اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته!

شروع موضوع توسط poorya nadery ‏31/7/13 در انجمن آموزش ، سوال و جواب درباره میکس و مسترینگ

تاپیک اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته! تالار آموزش ، سوال و جواب درباره میکس و مسترینگ در persian-music.org.

  1. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام

    مبحث کامپرس رو براتون توضیح میدم امیدوارم مشکلاتتون بر طرف بشه
    تا جای هم که بش روان ساده می گم
    Threshold
    Ratio
    Attack
    Release
    با این چهار پیچ اشنا هستید در پست قبلیم توضیح دادم که متاسفانه زدن
    پستم رو داغون کردن مهم نیس
    می خوام مواردی رو بگم که بیان نشدن

    شما در کامپرس کردن متوجه می شید که صدا انسجام پیدا می کنه و
    زمان اوج و فرود موج رو کنترل می کنید یعنی با فشرده سازی
    زمان طول موج رو تغیر میدید در ابتدا و انتها تغیر میدید

    کامپرسورهای سه بانده صدای شما رو در سه باند لو باند مید باند های باند
    به این کامپرسسورها مولتی باند کامپرسور می گویند یا چند بانده

    این نوع کامپرسها به شما این امکان رو میدن که بتونید تو کانال مستر کامپرسور بزارید
    چرا این امکان رو به شما میده چون شما می تونید باندی رو که مد نظرتون بیشتر یا کمتر
    کامپرس کنید که این امکان در کمپرسورهای معمولی امکان پذیر نیست

    ما یک صدا در اختیار داریم اگر صدای شما پیچیدگی های زیادی رو داره مثلا از ترکیب
    چهار صدا ساخته شده شما می تونید از مولتی باند کمپرسور استفاده کنید اما در کار میکس
    بیشتر اوقات از کامپرسور ساده استفاده می کنند و مشکلی هم نیست
    سوالها زیادی مبنی بر اینکه چه وقتی کجا کی چرا از کامپرس استفاده می کنیم
    علت استفاده از کامپرس انسجام در صدا هستش یعنی اینکه در یک صدا مثلا صدای
    گیتار برقی چون این صدا خودش از ترکیب چند صدای خام ساخته میشه معمولا ترز
    قرار گیری این صدا ها به نحوی هست که یکی صدای زیادی داره یکی صدای کم
    ما با کمپرس کاری می کنیم که صداهای بالا به حد نرمال برسه صداهای کم زیاد بشه
    زیاد شدن صدا تا جای که به حد استاندارد برسه

    حالا باید بدونیم چه صداهای نیاز به کامپرس داره معمولا کیک رو کمپرس نمی کنند چرا؟
    چون در سمپلهای که جدیدا خریداری کردم به وضوح میبینم انقد صدای کیکها استاندارد
    انگار از ده تا کامپرس گذشته تا به این شکل در اومده و نیازی به کامپرس شدن نیست
    واقعا اون انسجام رو دارن کیکهای امروزی اما بازم بستگی به شرایطه شاید شما از کیکی
    استفاده کردید که لازم داشت کامپر بشه
    حالا بازم بر می گردیم سر سوال اصلیم چطوری بفهمیم که صدا کامپرس می خواد یا نه
    من توصیه می کنم صداهای رو که کامپرس شده رو یه بار با کمپرس و یه بار بدون کمپرس
    گوش کنید و انقدر گوش کنید تا متوجه زمان شروع و اوج و فرود اهنگ بشید و بدونید
    که انسجامی در این پروسه وجود داره یا نه
    این یه تمرین خوبه انجام بدید

    حالا دیلی دومی که ما می تونیم بفهمیم که چه وقت لازم از کامپرس استفاده کنیم این که
    صدای که می خوایم کامپرس کنیم داینامیکه بالای داره یا نه اگر بالا بود و یه کامپرس گذاشتیم
    و تفاوت رو حس کردیم و فهمیدیم که خوبتر شده پس کار کمپرس ما درست بوده اما اگه داینامیکه
    پاینی داشت نیازی به کامپرس کردن نداره
    دلیل سوم ما این که صدا چند لایه ی هستش هر چقدر ترکیب صدا بیشتر باشه
    یعنی صدا از ترکیب صدای بیشتری تشکیل شده باشه طبیعتا به کامپرس شدن نیاز بیشتری داره

