اوج در موسیقی

شروع موضوع توسط M A 30 ‏8/9/16 در انجمن گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی

تاپیک اوج در موسیقی تالار گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی در persian-music.org.

برچسب ها:
  1. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    107
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 0 / -1
    به نام خدا
    با عرض سلام خدمت دوستان
    دقیقا اوج در موسیقی به چه معناست؟ بالا خوندن خواننده یا شلوغ شدن آهنگ یا زیر شدن نت های ملودی
    برا رسیدن به اوج معمولا از چه توالی آکورد استفاده میشه؟
    --- \پست های متوالی ترکیب شد, ‏12/9/16, تاریخ ارسال پست اول: ‏8/9/16 ---
    ??????????????????????!1
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. Soheil Monfared

    Soheil Monfared عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏22/5/12
    ارسال ها:
    1,310
    شغل :
    MusicProducer/SoundEngineer
    محل سکونت:
    Chongjin,North Korea
    امتیازات:
    +1,211 / 5 / -5
    نرم افزار:
    ableton, nuendo, protools, reason
    همون بخش کروس هستش که داستان اصلی اهنگ رو روایت میکنه

    همیشه هم صرفا شلوغ نمیشه!

    و ممکنه خلوت بشه...

    این یه نظر کلیه...که بخایم بگیم

    توالی اکورد هم هر آهنگی توالی خودش رو داره دیگه نمیشه بگیم این و اینو این...

    اینطوری باشه که همه اهنگا همه این هم بودن!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    107
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 0 / -1
    ممنون دوست عزیز
    منظورتون از اینکه گفتید ممکنه خلوت باشه اینه که ممکنه آهنگ خلوت باشه ولی خواننده بالا بخونه؟
    منظورم از توالی آکوردها اینه برای حس اوج رسوندن به شنونده از طریق آکورد معمولا چه فاصله ای استفاده میشه؟
    فاصله 5 ؟
    اینم بگم چند تا آهنگشنیدم که توالی بایین رونده داشت!
    من یه مدت بیش چند تا آهنگ گذاشتم برای دوستام گفتم نظرتون رو بگید. معمولا وقتی چند تا ساز اضافه میشد میگفتن اینجا قشنگه و این قسمت رو اوج میدونستن!
    برای همین برا خودم سوال شد که واقعا چه چیزهای باعث بوجود اومدن حس اوج در شنونده میشه
     
  4. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    درود.
    ببینین قسمت ترجیع بند-کروس-اوج و یا هر اسم دیگه ای که براش وجود داره از اسم خودش پیداست کاملا.
    نقطه ای از موسیقی هست که شما رو به اوج لذت شنوایی و یا هیجان میرسونه.از مشخصه های قسمت کروس یک موسیقی میشه به شروع ملودی خواننده در نت های بالا اشاره داشت.میشه به بیت هایی اشاره داشت که از تمام قسمت های موسیقی بیشتر تکرار میشن.
    میشه گفت این قسمت قسمتی هست که باید بهترین ملودی رو براش نوشت.این قسمت قسمتی هست که بهتر تو ذهن مخاطب مرور میشه بخاطر ملودی و تکرار ترانه.

    این قسمت نیازی نیست در تنظیم موسیقی زیاد شلوغ باشه.چون شما ممکنه تک نوازی پیانو داشته باشید از ابتدا تا انتهای موسیقیتون.
    اینکه چه آکوردهایی و کلا چه نوع ساختمانی چیده بشه برای ساز بندیتون به جز داشتن تجربه-دانش-خلاقیت بوجود نمیاد-چرا که هزاران آهنگساز هست و هزاران ایده و هزاران ملودی...
    در مورد انتخاب آکورد و تنظیم موسیقی بعد از علم واقعا تنها خلاقیت مطرح هست.البته خلاقیت هم واقعا استعداد میخواد و ذوق هنری.
    موفق باشید
     
    • موافقم موافقم x 2
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    107
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 0 / -1
    ممنون از شما
    تو همین سایت خوندم که برا رسیدن به اوج از فاصله 5م استفاده میشه! ولی اینجوری که شما میگید این یه قانون نیست. درسته؟
     
  6. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    649
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +878 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    اگه میگفتی‌ قانونی هست که میگه یک ساز رو باید سیمهاش رو به این فاصله باید کوک کرد تا کوک ستاندارد داشته باشه یک چیزی، ولی‌ من که تا به حل همچین قانون برای ملودی نوشتن نشنیدم. اگه اینطور باشه پس Chorus همهٔ آهنگا یه جور باید شروع بشه! اگه می‌خوای یاد بگیری یک کتب/pdf Lead Sheet پیدا کن و ملودی هارو آنالیز بکن.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    درود
    اینکه شروع از فاصله ی پنجم قانون حتمی باشه خیر درست نیست اما میتونه از فاصله ی پنجم شروع بشه.میتونه اصلا از نت اکتاو شروع بشه.گاهی اصلا از خود فاصله ی اول شروع میشه و روی سومین و چهارمین نت ملودی به ترتیب بالا میره.
    کشیدن یک نقاشی و در نظر بگیرید.
    اینکه خورشید داخل تصویر تو آسمون باشه یا روی زمین-یک قانونه-یعنی خورشید همیشه توی آسمونه مسلما و شما نمیتونی بیای و قانون طبیعت رو بشکنی و خورشید رو روی زمین بکشی.
    اما میتونی رنگ خورشید رو زرد کمرنگ کنی یا پر رنگ-تو هوای ابری قرارش بدی-خلاصه این چنین تغیرات و بهش بدی.
    اینکه چه فواصلی مطبوع هستن و نا مطبوع-علائم موسیقی روی خط حامل چی و نشون میدن.نت سیاه 4 ضرب داره و ..... اینها همون قوانین موسیقی هستند که شما نمیتونی تغییری درش ایجاد کنی.
    اما هیچ قانونی نمیتونه شما رو مجبور کنه که حتما از فاصله ی پنجم شروع به ساخت قسمت کروس آهنگتون کنین.
    گاهی اوقات شما حتی شروع آهنگتون میتونه با فواصل ملودیک بالا شروع بشه و در قسمت کروس میتونه برعکس باشه و شما کروس رو روی نت های پایین اجرا کنین اما...
    به شرط اینکه با تنظیم و ساز بندی و هارمونی که برای موسیقیتون مینویسین اون حس ترجیع بند کار رو بده.
    یعنی شما میتونین با نت های پایین ترجیع بند رو بسازین حتی.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...