اطلاعاتی در مورد میکسر

شروع موضوع توسط Nima Golestan ‏12/12/09 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک اطلاعاتی در مورد میکسر تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    ورودي ها و خروجي ها
    يك ميكسر , صداهايي را كه از ورودي ها دريافت مي كند مخلوط كرده و به خروجي ها ارسال مي كند . اجازه بدهيد در اين بخش به انواع ورودي ها و خروجي هايي كه در اغلب ميكسرها در دسترس است نگاهي بيندازيم:
    وروديها و منابع آن
    منابع با خروجي دامنه ي كم (low level) نياز به ورودي هاي دامنه كم يا ميكروفن دارند. وروديهاي low level معمولا عبارتند از :
    ميكروفنها داراي استاندار خاص در استوديو مي باشند . اغلب آنها جك هاي بالانس XLR داشته و به وروديهاي ميكروفن نياز دارند . بعضي نيز به تغذيه فانتوم نياز دارند كه مستقيما ميكسر از طريق كابل ميكروفن تامين كند.
    گيتار نيز به ورودي هاي low level نياز دارند.
    منابع با خروجي line يا high level به ورودي هاي ميكسر با امكان پذيرش دامنه بالا نياز دارند. از قبيل :
    تجهيزات الكترونيكي و سينتي سايزرها
    ماشينهاي ضبط صداي ريل
    خروجي هاي افكت پروسسورها
    در دنياي امروز اكثر استوديو ها به تعداد زيادي از هر در ورودي ميكروفن و line يا زنده به تعداد بيشتري ورودي ميكروفن نياز است.
    خروجي ها و مقصد آنها
    صداي خارج شده از ميكسر مي تواند بسته به نوع كاربري به مقاصد مختلف ارسال شود . اغلب هميشه اين خروجي ها با دامنه خط يا line level مي باشند . نوعا مقاصد خروجي عبارتند از :
    دستگاه ضبط صوت ريل از طريق خروجي اصلي
    دستگاه ضبط صوت مولتي تراك از طريق خروجي هاي ضبط
    دستگاه افكتور خارجي از طريق خروجي AUX
    آمپلي فايرهاي صداي surround يا كدرهاي مربوطه از طريق انواع خروجي
    تقويت كننده هاي هدفون از طريق خروجي AUX
    بلندگوهاي صحنه ياSTSGE
    بلندگوهاي استديو
    انواع بلندگو و آمپلي فايرهاي آنها
    اين خروجي ها معمولا RCA جكهاي گوشي 4/1 اينچ يا جكهاي XLR مي باشند .
    تفاوت هاي ديجيتال
    در ميكسر آنالوگ تمام مسيرها از ورودي ها تا خروجي هاي كانال سيم بندي شده و قابل تغيير نيستند. باس AUX فقط به خروجي send aux مي رود . اما اگر نياز به خروجي هاي هدفون pre fader اضافه داشته باشيد و يا بخواهيد ميكس سوراند انجام دهيد و يا خروجي هاي بيشتري به ضبط مولتي تراك متصل كنيد چگونه اين كار قابل انجام است؟
    در اغلب ميكسرهاي ديجيتال مسير دهي سيگنال بسيار انعطاف پذير است. اين انعطاف پذيري شامل وروديها به كانال ها و از كانالها به باسها و از باسها به خروجي ها مي شود .
    به عنوان مثال در بعضي ميكسرهاي ديجيتال هر كدام از تراكها يا كانالها نسبت داده شود. اين امكان اجازه مي دهد يك صدا به يك كانال بدون اكوالا يزريا فشرده ساز جهت پردازش ارسال شود و هم زمان به كانال ديگري با اكوالا يزر فشرده ساز و تاخير فرستاده شود تا بتوان هم زمان هر 2 خروجي را ضبط و با هم مقايسه كرد .
    در ميكسرهاي ديجيتال داراي ساختمان باسهاي انعطاف پذير شما مي توانيد صدا را بسته به نوع نياز در زمان مشخص به هر كدام از باسهاي انعطاف پذير شما مي توانيد صدا را بسته به نوع نياز در زمان مشخص به هر كدام از باسها ارسال كنيد . خروجي هاي اكثر ميكسرهاي ديجيتال نيز تماما انعطاف پذير مي باشند. به عنوان مثال يك باس مي تواند براي يك نوع كاربري به خروجي هدفون و يا به خروجي بلندگو ارسال شود و سپس به عنوان باس ضبط به خروجي هاي قابل برنامه ريزي جهت ارسال به يك ضبط مولتي تراك ديجيتال (modular digital multitrrack MDM) فرستاده شود. همچنين يك باس مي تواند جهت اعمال افكت به دستگاه پروسسور خارجي و يا حتي براي ميكس صداي سوراند ارسال شود.
    مسير دهي در ميكسر ديجيتال ثابت نيست و بسته به نوع نياز و كاربري قابل تغير است.




