بالا بردن لودنس و کیفیت خروجی

شروع موضوع توسط mmdee ‏13/8/12 در انجمن آموزش ، سوال و جواب درباره میکس و مسترینگ

تاپیک بالا بردن لودنس و کیفیت خروجی تالار آموزش ، سوال و جواب درباره میکس و مسترینگ در persian-music.org.

  1. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    با سلام خدمت دوستان. من یک پروژه رو تکمیل کردم و همه موارد میکس و مستر رو هم طبق آموزش دوستان و صحیح و خطای زیاد خودم انجام دادم ولی هرکاری میکنم قدرت و لودنس صدا مثل کارهای بیرون نیست و ضعیفتر هست . ممنون میشم اساتید برای بالا بردن لودنس کار منو راهنمایی کنن. اگه لازم هست بفرمایید یه تیکه از خروجی کار رو برای دوستان ارسال کنم.
     
  2. SuShiaNT

    SuShiaNT عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/10
    ارسال ها:
    836
    محل سکونت:
    تهران - اصفهان
    امتیازات:
    +381 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, protools
    برای تنظیم یک ترک باید یک سری نکته ها و استاندارد ها رو رعایت کنین و انتخاب صداهاتون نسبت به سبک
    محدوده ی فرکانسی برای میکس باید در نظر بگیرین تا میکس موزیک خوب بشه و در نتیجه مستر موزیک هم خوب بشه.
    پس بحثتون رویه مستر هست .این روشی که استاد محبی در سایت قرار دادن یک ماکت مستر هست و در آخر هم نوشتن
    به همین قانع نباشید و این یکی از راه ها هست.

    باید بیشتر روش کار کنین میکس خوب نتیجش مستر خوب هست.اگر ایزو ها رو رعایت کنین مشکلاتتون خیلی خیلی کم میشه.

    تا نمونه کاری قرار ندین کسی نمیتونه راهنماییتون کنه.

    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    با تشکر از پاسخ شما دوست عزیز. من سعی کردم تمامی موارد رو از شروع کار تنظیم و در مرحله میکس رعایت کنم و میکس خوبی داشته باشم. در مستر هم که با izone انجام دادم خیلی رو گزینه ها و امکانات اون کار کردم ولی باز کیفیت و لودنس و قدرت صدا پایین هست. کارت صدام هم یه کارت 400 تومانی نسبتا خوب هست . من تیکه ای ار خروجی کار رو میزارم ممنون میشم اساتید راهنمایی کنن .
    http://fulldata.ir/files/migi11.mp3
     
  4. HECTRUM

    HECTRUM مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/11
    ارسال ها:
    466
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تـهــران
    امتیازات:
    +2,036 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, wavelab
    دوست عزیز در موزیک شما به وضوح Distortion مشاهده میشه و این نشانه ی یک میکس نادرست و غیر اصولی هستش که نتیجش میشه این چنین خروجی که کاملا Squash شده.
    حتی با داشتن بهترین نوع کارت صدای موجود و بهترین فاینالایزر و یا مثلا دستگاه Mastering 6000 درست مستر کردن چنین میکسی عملا امکان پذیر نیست.
    مشکل شما و اکثر افراد در میکس هست که بسیاری به اشتباه فکر میکنند که در مرحله ی مستر میتونن این رو برطرف کنن در صورتی که اینطور نیست.
    مستر معجزه نمیکنه و اگر معجزه ای هم در کار باشه لازمش یک میکس خوب، شفاف، تمیز و البته اصولی است.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 9
  5. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    ممنون از پاسخ شما .ممکنه کمی در مورد Distortion در صدای خروجی و همچنین Squash خروجی توضیح بدید که منظور چی هست و مشکل میکس در کدوم بخش هاست که بتونم روش کار کنم و درستش کنم . یعنی اکولایزم صداهام مشکل داره ؟ یا چینش اونها یا چیزای دیگه ؟ ممنون میشم بیشتر توضیح بدین.
     
