انزوای سبک راک در کشور

شروع موضوع توسط pourya tajik ‏14/3/14 در انجمن راک ( Rock )

تاپیک انزوای سبک راک در کشور تالار راک ( Rock ) در persian-music.org.

  1. pourya tajik

    pourya tajik

    تاریخ عضویت:
    ‏13/3/14
    ارسال ها:
    9
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    با درود فراوان
    وقتی میاین به مسئله محبوبیت راک در ایران نگاه می کنیم می بینیم که افرادی که تو ایران هستن یا طرفدار سنتی و پاپ و از این جور سبک ها هستن یا اینکه فقط کار های هوی متال و دث متال گوش می دن و یا کار می کنن. برایم جالبه که چرا این وسط سبک هایی مثل پست راک،آلترنیتیو راک،پانک راک و... منزوی ان؟من خودم سبک کاریم سافت راک و پانک راکه که برای جمع کردن گروهم خیلی سختی کشیدم.سختی هایی که شاید اگه می خواستم بلک متال جمع کنم نمی کشیدم.
    خوشحال می شم نظرات شما رو هم راجع به این مسئله بدونم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود بر شما دوست عزیز.
    اتفاقا من با نظر شما زیاد موافق نیستم.
    می دونید چرا؟
    عرض می کنم خدمتتون.
    بهترین زمان برای عرضه ی موسیقی در سبک های جدید در موسیقی ایران همین زمان حال هستش.
    من تعداد افرادی که دیدم به گیتار الکتریک و موسیقی راک علاقه مند هستند بسیارند.
    در ابتدا وقتی موسیقی هیپ هاپ و رپ وارد ایران شده بود همه با این سبک آشنا بودن و اسم امینم و کاراشو اکثرا شنیده بودن.
    اما یک هو چی شد که حتی بچه های 12 - 13 ساله هم میکروفن می گیرن دست خودشون رو بیت می خونن واسه خودشون و کار می دن...
    1) رپ ایرانیزه شده (رپی که با فرهنگ ما تا حدودی هم خونی داره)
    2) هزینه ی خوندن یک آهنگ رپ می تونه بسیار پایین باشه (دانلود یک بیت)
    چرا هنوز کارهای راک آنچنان به چشم نمی آن؟
    می تونه دلایلش اینها باشه.
    قبلش این رو بگم که سبک آقای رضا یزدانی تا حدودی به راک شباهت داره و اگر تک آهنگ های دیگران رو دنبال کنید در اون ها رگه هایی از راک رو می بینید.
    1) با فرهنگ ما هم خونی نداره و در باور عموم راک رو موسیقی شیطانی می دونن. (البته این قضیه به مرور زمان قابل حله)
    2) ایرانیزه نشده ( قابل حله)
    3) موسیقی راک معمولا در گام های پنتاتونیک ساخته می شن و گوش مردم زیاد عادت به شنیدن این فواصل نداره.
    به نظر من شاید بهتر بود می گفتید " چرا هنوز راک نتونسته جایگاهش در ایران بین مردم پیدا کنه "
    به نظر من موسیقی راک در انزوا نیست بلکه هنوز کسی پیدا نشده که موسیقی راک رو ایرانیزه کنه تا مردم ایران که فرهنگشون یه جورایی خاص خودشونه، بیاد و مردم رو با راک پیوند بزنه.
    شاید اگر امثال سروش لشگری ها در موسیقی راک پدیدار بشن موسیقی راک جایگاهش رو پیدا کنه در ایران.
    می دونید که قبل از سروش لشگری هم ما در ایران رپر داشتیم ولی ایشون رو پدر رپ فارسی نامیدند چون ایشون تونست رپ رو به مردم معرفی کنه.
    پدر راک ایران کیه به نظر شما؟!
    پی نوشت : دوست عزیز بنده چون سبک تخصصی ایم راک نیست ممکنه در گفته هام اشتباه هم باشه. خوشحال می شم اگر اشتباهی درش می بینید تصحیح بفرمایید.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  3. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    البته این رو به پستم اضافه کنم که آقای کاوه یغمایی واسه این سبک از موسیقی زحمات بسیار زیادی کشیدند در ایران ولی باز اون استقبال عمومی که باید می شده نشده.
    در دهه های 40 و 50 کوروش یغمایی، فرهاد مهراد و فریدون فروغی خوانندگانی بودن که قبل از انقلاب در سبک راک هم کارهایی ساخته بودن ولی بعد از انقلاب ممنوع الکار شدن.
     
    آخرین ویرایش: ‏14/3/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  4. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    با سلام.
    نظر شخصی:
    ببینید هر سبکی در موسیقی شخصیت خاصی برای خودش داره.همه ی این ها زنجیر وار به هم متصلند.شخصیت افراد-آداب و رسوم_فرهنگ یک کشور-محدودیت ها و آزادی بیان ها- و .... خیلی چیزهای دیگه که خیلی مهم هستند.

    سبک راک بخاطر داشتن هیجان زیاد و جنس سبک میطلبه که حرکات خاص خودش رو هم داشته باشه-حتی ترانه های خاص خودش-ملودی های خاص خودش.
    هرکسی باید طبق شرایط محیطی کاری رو انجام بده.
    در کشور ما بخاطر خیلی از محدودیت های موسیقیایی دست و پا زدن در بعضی سبک های موسیقی مثل دست و پا زدن در منجلاب هست-نه تنها تشویق نمیشی بلکه سعی میکنند جلوی رشدت رو بگیرند-
    وقتی حتی موسیقی پاپ در کشور ما در رسانه ی ملی حق نشان دادن ساز رو به طور زنده ندارند دیگه فکر نمیکنم بشه انتظار بیشتری داشت.
    اما خوب اگه واقعا کسی حرفی برای گفتن تو سبک های غربی داشته باشه و بتونه خودش رو یه جوری به غرب متصل کنه میتونه برنده باشه.

    در کشور ما متاسفانه موسیقی فقط و فقط شده گریه کردن-ناله کردن-زجه زدن-نفرین کردن-بد و بیراه گفتن و ...
    یه اعتقاد من کسی که موسیقی رو برای لذت بردن از خود موسیقی کار میکنه موفق تره تا کسی که میخواد چند بیت سر هم کنه و دو نفر گریه کنند و مقام استاد رو بهش بدند.

