که ببینم بهترین روش برای دیده شدن در مارکت موسیقی (منظورم از لحاظ اقتصادی و درآمدی) چیه؟ دوست دارم دوستان با تجربه تر تجربیاتشون رو بگن که دوستان تازه کار بتونن ازش استفاده کنن . خب من از خودم شروع میکنم : به نظرم بهترین تبلیغ برای دیده شدن و ارتباط بیشتر با خواننده ارائه کار خوبه اما خب مشکل این روش اینه که سرعت کار خیلی ممکنه پایین باشه و به شخصه خیلی به تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی اعتقادی ندارم. چون معمولا اکثر پیج ها فیک هستند و فقط ظاهر قشنگی دارند. خودم برای تبلیغ کارم به چندتا پیج مثلا پر بازدید کلی پول دادم. جالبه حتی منجر به یک فالوور یا تماس نشد و بعد ها متوجه شدم پیج ها کلا فیک بودن. ممنون میشم دوستان تو این مبحث مشارکت کنن. مرسی.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    2,196
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موزیک تراپیست (مرکز تحقیقات دانشگاه برگن)
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +7,899 / 8
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    دو سه سال پیش، یه همچین تاپیکی زده بودی. اونجا هم گفتم که تکی کار کردن به جایی نمیبره. باید داخل یک سیستم تولیدی تعریف بشی و با جریان سیستم کار کنی. من هنوز هم همین پیشنهاد رو دارم!
     
    • موافقم موافقم x 3
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. projektnoire

    projektnoire هنرمند عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/2/17
    ارسال ها:
    398
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +581 / 9
    نرم افزار:
    ableton
    فرهود جان در یک جمله خیلی صریح آنچه نیازه رو توضیح دادن. ولی به عنوان تجربه (که البته تجربه استارتاپی بود و نه موسیقی!) لازمه عارض بشم خدمتتون بعنوان تولید کننده، تبلیغات چی خوبی نیستیم. در واقع باید محصول تولید بشه سپس تبلیغش سپرده شه دست طراحان تبلیغ. و البته، تبلیغات هم یک امر تخصصیه، پس نباید از کسی که تو پیج اینستاگرامش تبلیغ اکستنشن تهرانی میکنه انتظار داشته باشید موسیقی شما رو تبلیغ کنه یا جامعه مخاطبش سراغ شما بیان.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. saman_arenger

    saman_arenger عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/11/11
    ارسال ها:
    208
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    music arrangement
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +81 / 1
    نرم افزار:
    cubase
    ممنون از دوستان گرامی ولی بیشتر من هدفم اینه که بدونم اشخاصی که دارن میگن ما وقت سر خاروندن نداریم از بس تنظیم داریم و پروژه و جالبه میبینی کارشون هم از تو ضعیف تره در واقع چی کار دارن میکنن !!! یکی میگفت باید با حرفه ای ها کار بزنی تا برند بشی اون ها هم که یا کار نمیدن و مافیا دارن یا میگن رایگان بزن بعد از کلی کار زدن و عوض کردن میگن پخش نمیکنیم یا میگن میره واسه پخش و هیچ وقت پخش نمیشه واقعا آدم سر در گم میشه قبو دارم که کار خوب خودش بهترین تبلیغه اما من بیشتر سوالم این بود که این کار خوب چجوری باید روش تبلیغ بشه که شنیده بشه خیلی جالبه یهو یه تیزر موزیک میاد همزمان 15 تا آدم معروف میزارنش تو پیجشون و بعد از گذشت زمانی اندک میبینی موزیک نیومده همه تکست موزیک رو حفظن بعدا موزیک پخش میشه و طرف 2 روز بعد میاد تو ایران کنسرت و sold out میکنه اونوقت امسال ماهایی که تو شهرستانیم و سالها داریم تلاش میکنیم کلذاهمون پس معرکست
     