  6. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,134 / 1 / -2
    من طبق آموزشی که در سایت دیدم: همه ی صدا ها را اول صفر می کنم و بعد تا حد مینیممی که هر ساز نیاز داره ، ولومشو زیاد میکنم.(در کنارتنظیم pan,eq)
    اینطوری با درد سرخیلی کمتری کار انجام میشه!
     
  7. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    منم تقریبا با همین روش تک به تک ساز هارو میکس کردم. من از آهنگ خروجی گرفتم و میکس وکال رو تو یه پروژه دیگه انجام دادم و اونجا یکم هم آهنگ رو اکولایز کردم. از اساتید ممنون میشم نظرتون و اشکالات رو در مورد این کار بگید هم بخش های آهنگ و هم میکس وکال تا طبق نظرات شما کار رو بهتر کنم و در نهایت در همین پست قرار بدم تا یه آموزش و رفع اشکال عملی باشه که به درد همه دوستان هم بخوره .
     
  8. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,134 / 1 / -2
    مثل اینه که این کار رو با یک ساز انجام بدید!
    فکر کنم نباید انجام شه!
    چرا وکال را هم ،دریک پروژه،با سازها میکس نمی کنید؟
     
  9. Alireza Ahari

    Alireza Ahari عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/2/12
    ارسال ها:
    895
    محل سکونت:
    In A State of Trance
    امتیازات:
    +543 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, studio_one
    دوست خوبم اول از همه سعی کن وکالتو تو همون پروژه ی تنظیمت میکس کنی اگه سیستمت نمیکشه از کار مولتی تراک بگیر یعنی همه ی لاین ها رو داشته باش بعد زیرش وکال رو بنداز که وکال هم جزوی از کارت بشه(لاین های تنظیم بدون افکت و اکولایز یعنی خام باشند)
    بعد میکس طبق روش هایی که در این سایت گفته شده و یا روش های خودتون توی لاین مستر پس از مستر کردن از ماکسیمایزر استفاده کنید که پاور آهنگ رو بیاره بالا
    تاپیک "یک روش ساده برای مسترینگ" توشته ی آقا ی محبی در همین تالار را مطالعه کنید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    با توجه به پیشنهاد دوستان من کاررو مولتی تراک میگیرم و دوباره میکس میکنم. ولی آیا واقعا اینکه آهنگ رو میکس کنی بعد با وکال یا یکجا میکس کردن میتونه اینقدر تاثیرگزار باشه ؟ فقط اگه اشکالی یا مزیتی در کار هست ممنون میشم دوستان بهش اشاره کنن. راستی من کاررو با sample rate 44100 و depth 16 bit خروجی گرفتم . آیا این میتونه تاثیرگزار باشه ؟خواستم رو 48000 ببرم و خروجی بگیرم کل آهنگ به هم میریزه! ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن.
     
  11. Alireza Ahari

    Alireza Ahari عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/2/12
    ارسال ها:
    895
    محل سکونت:
    In A State of Trance
    امتیازات:
    +543 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, studio_one
    ببین وقتی کل آهنگ رو یه Mp3 داشته باشی بعد وکال رو زیرش بیاری
    اون آهنکگ از اول میکس شده و شاید مستر شده باشه و وقتی وکال دوباره زیرش میاد و اونو میکس کنی و باز هم مستر موزیکت از هم میپاشه

    ولی وقتی تک تک لاین ها رو میکس کنی به همراه وکال بعد کارو مستر کنی کیفیتت خیلی بهتر میشه

    کاری که تقریبا همه ی میکس من ها انجام میدن
    یکی دوستان بنده یه حرفی زدن خیلی خوب بود گفتن لاین های وکال هم مثل یک ساز در نظر گرفته میشن و باید همراه باقی اجزای کار میکس بشن

    در مورد بعدی هم کار مولتی تراک رو wave 64 بگیرین و سمپل ریت رو هم روی 48 بزارید بعد موقع اسپورت نهایی کار با مستر از دیتر استفاده کنید و سمپل ریت رو به 44.1 تغییر بدید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  12. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    ممنون از پاسخ دوست عزیز. حالا من دوباره کار رو مولتی تراک میکس میکنم تا ایشالا مشکل حل بشه. فقط در مورد خروجی چون پروژه رو من روی 44100 تنظیم کردم حالا وقتی میخوام عوض کنم و روی 48000 بزارم کلا به هم میریزه و پخش نمیشه که بخوام خروجی بگیرم . ؟
     