    اما این که انسان خودش رو درگیر این مسائل کنه چندان موفقیتی براش نخواهد داشت.سعی کن بهترین بشی تا راه های زیادی برات خود به خود باز بشند.
    موفق باشی
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  5. yorgun

    yorgun عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/1/14
    ارسال ها:
    116
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تبریز
    امتیازات:
    +175 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام
    دوستان ظاهرا منظور آقای تاجیک رو درست متوجه نشدین! البته بنده هم با جوابایی که دادین موافقم. ولی منظور دوستمون اینکه چرا بین کسایی که تو این سبک فعالیت می کنن(حتی برای دل خودشون و بصورت زیرزمینی) کمتر کسی میره سراغ سبکهای alternative,post rock,punk rock و... که تقریبا سبکهای ملایمی هستند. ولی در مقابل مشتری و طرفدار سبک های خشنتر مثل death metal,heavy metal,black metal و... بیشتره؟ (برداشت من از سوال! :))

    خوب حالا با اجازه سعی می کنم بطور خیلی خلاصه نظر شخصیمو بگم

    اول اینکه فقط تو ایران اینجوری نیس و تقریبا تو کل دنیا (مخصوصا در سالهای اخیر) زیر شاخه های death,black و ... کلا سبکهای خشن و باکلام مورد توجه ویژه از طرف کمپانی های تولید کننده قرار گرفتند. دلایلشم ساده و در عین حال پیچیده می تونه باشه!!!
    البته همه این کارها در آخر یک هدفو دنبال می کنند و اونم چیزی نیس جز پول! قدیما اکثر هنرمندایی که از راه هنرشون پول در میاوردن سعی میکردن کاراشون عامه پسند و قابل درک برای عموم باشه الانم دقیقا به همون شکل هستش ولی!!!!! یه چیز دیگه مثل قدیما نیس! و اون صلیقه مردمه! که داره بهشون از طریق رسانه های جمعی دیکته میشه. این رسانه ها دست کیان؟ دست همون دولت ها و کمپانی ها و ... که هر کس و سبکیو بخوان میارنش بالا و اونیم که باب میلشون نباشه با کله می کوبنش زمین!
    اینم که الان تو زمینه متال و راک زیر شاخه های خشن ترشون روز به روز داره بیشتر مورد توجه قرار می گیره بیشتر دلایل سیاسی و فرهنگی داره و با تبلیغ این سبک ها و رو بورس نگه داشتنشون اهداف دیگه ای رو دنبال می کنن که جاش اینجا نیس!;)

    از دلایل سیاسی که بگذریم می رسیم به دلایل فنی و روانشناسی موضوع!!

    سبکایی مثل سبک post rock اکثرا سبک هایی هستند که بی کلام هستند. و اصولا کمتر کسی میتونه با سبکای بی کلام اونطور که باید ارتباط برقرار کنه. چرا؟ چون وقتی آهنگ ترانه داشته باشه بی سوادترین آدمم می تونه همراه موزیک ترانشو بخونه و ازش لذت ببره ولی کارای بی کلام اکثرا یه جورایی میشه گفت تخصصین(هم شنونده متخصص می خواد که بتونه ازش لذت ببره و هم آهنگساز متخصص میخواد!)
    این یه دلیل بود و البته دلیل مهم.

    حالا برگردیم به ایران

    آقای ناصحی عزیز کلمه ایرانیزه شدن رو گفتن که بنده هم باهاشون موافقم. ولی با اجازشون برداشت شخصیمو از این اصطلاح می گم.
    چرا rap تونسته ولی rock با اینکه قدمتش خیلی از rap بیشتر هنوز نتونسته ایرانیزه بشه؟! چنتاشو خود آقای ناصحی اشاره کردن یکیشم من میگم!
    زبان فارسی قدرت اینو نداره که تمام سبکهای راک و مخصوصا متال رو پاسخگو باشه. منظورم از قدرت، خشونت هستش.
    فارسی در مقابل زبانهای انگلیسی یا آلمانی یا ترکی، زبان ملایمی هست از لحاظ اصوات و هجاهایی که توش بکار میره.
    و برای همینم اون خشونت لازم رو نداره. واسه همینم اکثر فارس زبونا تو تلفظ لغات انگلیسی به مشکل بر میخورن.
    از طرفی اکثر اونایی که سبک راک یا متال کار میکنن (چه ایران چه جاهای دیگه) دوس دارن خاص بودن افکار (و کلا اینکه "ما تافته ای جدا بافته هستیم!!") خودشون رو به رخ دیگران بکشن. تا اینجا درست؟!
    حالا طرف سه تا گزینه داره که معمولا یکیشو باید انتخاب کنه!
    1.بی کلام کار کنه = محبوبیت کم
    2.با کلام فارسی = که سبک های معدودی رو میشه کار کرد و اگه کارش خیلی درس باشه فقط تو ایران می تونه مشهور بشه اونم تا حدی!
    3.با کلام انگلیسی = اینجا قضیه فرق کرد!!! اگه همه چی درس پیش بره میتونه منجربه شهرت جهانی بشه! خوب حالا میاد میبینه در سطح جهانی کودوم شاخه ها رو بورسن؟ death metal,black metal,nu metal و ... به به!!! بهتر از این نمیشه!!! چون به راحتی میشه ضعف زبان (تلفظ یا گرامر) رو با تولید اصوات هارش و جیغ های بنفش پنهان کرد! و خوب سبکی هم هست که کلی واسه خودش خاصه و روشنفکرانه!!
    به نظر من بدون شک یکی از مهم ترین دلایلش همینه.

    ببخشید که خستتون کردم.:)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 7
  6. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    به نظر شخصی من انزوا کلمه مناسبی نیست ! بهتره بگیم کما.
    چون هر از گاهی با یه بند و یک البوم خوب مجددا برمیگرده و بعدش دوباره به کما میره تا دوباره شاهد یک کار خوب باشیم و همینطور این چرخه ادامه داره
    وقتی برای عاکسی از کنسرت گروه زاراک که یک گروه هرمزگانی هستش و از دوستان هستند دعوت شدم. استقبال مردم شگفت زده م کرد. سالن کاملا پر بود. و در اجرا هم چند کار از پینک فلوید اجرا شد. باورش سخت بود که مردم دارند گروه رو همراهی میکنند. و این نشون میده گوش مردم قوی تر شده و این خیلی خوبه. پس رو به انزوا نیست بلکه موقتا توی کماست.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  7. F. METAL