    ادامه دارد ... :smile (75):
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏13/12/09
  2. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    ارتباط با دنياي ديجيتال از طريق خروجي هاي ديجيتال
    بديهي است تمام ورودي و خروجي هاي يك ميكسر آنالوگ با فرمت آنالوگ بوده و اتصال آن به تجهيزات ضبط كننده هاي ديجيتال يا دكمه هاي ضبط ميكس نهايي ديجيتال مانند DAT به راحتي انجام نمي شود.
    ميكسرهاي ديجيتال علاوه بر ورودي و خروجي هاي آنالوگ تعدادي ورودي و خروجي ديجيتال استريو جهت اتصال به پردازشگرهاي ديجيتال DATو ... دارند. در استوديوهاي امروزي ميكسهاي زيادي انجام شده و توسط يك ميكسر ديجيتال با خروجي ديجيتال 24 بيت قابل انجام است . مسير دهي ديجيتال به ضبط صوتهاي مولتي تراك MDM از طريق اكثر ميزهاي ديجيتال قابل انجام است. اين مكان به دليل حذف كابلهاي طولاني پج پنل ها و مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال A/D و ديجيتال به آنالوگ D/A باعث ارتقا كيفيت سيگنال و انعطاف پذيري خواهد شد.
    مسير دهي سيگنال به تجهيزات ديجيتال از ميكسرهاي ديجيتال آسان قبوده و كيفيت صداي شما را در بالاترين حد نگاه خواهد داشت.


    افكتور ديجيتال داخلي
    بخش عمده اي از مخلوط كردن صدا براي هر كاربردي اضافه كردن افكت مي باشد. در ميكسر ديجيتال تمام اين افكتها مي تواند ديجيتال بوده و داخل ميكسر به صدا اضافه شود . اين كار باعث افزايش كيفيت صدا مي شود . چرا كه از افكتور و پچ پنلهاي آنالوگ استفاده نخواهد شد.
    قدرت پردازش داخلي يك ميكسر ديجيتال ممكن است . حسب مورد استفاده تغيير داده شود . به عنوان مثال براي يك كنسرت زنده ممكن است يك آناليزور لحظه اي Real Time داشته باشيد يا وقتي كه براي اولين بار صدا داخل استوديو پخش مي كنيد. زماني كه در حال ضبط صداي گيتار مي باشيد ممكن است با استفاده از آمپلي فاير گيتار و بلندگو به آساني و سريع صداي مورد نياز را فراهم كنيد و بدون اينكه تاثيري روي ميكروفن هاي ديگر گذاشته و نيازي به بلندگوهاي استوديويي باشد. براي مراسم زنده پخش موسيقي ممكن است نياز باشد 20 تا 30 فشرده ساز در مسير ميكروفها قرار دهيد تا دامنه ي سيگنال را كنترل كنيد .
    زماني كه در حال ميكس يك پروژه موسيقي هستيد ممكن است از آرايش بلندگوها جهت گوش كردن به ميكس استفاده كنيد. پس ممكن است افكتهاي ميكس را در وضعيت mastering قرار دهيد تا با استفاده از فشرده ساز و گسترده سازهاي expander چند باند ميكس نهايي را روي cd يا dat ضبط نهايي كنيد. تمام اين امكانات روي ميكسرهاي ديجيتال قابل انجام است. راحتي و قدرت افكتور ديجيتال داخلي مشخص كننده كيفيت موسيقي خواهد بود.