    صداهای خام نیازی به کامپرس شدن ندارن ثداهای بعضی از بیسها و...
    و نتیجتا همه چی بر می گرده به درک شما از صدا اما این نکاتی بود برای کمک به شما
    حالا اصلا بیام در مورد نحوه تنظیم پارامترهای کمپرس یه توضیحاتی رو بدیم
    صدای که می خوایم کمپرس کنیم فرضا رویه -4هستش
    اگه Threshold رویه - 3بزاریم چون بالاتر از -4 دی بی هیچ تاثیری رو نخوایم دید
    چون کمپرس اصلا وارد کار نشده
    پس باید پاینتر رو مد نظر قرار بدیم خب چقدر پاینتر؟اگه شما هر عدیدی رو
    که پاینتر از -4 بزاری کمپرسور وارد عمل میشه و صدا رو برات کمپرس می کنه
    اما شدت رو چطوری تعین کنیم چون Threshold در رابطه با Ratio
    هستش ما باید وقتی عددی رو انتخاب می کنیم هر دو رو در نظر بگیریم
    اما رابطه این دو با هم چیه؟
    خب ببینید بستگی داره شما چه اعدادی رو انتخاب کنید
    مثلا صدای ما رویه -8 دسیه حالا ما باید پاینتر بگیریم Threshold رو خب
    به طور مثال ما می گیریم -12 رو می گیریم حالا این دو عدد رو منها می کنیم
    که به دست میاد 4 حالا فرضا Ratio رو هم رویه 2:1تنظیم کردیم حالا عدد Ratio رو ضرب در
    4 می کنیم میشه 2 (یک دوم رو ضرب در چهار کنی میشه 2)
    در انتها این قضیه به ما نشون میده که صدا وقتی از -12 می گذره به اندازه 2 دسی کاهش پیدا
    می کنه و فشرده میشه
    حالا چقدر این فشردگی باید زیاد یا کم باشه یعنی چطوری تنظیم کنیم که چه صدای چقدر
    کاهش پیدا بکنه رو جلسه اینده می گم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  2. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام
    جلسه 2 از اموزش کمپرس از مقدماتی تا پیشرفته
    توضیح کمپرسور و تفاوتهایش با دیگر پلاگینهای مشابه


    لطفا سوالات خودتون رو در پست سوالات کمپرس محمد بیگوردی بپرسید تا من و محمد جان
    به صورت مشترک به سوالات جواب بدیم و پست دیگه ی رو باز نکنیم چون خیلی شلوغ میشه
    سوالتتون رو اینجا بپرسید
    پست سوالات و پرسشها



    این جلسه در مورد چگونگی استفاده از کامپرسورها یه توضیحاتی رو میدم
    قبلا هم تاکید کردم که برای مستر بهتره از Multiband Compressor استفاده کنیم
    و برای کامپرس های یک صدای مثله بیس و ..از Compressor ساده استفده کنیم

    و در صورت نیاز می تونیم از لیمیتر هم استفاده کنیم و نیازی به گذاشتن کمپرس نباشه
    منظورم از گذاشتن لیمیتر این که بعضی از صداها رو به غیر از اینکه می خوایم
    کامپرس کنیم می خوایم اون صدا رو محدودش کنیم و با وجود محدودیت
    قدرت صدا رو هم بالا ببریم و هیچ مشکلی هم برای صدا پیش نیاد

    در کمپرسورها اول مرحله کمپرس انجام میشه بعد گین یا قدرت رو بهش اعمال می کنیم
    اما در لیمیتر که خودش هم یک نوع کمپرسور مرحله اول کمپرس
    هستش و در مرحله ی بعد گین و در مرحله بعد لیمیت کردن صدا و در مرحله اخر
    اشباح کردن صداهای مخلوط با هم دیگه . در لیمیتر اف ال این کار دقیقا بدین شکل انجام می گیره
    شما در لیمیتر اف ال با انتخاب یا تغیر حالت لیمیتر به کمپرس می تونید از کمپرسور لیمیتر استفاده کنید
    اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته!-1.jpg

    در مورد ماکسیمایز هم یه توضیحی بدم ماکسیمایز هم تا حدودی هم صدا رو محد ود می کنه هم کمپرس و هم
    کنترل می کنه اما این پلاگین تمام مواردی رو که گفتم بخاط یک مورد انجام میده بخاطر افزایش صدا یا قدرت به صورت
    صحیح و بخاطر اینکه این پروسه به صورت صحیح انجام بگیره مجبوره که تا یه حدی کار کمپرس
    لیمیتر و ...انجام بده اما در واقع نه کمپرسور نه لیمیتر .