    F. METAL کاربر با تجربه عضو سایت VIP هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/13
    ارسال ها:
    1,106
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Guitar/Guitar Accessories Importer - Retailer
    محل سکونت:
    Tehran, for now - Maryland / USA
    امتیازات:
    +2,321 / 0 / -0
    پیرو نظر دوستان که همگی‌ به نوعی درست هستند (بسکه مشکل داره این سبک Rock تو ایران. هر جاش رو بگیری، یه جاش در میره) باید عرض کنم، یکی‌ از دلایلی‌ که "پیشرفت" رو از موسیقی‌ Rock در ایران گرفته (یعنی‌ کسی‌ سمتش نمیره به اون صورت) روحیات "عملکردی" ما ایرانیهاست. یعنی‌ اصلا جون می‌دیم واسه ۱۰ تا پله یکی‌ کردن. شما دوستان یه نگاه به پروسه پیشرفت موسیقی‌ غربی از سال‌های ۱۹۲۰ به این طرف بندازید. یعنی‌ اگه در دهه ۱۹۶۰و دهه ۱۹۷۰ موسیقی‌ Rock دنیا رو تسخیر کرد، ۴۰ - ۵۰ سال سابقه Jazz و Blues و R&B و Gospel و حتی سبک Hill Billy (دهاتی) که الان بهش میگن Country رو به عنوان یک منبع قابل اتکا پشتش داشت.

    ما چی‌؟ بذار یه مروری بکنیم. در اوایل دهه ۱۳۴۰ کسانی‌ مثل ویگن و پوریا شروع کردند به ارائه آهنگ‌هایی‌ که توشون از گیتار بعنوان یکی‌ از ساز‌های اصلی‌ که صداش رو میشد شنید (تا قبل از اینها هم گیتار بود. ولی‌ تو کنسرت‌ها اگه سر فیش گیتار رو تو "گلدون" هم فرو میکردن، به جایی‌ از آهنگ بر نمیخورد!). داشتیم تو مسیر صحیح می‌رفتیم جلو که اواخر همین دهه ۱۳۴۰ یه ویروسی برای موسیقی‌ غیر سنتی ایران به جونمون افتاد بنام "شهرام شب پره" که شروع کرد آهنگ‌های خارجی‌ رو تو ریتم شش و هشت (باورتون میشه این ریتم رو که الان انقده تو موزیک ما جا افتاده از همون زمان میگفتن خالتور؟) پیاده کردن. نمونه بارزش I`m Just 17 از گروه The Beatles. اومد تا سال ۱۹۷۸ ، ۱۹۷۹. البته این رو بگم که Rocker‌های اونزمان هم بیشتر روی کاور کردن زوم کرده بودند. چون دیگه "قر" مد شده بود و کسی‌ بابت کار Rock پول نمی‌داد. دوستانی که سنشون قد میده یادشونه شاید هر سه چهار ماه یکبار کوروش یغمایی و یا فریدون و فرهاد رو تو تلویزیون نشون میدادن. این شهرام شب پره یک شب درمیون! تو خونه مردم بود. با شروع انقلاب که با بیرون اومدن آلبوم The Wall مصادف شده بود، و از اونجایی که تب انقلاب بالا رفته بود، و خوب معنی‌ آهنگ‌های این آلبوم هم به نوعی اون حال و هوا رو تداعی میکرد، ملت شدن (بقول خودشون) Pink باز! یا اگه خیلی‌ Cool بودن، میگفتن "ما Floyd بازیم"!!! حالا اگه از تک تکشون می‌پرسیدی بجز این کدوم آلبوم دیگه از این گروه رو دوست داری؟ از هر دو نفر یکیشون مثل یک نوع چهار پا زل میزد تو چشمت و میگفت "مگه این اولین آلبومشون نیست؟!!" اون یکی‌ از اون دو نفر هم تا میدید قیافه سوال کننده از جواب طرف به چه حالتی‌ در اومده درمیومد میگفت "نه. من از همین آلبوم بیشتر از اون دو سه تای دیگه خوشم میاد!!" باز هم میدید که قیافه یارو سوال کننده همونجوریه اضافه میکرد "منظورم اینه که این آلبوم اصلا یه چیز دیگه است!!!" آقا پس Ummagumma چی‌؟ Atom Heart Mother چی‌؟ اصلا چرا راه دور بریم، آلبوم قبلیشون Animals چی‌؟ یارو خوابش برده بود. بی‌ خیال جواب.

    برای ساخت آهنگ در هر سبکی، شما به غیر از دانستن تئوری اون سبک، "باید" در مورد اون سبک شناخت بسیار خوبی‌ داشته باشی‌. تا اون اندوخته رو نداشته باشی‌، هرچی‌ بسازی نصفه نیمه است. یه چیزی کم داره. همین ریتم شش و هشت که ما باهاش قر می‌دیم، جناب Carlos Santana باهاش "شاهکار" خلق میکنه. میرقصونه. ولی‌ مغز و روح آدم رو. نه نیمه میانی بدن آدم رو. الان طرف رفته شش ماه از روی دی وی دی Troy زده، Kirk Hammett رو هم قبول نداره چه برسه به پیشگامانی مثل Toni Iommi, Jimmy Page, Jimi Hendrix, Ritchie Blackmore. راحت بگم، تا کسی‌ آهنگ‌های اینها رو "نخورده" باشه، یه جای کار آهنگسازیش تو این سبک ها لنگ میزنه. حالا شما می‌گید Rock. چند نفر از دوستانی که ادعای Rock زدن می‌کنن و یا در زمینه آهنگسازی در این سبک اسمی در کرده اند، آهنگ‌های Simon & Garfunkel, Cat Stevens, Mike Oldfield و .... رو نشستند جهت "تحلیل" کردن گوش کردند؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  8. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    میبینم که خدا رو شکر شما هم طرفدار کارلوس سانتانا هستید.
    خیلیخ وبه. من تمامی کارهای ایشون رو دارم و باید بگم بهترین 6.8 هایی که تو عمرم شنیدم و میشنوم کارهای ایشونه و کاملا موافقم با حرف شما.
    استفاده واقعا شرطه. ایشون به زیبایی بی نقصی افرو لاتینها رو ترکیب میکنند. در اجرای کنسرت 1994 که لااقل روزی یک بار میبینمش اهنگ vamonos guajira رو با سه ریتم چاچاچا و 6.8 افرو و مامبو ترکیب و اجرا کرده که واقعا دیدنیه
    خیلی ها ایشون رو پدر لاتین راک میدونن اما خودش اذعان میکنه که اینجوری نیست و دوست نداره اینجوری خطابش کنند.
    اجرای سال 94 این کنسرت. که دیدنش رو توصیه میکنم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  9. pourya tajik