  5. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    2,196
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موزیک تراپیست (مرکز تحقیقات دانشگاه برگن)
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +7,899 / 8
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    بحث مارکت، بحث پیچیده و در عین حال دقیقیه. بله، خیلی ها که کارشون آنچنان خاص هم نیست، روی بورس کار هستند. موضوع اینه که در بازار کار، "کیفیت" فقط درصدی از فاکتور فروش رو رقم میزنه. شما فکر میکنی وقتی آقای X میاد تنظیم کارشو میده به آقای Y بخاطر کیفیت کار آقای Y هست؟! اصلاً چند نفر از سفارش دهندگان تنظیم و ارنج، از "کیفیت تنظیم" اطلاعات درستی دارن؟! در ایران تمام این کسانی که کار زیادی میگیرند برای تنظیم (به لحاظ کمّی)، با "رابطه" هست. همون "سیستم" که گفتم. با این تفاوت که سیستم اینها سازماندهی شده و اکادمیک نیست. سیستم سنّتیه. ولی خب جواب داده.

    یکی از عادات ما ایرانی ها از قدیم اینه که بجای فکوس کردن روی خود موضوع (مثلاً تنظیم موسیقی)، فکوس میکنیم روی فاکتورهای جانبی. از هیکلِ استودیو، تجهیزات سربه فلک کشیده، DAWی که تنظیم کننده استفاده میکنه، اکوستیک . . . گرفته تا فاکتورهای شخصی مثل قیمت پیراهنی که به تَن کردی، ماشینِت، کفشهات، طرز حرف زدنِت، اینکه یه دوست دختر خارجی داری(!)، اصطلاحهای انگلیسی که زِرت و زِرت میکنی لای جملاتِت، رفتارِت (که هرچی یارو میگه بگی حق با شماست!)، حتی رفاقت کردنِت . . . تمامی اینها به سفارش دهنده، یه اعتماد از تو میده. یه اعتمادِ کاذب! چون طرف بجای اعتماد به کارِت، دنبالِ اعتماد به خودِت میگرده و با اون فاکتورهای جانبی میخواد اونو بدست بیاره. و آقای Y هم با آگاهی به تمامی این موارد، سعیِش اینه که این فاکتورها رو براش محیا بکنه. بله، غم انگیزه، ولی چیزیه که هست.

    یه دوست آهنگساز داشتم (دارم) در تهران که صفحات فیسبوکش پُر از جملات محترم و دوست داشتنی (!) برای "هرچی رفیقه"! هر سال ماه رمضان کلی ارازل اوباش موزیسین رعوت میکنه برای افطاری! اگر هم کسی نتونه بیاد، با تاکسی براش افطاری رو میفرسته در خونَش! و . . . تمام اینها برای این نیست که طرف رو مدیون بکنه تا کارِش رو بیاره بده به این. برای اینه که این فضای ارتباطی رو گرم بکنه برای اونها، تا حس خوبی نسبت به این دوست ما داشته باشن. همین حس خوب برای اونها کافیه تا کارشونو بیارن بِدن به این! خب این هم یک نوع شبکه درست کردنه، با روش سنّتی. سالهای سال این روش در مارکت ایران جواب داده.

    شما هم اگر میخوای به اون نوع موفقیت دست پیدا کنی، باید زوم کنی روی حواشیِ کارِت، نه کیفیتِش!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
    • موافقم موافقم x 3
  6. samandar

    samandar عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/3/11
    ارسال ها:
    739
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +273 / 6
    ربطی به این چیزها نداره.اگه اهنگت خوب باشه و مردم پسند کافیه تو دو تا سایت بزاری اگه قشنگ بود همون یه سایت هم کسی بشنوه اتومات تبلیغ میکنه برات..بقیه حرفاتون بیخود هست..نه چاووشی نه یگانه نه هاکان هیچکدوم از این کارهایی که شما میگین نکردند و معروف شدند.فقط کارشون رو گزاشتند برای دانلود تو یکی دو تا سایت ساده همین...ولی چون کارهاشون زیبا بود به سرعت پخش شد تو ایران بدون اینکه خود اینا این کار رو بکنند.اهنگی که مردم خوششون نیاد رو اگه طرف میلیاردها هم خرج کنه برای تبلیغ تو سایت ها باز به جایی نمیرسه.باید به دل بشینه.زورکی نمنیشه معروف شد.
    اگه شما میبینید این همه خرج کردید و جواب نگرفتید خوب شوربختانه باید بگم اهنگاتون مردم پسند نیست به همین راحتی.!
    دوست عزیز تجربه من به من میگه امثال شماها دوستان بهتره کلاس آموزش اهنگسازی بزارید تا خودتون آهنگ بسازید.چون وقتی مردم نمیخواند آهنگاتون رو بشنوند خب نمیخوان کاریش نمیشه کرد.دست کم شماها که دارین عمرتون رو برا این کار میزارید یه درامدی هم از این راه داشته باشین و تنها راه تشکیل کلاس های اموزش موسیقی و اهنگسازی هست.....
    رو این حرف بالام اندیشه کنید چون سنتون هم داره میره بالا.باید بالاخره از یه جایی نون درآورد.
     