    در کمپرسورها پیچهای وجود داره که اونها رو توضیح دادیم
    مقدار اونها رو خودتون باید تعیین کنید شاید شما بسته به نیازاتون attackزیادی بدید و یا شاید کم و ...
    اما برای صداهای خشن ما یکم بیشتر صدا رو باید کنترل کنیم مثلا در کمپرسورها معمولا صداهای خشن مثه گیتار برقی و ..
    با نوع هارد کمپرس می کنن یعنی typeرو رویه هارد میزاریم در اف ال در پیچ typeکمپرسور سادش حالتهای
    مختلف در پیچ typeش وجود داره از جمله سخت یا همون هارد که کمپرس رو به صورت کامل انجام میده
    و زود وارد عمل میشه اما موارد دیگری چون متوسط و ضعیف و.. رو هم داره که به ترتیب
    hard:100
    medium:70-80
    Vintage:50-60
    soft-30-40
    همینطور که میبینید هارد به طور 100در100عمل کمپرس رو انجام میده
    و اما در مورد کامپرسور چند باندی من در اینجا در مورد کامپرسور اف ال یه توضیحاتی رو میدم
    این کامپرسور شامل موارد زیر-لطفا به تصویر زیر توجه کنید!!
    2 اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته!-2.jpg


    1.این لیمیتر کامپرسور اگر این چراغ روشن باشه صدای خروجی شما از صفر دسی بل بالاتر نمیره
    شما می تونید در هنگام مستر کردن اهنگ این چراغ رو روشن کنید
    2.dB Meter های در مستر کمپرسور و همچنین در سه باند کمپرسور وجود داره که با کلیک کردن
    رویه گذینه پاینش شما می تونید
    صدای وردی و خروجی رو ببینید ویه dB Meter دیگه ی هم که به رنگ قرمز وجود داره
    که زیرش نوشته شده cکه مخفف کلمه کمپرس به این معنیه که مقدار کمپرس صدا رو نشون میده
    3.این قسمت شما می تونید فیلترهای رو رویه صداتون اعمال کنید مثلا می تونید صدای بمی یا زیری یا مید رو
    محدود کنید شبیه یه اکولایزر
    4.نمایشگر موجه که موجهای صدا رو بهمون نشون میده که با یک لغزنده ما می تونیم زمان نمایش این
    موجها رو کم یا زیاد کنیم
    5.پیچهای کامپرس و توضیح دادم و خودتون میدونید فقط تفاوتش این که اینجا در سه باند مختلف کمپرس رو انجام میدیم
    6-در بالای هر باند سه گذینه وجود داره به نامهای
    (1.A:Active-m:mut-B:Bypass ,
    و همینطور که خودتون میدونید یکیش به معنی فعال بودن کمپرس دومیش به معنی خاموش بودن باند
    و سومی هم به معنی خاموش بودن کمپرس یا نادیده گرفتن کمپرسه
    این گذینه ها خیلی بدرد می خورن اگر خواستید تفاوت قبل و بعد کار رو ببینید و اگر خواستید
    یکی از باندها رو ببندید و ..می تونید از این پیچها استفاده کنید
    جلسه >کمپرسور و صداهای مختلف

    لطفا سوالات خودتون رو در پست سوالات کمپرس محمد بیگوردی بپرسید تا من و محمد جان
    به صورت مشترک به سوالات جواب بدیم و پست دیگه ی رو باز نکنیم چون خیلی شلوغ میشه
    سوالتتون رو اینجا بپرسید
    پست سوالات و پرسشها