    pourya tajik

    تاریخ عضویت:
    ‏13/3/14
    ارسال ها:
    9
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    از بین صحبت های دوستان تا حدودی با همه موافق بودم ولی بیشتر از همه با حرف های F.Metal آقای محبی و yorgun عزیز موافق بودم.
    متاسفانه مد بودن موسیقی هم تو کشور ما تاثیر داره(الان رپ مده به عنوان مثال) ولی خب در جواب آقای yorgun باید بگم که اعتقاد من بر اینه که راک باید با کلام انگلیسی خونده شه.لابد میپرسید چرا از کلمه باید استفاده کردم. براتون مثال می زنم.فرض کنید یه خواننده آمریکایی میاد به موسیقی سنتی علاقه پیدا می کنه. با کلام انگلیسی در دستگاه همایونی می خونه و رو کلمه LOVE چه چه می زنه!!!!!به نظر مضحک نمیشه؟به همین دلیل خودن رو سبک راک هم به صورت فارسی از گوش شنونده انگلیسی زبان مضحکه.ولی این دلیلی نیسیت برای اینکه این همه این سبک بهش ظلم شه تو این مملکت. راجع به ایرانیزه شدن هم باید بگم شما ملودی قطعات پدر و پسر یغمایی رو (که هر دو رو به عنوان پرچم دار راک در ایران در دو نسل متفاوت می دونم) گوش بدی میبینی که با وجود کلام فارسی لهجه ملودی غربیه به خاطر همین اصالت سبک در کار این عزیزان حفظ شده. ولی کار های رضا یزدانی چی؟ هر آلبوم بدتر از آلبوم قبل.با صدای من در آوردی موقع خوندن و دیگه ایم اواخر داره کاملا پاپ می خونه.
    راجع به حرف های F.Metal هم باید بگم که کاملا موافقم. به قول سیاوش قمیشی فهم مردم ایران از موسیقی فقط در کلمه "قر" خلاصه می شود.:(
    افراد زیادی هم از جمله شهرام خان به موسیقی این مملکت خیانت کردند و هر چی که کوروش یغمایی، فرهاد،فریدون فروغی و... رشته کرده بودن پنبه کرد.
    ولی در کنار تمام اینها ما چه در موسیقی مجاز و چه در موسیقی زیر زمینی اثری از سبک آثار green day نمی بینیم. با این قسمت صحبت های Yorgun مخالفم که سبک های مد شده در دنیا نو متال و ... هستن. شاید این سبک ها تازه و عامه پسند باشند ولی در کنار این ها هم باقی سبک های راک وجود دارن. به نظر من یه کم باید بیشتر آستین بالا بزنیم تا راک رو در جامعه جا بندازیم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  10. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    من با حرفاي شما موافقم اما نه بعضي از قسمتاش.
    نمونه ي كسي كه پا به عرصه ي راك گذاشت.
    اون اوايل كه سيروان ميخواست پا به دنياي اين نوع موسيقي بزاره خيلي ها همش دائما بهش ميگفتن كه اين كار شدني نيست-كارت نميگيره-و .... اما سيروان ادامه داد و حالا به جايي رسيده كه قراره با انريكه همكاري داشته باشه.

    به نظر من هر سبكي بايد درست ازش استفاده بشه-بايد خواندن خواننده طوري باشه كه درخور سبك باشه.
    سبك رپ (رپ واقعي نه اين مزخرفاتي كه تو ايران باب شده) سبك اصيلي از آمريكاي جنوبي هست.من باي اينكه هيچ علاقه اي به سبك رپ ندارم اما وقتي آهنگهاي رپ غرب رو گوش ميدم واقعا لذت ميبرم و ارتباط برقرار ميكنم چون همه ي اجزاي تشكيل دهنده ي اون آهنگ ها با هم همخواني دارند.اما در كشور ما سبك رپ و ريتم 6/8 رو تركيب كردند و تنها چيزي كه ازش باقي موند 2 سبك له شده و متلاشي شده بود.هر دو سبك زير سوال رفت.

    بازار كشور به جاي اينكه با ورود سبك هاي متفاوت پيشرفت كنه داره رو به سقوط ميره.چون اينجا خيلي چيزها مخصوصا از روي دانش جلو نميره.در كشور ما هيچكس جاي خودش قرار نداره و بخاطر همين هست كه موسيقي ما به اين افتضاح كشيده شده.

    من خودم يه دوستي دارم كه ميگه من اول ميخوام فوتباليست بشم-بعد خواننده بشم-بعد مهندسم بشم-فقط كم مونده رئيس جمهور بشه-
    من و شما خيلي با افرادي برخورد داشتيم كه اصلا سر رشته اي از موسيقي نداشته اما يك نرم افزار نصب كرده و ميگه من آهنگساز هستم.دقيقا داستان مشاغل كشور هست كه فردي ليسانس كشاورزي داره اما شده كارمند بانك.

    در كشور ما خيلي زيادند كسايي كه سر جاي خودشون نيستند.و اين تاسف باره.و همين باعث ميشه كه پيشرفتي نباشه چون علمي درش وجود نداره.

    خيلي نا اميد كننده و تاسف بار هست وقتي به قسمت شاخه ي رشته ي موسيقي در ايران نگاه ميشه و فقط ميتوني رشته ي ساز و آواز ايراني رو انتخاب كني.اين يعني اينكه شما اجازه نداري به چيزي كه علاقه داري و استعدادش رو داري دست پيدا كني-يا اينكه ما ميگيم يه خوش اومدي.

    بازهم ميگم متاسفانه اين حرفها فقط براي دقايقي شايد من رو تسكين بده و گفتنش دردي رو دوا نميكنه-پس بايد تلاش كرد و راهي رو پيدا كرد.

    درضمن اين رو هم بگم با اينكه من خودم زياد كارهاي داخل رو گوش نميدم اما در كشورمون واقعا كساني كه ستاره هستند لياقت ستاره بودن رو دارند.
     