  13. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    دوستان یه سوال هم در مورد میکس وکال داشتم که تو سایت جوابی پیدا نکردم. الان من وکال رو به صورت مونو فقط در یک لاین مثل یک ساز آوردم و روش کار کردم. میخواستم ببینم درسته ؟ یا اینکه باید مثلا دوتا بیارم و هرکدوم رو به چپ و راست پن کنم ؟ یا اینکه باید با vst های موجود اون رو استریو کنم ؟ کلا قاعده و روش اصلی چی هست ؟ ممنون میشم دوستان این مطلب روهم توضیح بدن.
     
  14. Alireza Ahari

    Alireza Ahari عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/2/12
    ارسال ها:
    895
    محل سکونت:
    In A State of Trance
    امتیازات:
    +543 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, studio_one
    تو میکس وکال اگه مونو بگیرید بعد دو لاینش کنید و یکی رو به چپ و یکی رو به راست همون میشه

    تو رپ 2بار صدا برداری کنید که تو میکس یکی رو به چپ و یکی رو به راست بدید که صدا حجم داشته باشه
    پاپ هم تو لاین استریو ضبط کنید
    و برای حجم دادن از ریورب و کمپرسور و یکی از پلاگین های ویوز هست که خودمم تازه متوجهش شدم به اسم JJP Vocal Streeo اینم خوب میکنه صدا رو

    - - - - - - - - - -

    پروژتون 44100 ضبط شده عیب نداره مولتی تراک رو wave با سمپل ریت 48000 و 16بیت اکسپورت
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  15. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    سلام دوست عزیز.من فکر میکنم میکس صدای وکال شامل تنظیم لودنسش و میزان کمپرسش و همچنین ضبط دوباره صدای خواننده میتونه کمک کنه.همینطور قدرت و ضرب صدای کیک و باس که مخصوصا تو این سبک خیلی مهمه کافی نیست.
    در مورد افزایش لود نس بطور کلی مجموعه عوامل زیر میتونه کمک کنه:
    1) بالانس مناسب لول های هر ترک نسبت به بقیه مثلا اگر صدای کیک قدرت لازم رو نداشته باشه و درست کمپرس نشده باشه برای افزایش تاثیر،میکسمن مجبور میشه صدای کیکو بیش از حد بلند کنه که هدروم بیشتری میگیره.همین موضوع رو معمولا برای صدای اسنیر تو سبک راک و ... داریم یا مثلا افزایش صدای خواننده باعث میشه که صدای بقیه ساز ها کمتر بنظر بیاد ( این حالت هنگام لیمیت کردن با شدت بالا اتفاق میفته)
    2) بالانس فرکانس مناسب باعث افزایش هدروم و افزایش بلندی صدا میشود.بطور کلی صداهای بم نسبت به صداهای زیر هدروم بیشتری اشغال میکنند و لیمیتر نسبت به کاهش آن ها حساس تره پس با کاهش مناسب این فرکانس ها میتونیم باعث افزایش هدروم بشیم. همینطور گوش انسان در محدوده فرکانس های بالاتر ( حدود 3 کیلو هرتز) حساس تره و با بوست کردن این فرکانس ها در حد کم باعث بلندتر بنظر آمدن میکس میشیم.جدا از اینکار توصیه میشه فرکانس های بالای 16کیلو هرتز و زیر 50 هرتز با شیب متوسط کات بشن
    3) استفاده از ماکسیمایزر مناسب و سریع که توانایی کاهش و برگشت با سرعت بالا بدون دیستورشن را داشته باشه مثلا الگوریتم های اینتلیجنت در اوزون
    4) کمپرسینگ،داکینگ و اکیولایز کردن مناسب در مرحله میکس
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  16. Omid Ardalan