    - - - - - - - - - -

    سلام
    جلسه 2 از اموزش کمپرس از مقدماتی تا پیشرفته
    توضیح کمپرسور و تفاوتهایش با دیگر پلاگینهای مشابه


    لطفا سوالات خودتون رو در پست سوالات کمپرس محمد بیگوردی بپرسید تا من و محمد جان
    به صورت مشترک به سوالات جواب بدیم و پست دیگه ی رو باز نکنیم چون خیلی شلوغ میشه
    سوالتتون رو اینجا بپرسید
    پست سوالات و پرسشها



    ا
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  3. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    دوستان در اینجا سوالاتتون ررو بپرسید یادم رفت لینک و بزارم
    https://www.persian-music.org/thread68936-5.html#post267688
    اگر احیانا من نبودم محمد جان می تونه جوابتون رو بده و اگر محمد هم نبود من جواب میدم که کارتون لنگ نمونه

    - - - - - - - - - -

    دوستان در اینجا سوالاتتون ررو بپرسید یادم رفت لینک و بزارم
    https://www.persian-music.org/thread68936-5.html#post267688
    اگر احیانا من نبودم محمد جان می تونه جوابتون رو بده و اگر محمد هم نبود من جواب میدم که کارتون لنگ نمونه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  4. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    جلسه 3
    توضیحات
    دوستان گرام این جلسه در مورد داینامیک صدا یه توضیحاتی رو میدم
    ببینید چون کمپرس با قضیه داینامیک خیلی در ارطباته باید در مورد
    داینامیک ما بحث رو بیشتر ادمه بدیم تا به یه نتیجه برسیم
    همه ی ما با دی بی متر کار کردیم و میدونیم که اگه تو خروجی مستر کار ما از
    صدا از 0 بگذره دیستوریت میشه اما این بحث نسبت به دیگر کانلاهای که
    میکس در اونها صورت می گیره صادق نیست حالا ما باید این محدوده ی
    داینامیکی رو بدونیم محدوده ی بین کمترین صدا تا بلندترین صدا رو
    که معمولا از61- تا 2+ ادامه پیدا می کنه رو محدوده داینامیک رنج می نامیم
    یا سطح استاندارد بلندی و پستی صدا!!
    پاینتر از این که دیگه وجود نداره اما بالاتر از 2+یه محدوده ی که بهش می گیم
    هد روم(headroom
    تعریف کامل هد روم این که حد فاصله ی بین +2تا جای که صدا دچار دیسترشن(distortion
    میشه رو headroom می نامیم
    از محدوده هد روم به بالا صدا دیسترویت میشه!!بهش می گیم محدوده ی distortion
    این از محدوده ها حالا همینطور که میدونید کار کمپرس این که صدا رو تقریبا در
    داینامیک رنج نگه داره نه بزاره که به distortion نه صدا انقد ضعیف باشه
    ببینید همینطور که گفتیم نسبتهای های ratioو threshold و فهمیدیم
    که نسبتها چجوری حالا می دونیم که بعد از افت و تضعیف صدا
    چقدر گین رو بالا ببریم یعنی شما بسته به نیازتون می تونید صدا رو تا
    ناحیه هدروم بالاببرید اما باید کنترل شده باشه اگر میبینید
    که گین رو بالا بردید اون هم به مقدار زیاد و به هدروم رسیده
    باید ratio شما تا 20.1حداکثر رفته باشه یعنی مواردی هستند که از این
    قضیه پیروی نمی کنن اما ببینید شما threshold خودتون رو یک جا می بندید
    مثلا رویه -8 و وردی صدا -1بوده خوب کاری نداریم حالا به threshold
    میریم ratio رو مقدارش رو 20.1 میزاریم ببینید کار کمپرس از
    -8شروع به کار می کنه اما به دلیل اینکه ratio رو رویه 20.1بستیم
    زمان رسیدن به ratio دیرتر میشه به همین خاطر کمپرس ما میشه کمپرس لیمیتر
    و ما می تونیم به جای این کار از لیمیتر اف ال استفاده کنیم به جای
    کمپرس کردن صدا.چون خود لیمیتر اف ال کمپرس لیمیتر
    خیلی به ندرت این قضیه پیش میاد .
    دوستان بخاطر این که یکم مطالب گنگ نباشه یه مثال میزنم
    وقتی که شما یک صدا رو کمپرس می کنید و ratio اون رو به
    صورت نرمال می بندید بعد اگر صدا رو افزایش بدید
    تا محدوده ی خاصی افزایش پیدا می کنه بعد دیگه هر چقدر
    صدا رو زیاد کنید از اون محدوده زیادتر نمیشه یعنی گوشش شما
    صدای بیشتری رو احساس نمی کنه
    اما حالا یک بار بیاید ratio رو خیلی زیاد کنید و بعد صدا رو زیاد
    کنید می بینید این محدوده کمتر شده یعنی شما صدا رو زیاد می کنی
    اما به اندازه ی این که ratio کم بود صدا افزایش پیدا نمی کنه
    Ratio خیلی خیلی زیاد کنیم این محدوده خیلی کم میشه
    به نحوی که هر چه قدر صدا رو زیاد کنیم تفاوتی نمی بینیم
    منظورم از زیاد کردن صدا گین نیست بلکه به وسیله پیچهای صداست
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  5. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    پاسخ : اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته!