  7. projektnoire

    projektnoire هنرمند عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/2/17
    ارسال ها:
    398
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +581 / 9
    نرم افزار:
    ableton
    شاید در مارکت کوچک ایران اینطور باشه ولی واقعا این خبرا نیست. همین الان اون خواننده هایی که «مستقل تر» هستند کمتر دیده میشن.

    ممنون از لطف شما! بهرحال بیان تجربیات بود. من نه سنی دارم نه تجربه‌ای. ولی همیشه به جناب فرهود به چشم استاد با تجربه نگاه میکنم و مطمئنم ایشون حرف بی اساس نمیزنن.

    سال ۸۴-۸۵ اولین بار از هردوی این بزرگواران کار شنیدم. اون موقع شناخته شده نبودن و تا مدتها بعد که آلبومشون بیرون نیومد وضع همین بود. همینطور در مورد بنیامین بهادری. چطوری میفرمایید دو تا سایت ساده انقدر موثرند؟ اونم در دنیای امروز، ما چند سایت معروف بیشتر نداریم. هرکدوم هم هزینه زیادی میگیرن و ممکنه تهش هم دبه دربیارن.

    این حرفتون جای تامل داره. دو دید وجود داره البته، یکی دید شنونده یکی هم آهنگساز. هیچ هنرمندی صرفا برای خوشامد مخاطب کار نمیکنه ...

    اینطور بریدن و دوختن هم جالب نیست البته!

    این هم برمیگرده به سبک کاری. مثلا من شخصا روز اولی که اومدم اشاره کردم سبک همه پسندی کار نمیکنم. گفتم من Drone noise و Ambient میسازم. سبکایی که واقعا طرفداری ندارن. سبک های دیگر هم با گرایش به سمت همین ها دنبال کردم.

    خوشبختانه درآمد از راههای دیگر هست!

    ترجیح میدم جواب این یکی بخش هم ندم، فقط باز اشاره میکنم نسخه پیچی برای دیگران اصلا خوب نیست :)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
    • موافقم موافقم x 1
    • دوستانه دوستانه x 1
    • نامحترمانه نامحترمانه x 1
  8. saman_arenger

    saman_arenger عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/11/11
    ارسال ها:
    208
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    music arrangement
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +81 / 1
    نرم افزار:
    cubase
    samandar اولا گذاشتن این تاپیک به منظور کمک به افراد تازه کار و درست انتخاب کردن راهشون بود دوما از طرز بیان ادبیاتتون معلومه زیاد نباید با تجربه باشید به هر حال ممنون بابت مشارکت . من حدود 11 ساله دارم کار حرفه ای موسیقی انجام میدم نه فقط توی ایران بلکه به صورت برون مرزی هم همکاری دارم با خواننده های عزیز و اونقدرا هم که شما فکر میکنید ذلیل نیستم:-) در ضمن در اینکه در مارکت موسیقی ایران مافیا هست شکی نیست روزی هزار تا موزیک جدید روانه بازار میشه به جرات میگم حد اقل 20 تا از این هزار تا واقعا خوب هستن اما شما میبینید فقط یکیش مطرح میشه یعنی سلیقه کل مردم ایران همون یک ترک هستش؟؟!!! به هر حال ممنون که نظر دادین
     
    • موافقم موافقم x 2
بارگذاری...