  11. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود دوستان.
    نظرات دوستان رو خوندم همگی به نکات جالبی اشاره کردن.
    فقط در بحث موسیقی 6/8 ایرانی به نظرم یکمی دوستان دیگه زیادی شلوغش کردن.
    اینکه بگیم بدبختی موسیقی ایران سر x یا y اشتباهه.
    کسی که کارش مخاطب داشته باشه یعنی "مردم" موسیقیش رو دوس دارن.
    این گرایش فرهنگی مردم رو می رسونه و نمی شه کاسه کوزها رو سر یک خواننده و سبکش خالی کرد.
    برادر ایشون "شهبال شب پره" گروه "بلک کتس" رو 1340 تاسیس کردن که خیلی ها در اون عضو بودن از جمله فرهاد مهراد و بعضی ها این گروه رو اولین گروه پاپ ایرانی می دونن.
    من شخصا موسیقی 6/8 رو خیلی بد نمی دونم بالاخره تو مراسم عروسی باید یه آهنگی باشه که مردم باهاش برقصن دیگه. :)
    جدا از شوخی بعضی کارای 6/8 هستن که کارای خیلی خوبی هستن اتفاقا.
    نمونه اش آهنگ "هماهنگ از سامی بیگی".
    به نظر من خلاقیت تنظیم و آهنگسازی در عین سادگی کار واقعا جالب بود.
    در ضمن فکر نکنید که 6/8 مختص ایرانی هاست.
    این یکی از کارهای آویچی هست و ماه پیش ریلیز شده.
    http://upir.ir/files92be/a82acef474c5.mp3
    خلاصه به نظرم جواب این سوال که "چرا موسیقی راک در انزاواست؟" پاسخش "وجود سبک 6/8" نیست.
    در کشورهای دیگه انواع و اقسام موسیقی هست.
    شما مراسم بیلبورد یا گرمی رو نگاه کنید می بینید از خواننده ی جز و کانتری و دنس و الکترو و راک و هیپ هاپ همه هستن.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  12. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    درود.
    اول اينكه در مورد حرفتون راجع به اينكه مردم شادي و دوست دارن و قر و اين حرفها بايد عرض كنم اين اصلا دليل خوبي نيست.
    مگه با سبك راك نميشه شاد بود؟
    چه بسيار آهنگهايي كه در سبك راك بودند اما تم شاد داشتند.هر سبك از موسيقي ميتونه تم شاد و تم غمگين داشته باشه.
    پس اين بر ميگرده به اينكه مردم ما دانش كافي در مورد سبك ها و موسيقي ندارند.
    ببينيد حرف من اصلا سر علاقه ي مردم به موسيقي نيست.حرف من سر علاقه و دانش خود فرد سازنده به موسيقي هست و گروه تشكيل دهنده و يا خواننده ي يك كار.حرفهاي من سر اين هست كه مردم ما خودشون رو محدود كردند به دو نوع سبك پاپ و سنتي كه همين باعث انزواي سبك راك شده.اين تاپيك براي علل انزواي سبك راك باز شده نه بحث هاي ديگه و به همين خاطر من هم علل هاي مهم رو عرض كردم:)

    ببينيد وقتي مردم يك كشور دانش يك چيزي رو پيدا كنند و فرهنگ استفاده از اون رو ميتونند خودشون انتخاب كنند چون در مورد همه ي سبكهاي موسيقي اطلاع دارند.حالا چه كسي و كساني مسئول اين آگاهي و اطلاعات هستند؟رسانه ي ملي-راديو-دانشگاه ها.
    چه عيبي داشت در كنار كتاب وصاياي امام كه در اكثر رشته ها هست و چندان ارتباطي هم به هر رشته اي نداره يك كتاب آشنايي با موسيقي-يا سبك هاي موسيقي يا .... گذاشته ميشد.

    اگه مردم ما موسيقي واقعي رو درك ميكردند الان وضع ما اين نبود كه يا بايد در زيرزمين كار كنيم-يا ترس داشته باشيم كه تو پارك ساز رو دست بگيريم-يا با نگاه مردم به عنوان يك مترب و الكلي مواجه بشيم.

    تا به حال شده به موسيقي هاي فيلم ها يا موسيقي هاي ambiance غرب گوش بديد با دقت؟چقدر ريز كار شده-چقدر زيبا و شكفت انگيزن-آدم احساس ميكنه كه تو اون محيط و شرايط قرار داره.چرا؟ چون كسي اون كار رو تهيه كرده از تمام وجودش تك تك اجزا رو ساخته.حالا چطور تونسته انقدر زيبا همه ي صداها رو با هم تركيب كنه؟چون دانشش رو داشته.
    مردم غرب روي آهنگهاي بي كلام هم به اندازه ي آهنگهاي با كلام وقت ميزارند.

    اما فرهنگ كشور ما اين هستش كه آهنگ ماندگار و فوق العاده ي بتهون رو روي ماشين هاي حمل زباله قرار بدهند.

    تمام اينكه سبك هاي ديگه مثل سبك راك دچار انزوا شدند فقط و فقط درك و دانش كم مردم نسبت به اين هنر خدايي هست كه به اعتقاد من روح خداوند در اين هنر دميده شده(اعتقاد شخصي)
     
  13. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود.
    تا اونجایی که من می دونم موسیقی راک تم شاد یا غمگین ندارند.
    موسیقی اعتراضی هست معمولا ناشی از خشم و عصبیت نسبت به یک مسئله. (اکثر مواقع )
    حالا این خشم یا با عصبانیت بیان می شه یا با ناتوانی و حسرت.
    موسیقی راک معمولا در گام پنتاتونیک ساخته می شه.
    فضایی که موسیقی پنتاتونیک ایجاد می کنه با ماژور و مینور فرق می کنه واسه همین حس شاد و غمش هم متفاوته.
    مردم ایران هم در زمان حاضر موسیقی رو به دو دسته تقسیم نکردن.
    من یه بخشی از زندگیم رو در یک استودیوی زیر زمینی گذروندم. (البته این استودیو در یکی از طبقات مجتمع های تجاری واقع شده نه در زیر زمین.)
    هر 10 دقیقه یک گروه آدم برای ضبط صدا می یومدن اونم تو سبک هیپ هاپ.
    شما موسیقی فولکلور رو نادیده گرفتید.
    اکثر مردمی که در شهرستان ها زندگی می کنن (که 2/3 جمعیت ایران رو تشکیل می دن) موسیقی شهر خودشون رو بیشتر گوش می دن.
    در اکثر کشورهای دنیا مردم موسیقی پاپ گوش می دن.
    اینجوری نیست که فکر کنید مردم کشور های پیشرفته هر روز بتهون گوش می دن.
    جاستین بیبر رو تیلور سوئیفت و ...
    فرق ایران و اون ور اینه که مردم فرق موسیقی خوب و حمایت از هنرمندان و شناخت از هنرمند و این حرفا.
    اگر مراسم آمریکن موزیک اواردز و بیلبورد دارن در کنارش گرمی هم برگزار می کنن.
    بقول شما و دوستان "قرشون" رو تو بیلبورد می دن و گرامی داشت بزرگانشونم در "گرمی" و "گرمی" رو بزرگترین فستیوال کره ی زمین می دونن.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  14. yorgun

    yorgun عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/1/14
    ارسال ها:
    116
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تبریز
    امتیازات:
    +175 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    دوباره سلام:)