    ادامه دارد ... :smile (75):
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏14/12/09
  3. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    اطلاعات به موقع و دسترسي سريع
    در ميكسرهاي ديجيتال صدا به صورت ديجيتال است . از اين رو صدا به صورتهاي مختلف نمايش داده شود . در صورتي كه در ميكسرهاي آنالوگ اين گونه نيست. به عنوان مثال تاثير تمام پارامترهاي قابل تنظيم روي يك اكو لايرز به صورت گرافيكي قابل نمايش است. اين مكان به شما اجازه مي دهد فيدبكي سريع از آنچه روي تنظيمات انجام مي دهيد مشاهده كرده و در خصوص پردازش سيگنال تصميم گيري كنيد . همچنين مشاهده كرده و در خصوص پردازش سيگنال تصميم گيري كنيد. همچنين قادر هستيد در يك صفحه نمايش تمام تنظيمات و دامنه ارسالي به باسهاي مختلف را مشاهده كنيد و يا موقعيت فيدرها را تشخيص دهيد. اين نوع نمايش بسيار سريعتر است از نگاه به مجموعه اي از كليدها و ولومها دقت كردن كه تنظيمات در چه حالتي قرار دارد .
    كنترل صدا روي ميكسرهاي ديجيتال بسيار سريعتر است. به عنوان مثال فرض كنيد يك ميكسر 94 كانال آنالوگ داريد و مي خواهيد دامنه ي سيگنال ارسالي به يك باس مشخص از كانال 2 را تغيير دهيد . براي انجام اين كار عملا شما بايد از روي صندلي خود بلند شده قدمي برداشته و ولوم مربوطه را جهت باس مورد نظر تغيير دهيد . تمام اين مدت شما مكان مناسب جهت شنيدن درست سيگنال از بلندگوها را ترك كرديد و واقعا نمي توانيد در مكاني درست تغييرات اعمال شده را درست بشنويد .
    در يك ميكسر صداي ديجيتال شما براي ارسال صدا به يك باس با فشار دادن يك كليد مي توانيد اين كار را انجام دهيد . تمام پارامترها براي يك كانال يا باس دقيقا جلوي شما قرار داشته و به سرعت قابل دسترسي است. و شما به راحتي مي توانيد در جاي خود و در موقعيتي درست جهت شنيدن تغييرات مورد نظر را انجام دهيد .
    ميكسرهاي ديجيتال ميكس كردن را آسان مي كنند.
    داشتن حافظه : نگهداري پارامترها و تنظيمات مسيرها و دامنه ها
    هر چه بيشتر در خصوص ميكسرهاي ديجيتال بدانيد خواهيد ديد چگونه آنها داراي قدرت و انعطاف پذيري زيادي هستند . بعضي از ميكسرهاي با نوع استفاده و كاربري و يا بازگشت به آخرين تنظيمات ميكسر براي يك پروژه خاص طراحي شده اند و كمك مي كنند شما ميكسر خود را مديريت كنيد. اين امكانات و مزايا تماما مخصوص ميكسرهاي ديجيتال بوده و در ميكسرهاي آنالوگ قابل دسيتابي نيستند.
    آرشيو
    :
    يك ميكسر ديجيتال در هر كانال پردازش گرهاي متفاوتي از جمله اكولايزرهاي ديجيتال چند باند يا پردازش گرهاي دامنه مي تواند داشته باشد. براي افزايش سرعت انجام يك پروژه ميكسر ديجيتال ممكن است مجموعه اي آرشيوي از انواع تنظيمات اكولايزر يا پيش فرضهاي محدوده ي دامنه داشته باشد اين تنظيمات آرشيوي در هر پروژه اي قابل استفاده مي باشد لذا مي توانيد اكولايزر مورد نظر و مورد علاقه را ذخيره كنيد و به طور مثال در ضبط يك Drum Setبه فوريت استفاده نماييد . اين تنظيمات از پيش تعيين شده مي توانند شما را در شروع پردازش صداهاي مورد نظر كمك كنند.
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏13/12/09
  4. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    حافظه ي نگهداري پارامترها :
    اين حافظه تصويري از تمام پارامترهاي ميكسر ديجيتال شما را تهيه و نگهداري مي كند و از دامنه ها تا اكولايزرها و تنظيمات افكتور و همچنين مسير دهي باسها و هر چيز ديگري در اين حافظه نگهداري مي شود . اين حافظه به شما اين اجازه را ميدهد كه يك ميكس را همانند زماني كه كار را ترك و دامنه صدا گذاري كرده و Overdub انجام دهيد . مزيت حافظه نگهداري تنظيمات اين مكان را به كاربر مي دهد كه ايده حال خود در خصوص ميكس را نگهداري كند و با ايده اي ديگر نيز ميكس را انجام داده و نتيجه را با هم قياس نمايد و محصول بهتر را بر گزيند . اين حافظه همچنين اجازه مي دهد تا در زمان بسيار كوتاه تنظيمات ميز را جهت يك پخش زنده تغيير داده و اگر نيازي به است انجام شود . نهايتا حافظه ي نگهداري تنظيمات به شما كمك خواهد كرد نتيجه اي بهتر در انجام ميكس ضبط مولتي تراك صدا گذاري و كنسرت هاي زنده حاصل شود.