    Omid Ardalan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/6/11
    ارسال ها:
    34
    محل سکونت:
    ايران
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, sonar
    دوست عزیز در مورد داکینگ میشه توضیح بفرمایید که چی هست
     
  17. Omid Molavi

    Omid Molavi مدیر تالار آهنگسازی و استودیوها تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/09
    ارسال ها:
    381
    شغل :
    استودیو پاییز
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +547 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, logic, sonar
    duck کردن . اصطلاحیست که از صدای اردک گرفته شده ... همون گیت کردن ... که در سبک الکترونیک بکار میره بیشتر .. برای اینکه شما فضای خالی برای اینسترومنت های دیگه داشته باشی و به اصطلاح فرکانس های شما به هم جا بدن .. این عمل رو با خیلی برنامه ها میتونید انجام بدید ..و خیلی از وی اس تی ها Gate دارن مثل نکسوز .. و قابل طراحی هستند از 0 تا 100 درصد ..
    روش های دیگری هم هست... و حتی میشه اتومیشن کشید براش !

    مثال : یک صدای Gate pad از نکسوز باز کنید .. متوجه میشید ... مابقی تنظیم ها و میزان بندی به عهده خودتان هست و سلیقه و نیاز موزیک :)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  18. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    درحالت عادی ورودی سیگنال ساید چین گیت یا کمپرسور همون سیگنالی هست که میخواهیم گیت یا کمپرس کنیم.در حالتی که کیخوایم داک کنیم ورودی ساید چین صدایی غیر از صدایی هست که میخواهییم پروسس کنیم.مثلا تو خیلی از میمس ها صدای باس و کیک با هم تداخل میکنه و صدای باس اون کوبش کیک رو میپوشونه و چون هردشون تو یه زمان صدا میدن هدروم زیادی هم اشغال میکنند.میشه روی باس یه کمپرسور گذاشت و ورودی ساید چین اونو روی صدای کیک قرار داد.اینطوری هروقت کیک میزنه صدای باس برای یه مدت خیلی کوتاه کمپرس میشه و صداش کم میشه.اینطوری هم صدای باس بلنده هم کیک هم اینکه باهم تداخل ندارند.ای کارو با گیت هم میشه انجام داد که روندش تفاوت داره.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  19. Omid Ardalan

    Omid Ardalan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/6/11
    ارسال ها:
    34
    محل سکونت:
    ايران
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, sonar
    ممنون دوستان کاملا متوجه شدم چی بود ...فقط در این حالت ما قصدمون اجرای یک تکنیک هست دیگه مثل همون ساید چین تقریبا ...چون توی سبک ها نمیشه انجامش داد....یه جوری عین تداخل میشه
     
  20. mmdee

    mmdee عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/11
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    با توجه به پاسخ های کامل دوستان و اینکه کمپرسور و ماکسیمایزر مناسب و قوی تاثیر زیادی داره ، لطفا کمپرسور و ماکسیمایزر مناسب و خوب که باهاش کار کردید رو معرفی کنید. دوتا موضوع دیگه ،
    اولی اینکه صدایی که در مانیتور دارم در خروجی و دستگاه های دیگه فرق داره آیا ممکنه مشکل از مانیتورها باشه ؟
    و دوم اینکه برای ضبط وکال اگه نکته خاصی هست که شاید رعایت نمیکنیم رو بفرمایید چون صدای وکال شفافیت کافی رو نداره و وقتی اونو اکولایز میکنم تا صدا بازتر بشه حرف س و ش میزنه و صدا دستورت میشه. ممنون
     
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. بالا بردن صدا در مسترینگ

    ,
  2. اموزش مسترینگ از تک تک لاین ها خروجی گرفته

    ,
  3. نرم افزار کیوبیس وضوح صدا

    ,
  4. لود کردن پروژه میکس شده در کیوبیس,
  5. آیا bit depth به لودنس مربوط میشه ؟,
  6. تنظیم کیفیت ووکال در کیوبیس۵,
  7. بالا بردن حجم صدا در مسترینگ,
  8. برنامه ی اکولایزم اهنگ,
  9. روش استفاده از ماکسیمایزر