    دوستان ببخشید این روزها یکم گرفتارم اما فردا به احتمال زیاد براتون یه پست جدید میزارم
    ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  6. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    پاسخ : اموزش کمپرس کردن از مقدماتی تا پیشرفته!

    سلام
    جلسه ی دیگه از اموزش کمپرس در مستر
    دوستان ما تا اینجا با کمپرس کردن اشنا شدیم یکی از مواردی که من قبلا
    در میکس کیک در مورد کمپرس توضیح دادم این بود که قرار گیری کمپرسور چطوری باشه یعنی
    ما اول کمپرس کنیم بعد اکولایز کنیم یا اول کولایز و دیگر موارد بعد کمپرس
    باید گفت بسته به شرایط هر دو تا رو انجام میدیدیم مثلا در میکس کیک در بعضی از موارد
    بهتر است اینجوری عمل کنیم من قبلا عکسها رو اپ کرده بودم اما ظاهرا پاک شدن
    اگه نگرفتید من عکسها رو اپ می کنم

    معمولا باید اکولایزر رو بعد از کامپرس گذاشت چرا
    چون

    خب در اینجا به صورت واضح می بینید که شدت ضربه کیک چقدره!
    زیر خط هستش اینجا ما اول اکولایزر رو گذاشتیم بعد کمپرس
    خب حالا بر عکسش رو کار می کنیم اول کمپرس بعد اکولایزر


    تفاوت رو دیدید!
    شما اگر اکولایزر رو بزارید و محدوده باس رو بالا ببرید و بعد کمپرس کنید
    در واقع مثه اینه که اکولایزر گذاشتید محدوده باس رو بالا بردید بعد دوباره یک اکولایزر
    دیگه گذاشتید و منطقه باس رو پایین اوردید