    اینکه بعضی از سبکهای موسیقی وقتی از اون حالت بومیشون(چه از لحاظ تلفیق سبکی چه زبانی و چه ...) خارج میشن، مضحک بنظر میان رو قبول دارم.ولی دلیل شما(همون "باید"ی که گفتین) رو نه. چون سبک راک مثل خیلی از سبکهای دیگه که خواستگاهشون ممالک غربی(بلاد کفر!) بودن،تبدیل به یک سبک جهانی شدن. و الان گروه های زیادی با زبان های مختلف دارن رو این سبک کار می کنن و خیلی هم موفق هستند.(بهترین نمونش Ramsstein) اتفاقا من چنتا کار نزدیک به سبک های مد نظر شما به زبان فارسی شنیدم و بنظرم کارای خیلی خوبی بودن. اگه بخواین لینک میدم خدمتتون.خودتونم میتونین تو سایت soundcloud بین گروه های ایرانی سرچ کنین. و حتی با اینکه خودم قبلا گفتم زبان فارسی کمتر میتونه تو سبکهای خشن تر جواب بده ولی بازم خودم یکی دوتا کار خوب تو اون سبکها قبلا شنیده بودم. و اینا همشون اینو نشون میدن که غیر ممکنی وجود نداره!
    ولی زبان انگلیسی قضیه ش فرق میکنه با تمام زبونا. چرا؟ چون زبان بین الملی هستش.
    و بزرگترین دلیل مطرح شدن سبک های غربی و راک هم بین اونا، همینه. اگه فارسی زبان بین المل بود الان اطمینان داشته باشین من و شما اینجا راجع به راک صحبت نمی کردیم! مطمئنا در مرور زمان از همین موسیقی خودمون سبک ها و سازهای جدیدی بوجود اومده بود و الان آقای Billie Joe Armstrong داشتن تو یه زیرزمین با تار الکتریکیشون که مارک شجریان!! هستش ور میرفت و بعدشم احتمالا تمرین سه گاه داشت!
    منظورم اینه که یه انگلیسی زبان اصلا نیازی نداره به اینکه بیاد راک فارسی گوش کنه و زحمتشم بخودش نمیده. مگر اینکه واقعا تو اون موسیقی فارسی چیزه جدیدی باشه(چه از لحاظ موسیقی چه مفهوم ترانه).
    از طرفی اکثر انگلیسی زبونایی که طرفدار سبک های پاپ و کلاسیکن سبک راک رو یه سبک مضحک میدونن. عین همه جای دنیا.
    نمی خوام بیشتر از این وقتتونو بگیرم..برای خودمم خیلی سخته که کتبی راجع به این مسائل صحبت کنم چون سرعت دستم خیلی کمه!! الان دقیقا یک ساعت گذشته و من همین قد تونستم تایپ کنم!!!
    خلاصه اینکه بنظر من هیچ بایدی وجود نداره همش بحث صلیقس و نسبی.
    pitbull خودش الان محبوبیت جهانی داره با اینکه داره به یه سبک خاصی که فک کنم لاتین باشه و با لهجه ی فراوان، انگلیسی میخونه.
    اکثر سبک هایی که الان جهانی شدن اصلا ربطی به کشورهای انگلیسی زبان ندارن!! ولی بهترین نمونه هاشونو با زبون انگلیسی شنیدیم!!!
    زیاد سخت نگیرین یه ترانه انگلیسی رو خلاقانه و درست و حسابی روش کار کنین و با دستگاهای سنتی خودمو تلفیق کنین و تو MTV!!! پخش کنین(ترجیها با رقص بابا کرم).بعد ببینین چه جوری رکورد gangnam style رو میشکونه!
    امتحانش ضرری نداره!;)
     
  15. F. METAL

    F. METAL کاربر با تجربه عضو سایت VIP هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/13
    ارسال ها:
    1,106
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Guitar/Guitar Accessories Importer - Retailer
    محل سکونت:
    Tehran, for now - Maryland / USA
    امتیازات:
    +2,321 / 0 / -0
    از اونجایی که ارسال شما بدون ذکر نام بنده، ولی‌ در جواب مستقیم پست بنده بود، بد ندیدم چند مورد رو جوابگو باشم.

    منظورتون از "شلوغ بازی" چیه؟ اگه کسی‌ برخلاف علاقه موسیقیایی شما حرفی‌ بزنه میشه "شلوغ بازی"؟ شلوغ بازی موقعی اتفاق میفته که نوشته بنده به نه حق نوشته نشده باشه و منطقی‌ پشتش نباشه. منطق این نوشته همینه که موسیقی‌ شش و هشت ما جایگاهی‌ در هیچ ملت دیگه‌ای نداره جز خودمون. حتی با اینکه مرکزش تو لوس آنجلسه و اون شهر هم یکی‌ از مراکز بزرگ و مهم موسیقی‌ جهان.

    اگر بدبختی موسیقی‌ ما بجای x و y بر سر a و b بود، بنده از همون اسامی استفاده می‌کردم چرا چون اعتقادم اینه. شما اگه کس دیگری رو مسئول میدونی‌ (یعنی‌ قبل از این شهرام خان و دارو دسته‌اش این سبک موسیقی‌ رو باب کردند) اسم ببرید تا دوستان دیگر هم متوجه بشوند.