    حالا سوالی برای دوستان پیش اومده که بعد از کمپرس صدا ها
    در مرحله ی میکس ایا احتیاج به کمپرس کردن اونها در میتر وجود داره
    باید گفت که بله .شما در مرحله ی میکس با یک صدا یا شاید چند لاین
    محدود سرو کار دارید اما در مستر با مجموعه ی از صداها
    میکس شده سر و کار دارید که شاید در توازن نباشن
    و ما باید با حداقل کارهای که انجام میدیم اون توازن رو به کار بدیم
    یکی از این کارها کمپرس کردن کل اهنگه
    که همینطور که قبلا گفتیم باید برای این کار از مولتی کامپرسور استفاده کنیم
    بهتر جواب میده
    برای این کار من از مولتی باند کمپرسور اف ال استفاده می کنم
    اگر شما هم از این کمپرسور یا کمپرسور های مشابه استفاده می کنید
    باید به چند نکته توجه کنید
    1.در قسمت اکولایز این کمپرسور نهایت دقت رو بکار ببرید کوچکترین اشتباه
    ممکن باعث تضعیف یک فرکانس ضروری در صدا بشه
    2.چراغ لیمیتر رو که قبلا توضیح دادم رو روشن کنید تا جلویه هر نوع دیسترویتو..
    گرفته بشه
    3.سعی کنید به اندازه که صدا تضعیف شده و به نظرتون نرمال گین صدا بدید
    چون این کار در سه باند انجام میشه اضافه کردن نامنظم و گینها باعث
    مشکل در تعادل فرکانسی و خراب شدن میکس کلی اهنگ میشه
    4.گین کلی صدا رو رو که شامل سه باند میشه که با پیچ
    مخصوص و کلی در سمت چپ کمپرسور اف ال وجود داره رو تا جای
    زیاد کنید که داینامیک صداتون حفظ بشه
    موارد دیگه رو باید بر مبنای رنگ بندی و سبک تعیین کنید
    بخاطر همین من نمی تونم براتون یک نسخه بپیچم
    با وارد شدن ماکسیمایز در اف ال کم کم کمپرس کردن کلی
    صدا کمتر شد چون بحث کمپرس مستر بیشتر
    کنترل فرکانسها هستش
    و کمتر برای توازن فرکانسیه
    به همین خاطر حالا بیشتر برای کنترل فرکانسها و همچنین
    بالا بردن لول صدا ها از ماکسیمایز استفاده می کنن که
    هر دو کار رو بدون مشکل برای ما انجام میده
    البته باز هم بر می گرده به سبک کاری ما در سبکهای سافت
    و لایت بیشتر از کمپرسور در مستر استفاده می کنن چون بخاطر احساسی بودن
    کار نیاز چندانی به تقویت صداها نداریم اما در سبکهای داب می بینیم بیشتر
    صداها خشتن و تقویتی هستند که بدون شک ما باید به وفور از ماکسیمایز
    به جای کمپرسور استفاده کنیم
    کمپرسور و ماکسیمایز دو مقوله ی جدا از هم هستند بنده نمی خوام
    این دو رو جای گذینی برای هم قرار بدم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
  7. mehrabani_fm

    mehrabani_fm عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/15
    ارسال ها:
    46
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Rapper - Musician - Producer
    محل سکونت:
    تهران نازی آباد
    امتیازات:
    +13 / 2 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    خیلی پیچیده توضیح دادید من کاملا متوجه نشدم.
    اما ممنون ؛)
    من دوتا مشکل دارم که واقعا اعصابمو بهم ریخته:
    یکی اینکه موقع مستر کار باید دونه دونه وکال هارو لیمیت کرد و بعد تو اینسرت مستر هم یه لیمیتر گذاشت یا فقط تو مستر یه لیمیتر گذاشت؟من بعد از گین دادن به لیمیتر که بهتر لیمیت شه وکال هام احساس میکنم یخورده وکال کیفیتش پایین میاد و در همه شرایط خوب مستر نمیشه.

    دومی هم اینکه کمپرسور بهتره یا لیمیتر؟برای مستر کردن کار که کیفیتش پایین نیاد؟اگه کمپرسور خوبه لطفا بگید که فقط تو مستر باید گذاشت یا وکال ها و بعد مستر.
    خیلی ممنونم
     
  8. shahab47

    shahab47 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/09
    ارسال ها:
    560
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +450 / 2 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools, StudioOne
    خیر

    تو مستر باید گزاشت

    لیمیت کردن توی میکس فقط واسه شرایط خاصیه (شاید یه جنس صدایی مثه فریاد یا جیغ های خیلی خفه تو کار باشه مثلا ) و گرنه متداول نیست .

    کمپرسور و لیمیتر با هم فرق دارن هر کدوم مورد استفاده جداگونه دارن .
    یه پیشنهاد چون سوالاتون خیلی در هم و برهمه حدس میزنم با اصول آشنایی ندارید این 2 تا تاپیک رو یه نگاه بندازید

    یک روش ساده برای مسترینگ

    آموزش تصویری کمپرسور
     
  9. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    661
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +895 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    راستش من همه این پست های این تاپیک رو نخوندم ولی چشم به این قسمت افتاد. این توضیحات مشکل دارن . کسی میدونه اگه ی رفرنس برای این قسمت وجود داره ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. اموزش کمپرس کردن موزیک در مرحله مسترینگ

    ,
  2. آمورش تصویری کمپرسور در اف ال

    ,
  3. دانلود مولتی باند کمپرسور

    ,
  4. اموزش کار با کامپرسور سه باندی