    عزیز، منظورتون از مخاطب چیه؟ اگر این مخاطب به علت "نبود" موسیقی دیگری جذب شده باشه که مخاطب نیست. این رو بهش میگن "از سر اجبار". یعنی‌ یه چیزی باشه به هر حال. اگه به کسی‌ بی‌خود و بی‌ جهت بال و پر داده بشه، و تو سر دیگران زده بشه، اونی‌ که بال پیدا کرده میشه پادشاه. این قضیه هم دقیقاً همینجوری اتفاق افتاد. عرض کردم قبلاً که این جناب شهرام خان با اون سبک من دراوردیش، یک شب درمیون تو تلویزیون بود، یغمایی و فرهاد و فریدون سه چهار ماه یکبار. این خط دادن نیست از نظر شما؟

    گرایش فرهنگی‌ موقعی مستدل میشه که همونطور که عرض کردم همه به مساوات اجازه عرض اندام پیدا کنند. آغاسی هم محبوب بود. میدونید چرا؟ چون اومد موسیقی‌ پربار جنوبی رو (که متأسفانه از طرف متولیان موسیقی‌ بسیار زیبای جنوبی، هیچ عکس العملی نشان داده نشد) با دستمال چرخوندن ( که از رقص پر مایه اقوام کرد قرض گرفته بود) رو یکی‌ کرد و یه آهنگ "آمنه آمنه" به خورد مردم داد. آیا فکر می‌کنید این آهنگ آمنه آمنه ایشون بیشتر بار موسیقیایی داشت یا "گل یخ" کوروش یغمایی؟

    بله. گروه Black Cats از همون اوایل دهه ۱۳۴۰ شروع کرد. ولی‌ از اونجایی که همیشه کار‌های کاور میزد در کنار ویگن و پوریا ازشون اسمی نبرد‌م. ولی‌ تا حالا از خودتون پرسیدید که چرا فرهاد از این گروه جدا شد و Solo رفت؟ یا همین آقای صدا "ابی"؟ چون دیدن کار اینها که در اواخر دهه چهل به چه سمت بی‌ خودی داره میره فرهاد جدا شد، ابی هم در اوایل دهه ۱۳۵۰. چون دیدن از این گروه هیچ "آب موسیقیایی گرم نخواهد شد".

    در مراسم عروسی‌ این آهنگ باشه یا نباشه ملت خوشحالیی که باید بکنند، میکنند. مگه گروه‌های "رو حوضی" قبل از اون نبود؟ حالا این‌ها برداشته اند همون رو حوضی رو (خالتور رو) با دم و دستگاه‌های جدید میدن بخورد ملت. مگه فقط ایرانی‌ها هستند که در مراسم عروسی‌ خوشحالی می‌کنن؟ آیا تمام ملل دنیا، در جشن های عروسی‌ شون شش و هشت میذارن میرقصند؟ شاید بگید خوب شش و هشت مال ماست و ما با این سبک حال می‌کنیم. باید یادآوری کنم که به گفته خودتون شش و هشت مال ایرانی‌ها نیست. ما فقط خرابش کردیم و از این خرابی داریم لذت میبریم.

    موسیقی‌ شش و هشت ایرانی اگر (فقط اگر) علت انزوای Rock نباشه، مهمترین دلیلشه.

    بله در مراسم اعطای جوائز موسیقی‌ دنیا (که یکی‌ دو تا هم نیستند. و Grammy بزرگترینشونه) انواع و اقسام سبک‌ها هستند. ولی‌ آیا تا حالا شده یه آهنگ شش و هشت ایرانی حتی کاندید دریافت این جایزه بشه؟ بردن جایزه که اصلا فکرش رو نکنید. مگر اینکه بگیم کار کار انگلیسی هاست اینجا هم نمیگذارند که ما به حقمون برسیم.
     
  16. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود بر شما دوست عزیز.
    یکی از از عادت فرهنگی ما ایرانی ها همین قضاوت نابجاست.
    اینکه ما به راحتی می آیم و در مورد کسانی که حتی یک بار هم ندیدمیشون بدون دلیل قضاوت می کنیم و فضای دوستانه رو تبدیل به فضای تیکه پرندون و ... می کنیم.
    اول اینکه پست من در پاسخ مستقیم به پست شما نبود.
    اگر بود نقل می کردم صحبت شما رو.
    صحبتم کلی بود و انقدر ها هم که شما جدیش گرفتید جدی نبود.
    ولی خب من پاسخ می دم به صحبت های شما دوستانه و البته محترمانه و بدون دعوا انشاالله.
    من هیچ وقت از گذاشتن پست و راهنمایی دوستان به رخ کشیدن سواد موسیقی این حرفا نبوده و نیست.
    قصدم هنرمند شدن و مدیر شدن و ... هم نبوده کما اینکه اونایی که من رو می شناسن می دونن که بنده قبلا سرپرست جای دیگه بودم.
    علاقه ی موسیقی بنده موسیقی فلامنکو هست دوست عزیز نه موسیقی 6/8.
    اگر هم بود خیلی راحت می گفتم 6/8.
    ممکن در بین سبک های موسیقی سلسه مراتب وجود داشته باشه.
    اکثر موسیقی دان ها موسیقی کلاسیک رو گوهر گرانبهایی می دونن.
    "جز" یکی از عالی ترین نمونه های موسیقی هستش و البته "راک" هم.
    بگذریم.
    بنده از لفظ "شلوغ بازی" استفاده نکردم.
    همه جای دنیا سبکی وجود داره که ازش به عنوان "Dance" نام می برن.
    6/8 هم زیر شاخه ی Dance در ایران محسوب می شه و یکی از گونه های اونه.
    گفته شما در مورد اینکه چرا فرهاد رفت از ربان فرهاد بعید می دونم باشه بلکه از زبان خودتون هست.
    ابی (ابراهیم حامدی) هم جز همون گروه بودن و احتمالا نظر شما در مورد ترک گروه توسط کامیار و کامران و هومن یا سامی بیگی هم باید همین باشه.
    بدبختی موسیقی ما از a,b و ........ تا x و y نیست.
    مطمئن باشید.
    فرهنگ روی موسیقی تاثیر می ذاره و موسیقی هم یکی از فاکتور هایی هست که خیلی می تونه تاثیر بذاره.
    فرهنگ روی رفتار و تفکر آدم های جامعه تاثیر می ذاره.
    موسیقی ما دچار مشکلات عدیده ای هست مثل ورزش.
    چون سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما دچار مشکل شده.
    استاد بنده می گفت : " بعد از اینکه تو این مملکت همه درست شد باید رفت سراغ موسیقیش."
    این ها همه باهم در ارتباط هستن شک نکنید.
    نمی شه با سطحی نگری گفت موسیقی ما مشکل داره چون x این کار رو کرده.
    یعنی اگر امثال x اینقدر روی این موسیقی تاثیر داشته باشن باید درش رو تخته کرد و موسیقی رو مافیایی نامید.
    ولی موسیقی ما هر چقدر مافیایی باشه یک پدیده انسانی و اجتماعی هست.
    مافیا می تونن تاثیر بذارن ولی جمیع انسان ها بیشترین تاثیر رو روش خواهند داشت.
    موفق باشید.
     
  17. pourya tajik

    pourya tajik

    تاریخ عضویت:
    ‏13/3/14
    ارسال ها:
    9
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    باز هم سلام
    در راستای صحبت های آقای Adhami باید بگم که با اون قسمت از حرف هاشون که گفتن کسی سر جای درست خودش نیست شدیدا موافقم. حتی به نظرم حرف خیلی خوبی بود که گفتید تو دانشگاه موسیقی عمومی تدریس شه.کلا دید مردم به هنر های پولساز مثل موسیقی،سینما و تئاتر باید عوض شه و واقعا اون چیزی که هنره به مردم ارائه شه.درسته که خواننده ها و کسایی که کار موزیک می کنند به اشتباه می رن سمت افکار عموم و هر چی مردمک می خوان رو ارائه میدن ولی باید طوری ذهن مردم ساخته شه که اگه کسی کار حجو ارائه داد خود مردم قبول نکنن و اون رو رد کنن.رسالت هنر مند هم راستا کردن فکر مردم با خودشه نه همراه شدن با افکار که این اتفاق خصوصا در سبک راک رخ می ده.تو راک و متال این هنرمنده که ایدئولوژی می سازه.ولی سبک هایی مثل پاپ(اگه سبک بدونیمش)این خاصیت رو ندارن.به همین دلیله که در کشور های غربی خصوصا انگلیس و آمریکا شاید اکثر مردم علم موسیقی نداشته باشن ولی وقتی واسشون بیتلز یا پینک فلوید می زاری می فهمن که این موسیقی با بقیه فرق داره ولی شما اگه تو ایران بیای واسه یکی hey you بزاری یا High hopes کمتر پاسخ مثبت ازشون میشنوی(امتحان کردم خودم)!!!
    با اون قسمت از صحبت آقای ناصحی که گفتن مردم باید یه چیزی داشته باشن که تو عروسی باهاش برقصن شدیدا مخالفم.هنر برای یه همچین هدف مبتذلی نباید استفاده شه.خود بنده تو جشن نامزدیم کنسرتوی پینایوی بتهوون گذاشتم و گفتم هرکی خواست می تونه با این موسیقی برقصه!!! همیشه یاد گرفتم به هنر احترام بزارم و همیشه با کسایی که دنبال پول بودن تو هنر مبارزه کردم.(برای عروسیم هم قصد دارم در کنار این موزیک ها قطعاتی از پینک فلوبد و گرین دی و ... بزارم ;))
     
  18. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود بر شما.
    بنده با اینکه شما با نظر من مخالف هستید مشکلی ندارم ولی آیا می دونستید "رقص" خودش هنره نه هدف مبتضل؟!
    رقص در موسیقی فلامنکو خودش به صورت یک بخش جدا و بسیار مهم بررسی می شه!
    رقص یک چیز بد و مبتضل به هیچ عنوان نیست.
    من با این نگاه به شدت مشکل دارم که اینکه ما فکر کنیم اصولا رقص چیز مبتضلی هست.
    تاریخ پیدایش رقص با تاریخ پیش موسیقی یکی هست اتفاقا.
    موسیقی اولیه در زمان انسان باستان در مراسم های مذهبی به وجود اومد.
    همین طور رقص مذهبی.
    در گذشته هایی که انسان ها به صورت قبیله ای و در غار زندگی می کردن پس از هر شکار بزرگ معمولا مراسم و جشن شکرگزاری برگزار می شده.
    مردها می خوانند و می نواختن ( ساز کوبه ای) و زن ها می رقصیدند.
    در این مراسم مردهای جوان تر معمولا دلباخته ی رقصنده های زیبا و جذاب می شدن.
    این مراسم یه چیزی شبیه اتفاقاتی هست (البته قدیم ها مراسم زیباتر از امروز برگزار می شده ولی امروز به جاش رقص نور و مانیتورهای بزرگ مغز شنوندها رو بیشتر آزار می ده (!) تا ... ) که معمولا در کلاب ها و دیسکو ها و کاوارها و ... می افته.
    زمان و شکلش عوض شده.
    اینکه می فرمایید موسیقی بتهون می زارید و ... خب عزیز شما به گفته ی خودتون یک موسیقی عالی رو به ابتظال (رقص) کشیدید که!
    موسیقی هنری و مخاطب خاص مال اون گروهه و موسیقی مجلس هم مال مجلس و موسیقی نوحه و عزاداری مال نوحه و عزاداری.
    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏17/3/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  19. pourya tajik

    pourya tajik

    تاریخ عضویت:
    ‏13/3/14
    ارسال ها:
    9
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    بله من هم با این نظر موافقم و رقص رو هنر می دونم و خودم عاشق رقص های اسپانیایی و اسکاتلندی ام. منظورم از مبتذل رقص های بابا کرم و رقص هاییه که امثال محمد خردادیان باب کردن. با بتهوون هم رقصیدیم ولی نه هر رقصی.رقص دوران رمانتیک(دوران بتهوون) خودش از هزاران هنر زیباتره.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  20. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود دوباره.
    اینکه گفتید با بتهون می رقصید من رو یاد این ویدئو جالب انداخت البته موسیقیش مال بتهون نیست ولی خیلی معروفه این آهنگ. (لینک ویدئو در یوتوب هستش.)


    جسارتا اون مدل رقص پیش از زمان خردادیان هم وجود داشته.
    اون دوستمون می گفتن شهرام شب پره موسیقی رو به ابتذال کشیدن فکر کنم شما هم بگید محمد خردادیان رقص رو به ابتذال کشیدن. :)
    شوخی می کنم دوست من.
    راستی من کلمه ی "مبتذل" رو اشتباه نوشتم در پست های قبل.
    دوستان به بزرگواری خودشون ببخشن.
    منم نمی دونم چرا کلا این چیزها رو ابتذال نمی دونم.
    از نظر رده بندی پایین می دونم ولی چیزی که بشه بهش گفت مبتذل خیر.
    هم رقص و هم موزیک 6/8.
    به نظر من در فرهنگ های دیگه هم وجود داره شبیه شون.
    تا جایی که من می دونم در خارج کشور مردم در کلاب ها با موسیقی دنس می رقصن.
    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏17/3/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...