    تغيير ساختار ميز:
    بعضي ميكسرهاي ديجيتال يك امكان خيلي خوب و قوي دارند كه امكان تغيير ساختار نيز ناميده مي شوند . اين تغيير كاربردي 2 مورد استفاده متفاوت دارد. همانگونه كه بيان شد حافظه هاي نگهدارنده پارامترهاي ميكسر تنظيمات يك پروژه را نگهداري مي كنند ولي امكان تغيير ساختار يك توانمندي كاملتر است و توسط آن پيكره بندي كلي ميكسر را در هر لحظه و براي هر پروژه كه بخواهيد مي توانيد فراخواني كنيد.
    براي مثال شما مي توانيد يك فرآيندي را جهت ضبط Drums تعريف و ذخيره كنيد با تنظيم دقيق افكتها اكولايزرها و باسها همچنين شما مي توانيد با تعريف يك فرآيند به سرعت ساختار ميكسر را از حالت ضبط به ميكسر Mastering و يا يك ميكسر صداي پخش زنده را تبديل كنيد تمام اينها با زدن يك كليد قابل انجام است . اين امكان تغيير ساختار توان تغيير پله به پله يا مرحله اي تمام تنظيمات متفاوت را كه شما براي هر كاربردي نياز است تا تنظيم كنيد به كاربر ميدهد . در اين حالت اين ظرفيت وجود دارد كه سيستم كمك و راهنمايي كاربر نيز انجام شود. ميكسرها هيچ زماني تا اين اندازه آسان و انعطاف پذير نبوده اند .
    و البته اين توانمندي باز خواني سريع پيكره بندي هاي متفاوت در ميكسرهاي آنالوگ وجود ندارد .


    ادامه دارد ... :smile (75):
     
  5. raper

    raper عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/1/10
    ارسال ها:
    13
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام من در مورد یاماها mw12cx هرچه سرچ کردم چیزی دست گیرم نشد لطفا اگه کاتا لوگشو در مورد من قرار بدین ممنون میشم مثلا پری داره فانتوم پاور داره وچیزهاه اساسی دیگر

    راستی اجرایه زنده و رکورد چه فرقی باهم دارند من نمیخام برم سر سحنه بخونم یا تو جشن میخام مثل این رپرا یا این خاننده ها صدامو رکورد کنم وبه دست اساتید برایه پخش ممنون
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏26/2/10
  6. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
  7. raper

    raper عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/1/10
    ارسال ها:
    13
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    رفتم ارورش کردن
     
  8. m_a

    m_a

    تاریخ عضویت:
    ‏4/9/10
    ارسال ها:
    1
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوستان اگر برای یاماها emx5000 اطلاعاتی دارید بهم پیام بدید ممنون میشم.
     
  9. Pooyan.S

    Pooyan.S عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/6/10
    ارسال ها:
    367
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, sonar
    اطلاعات سازنده :​

    The EMX5000-12 and EMX5000-20 are ideal choices for performance venues, houses of worship, boardrooms, media presentations, and any small, budget-conscious sound reinforcement system. "The trend in contemporary sound reinforcement systems is simplicity and flexibility," states John Schauer, product manager, Professional Audio. "The EMX5000 Series takes that concept a step further with the addition of high power output and advanced signal processing."

    Essentially integrated PA systems, both units provide flexible audio mixing and patching options, 9-band graphic EQ, dual integrated 500-watt amplifiers, and unprecedented dual onboard 32-bit digital effects processors. Compact designs eliminate the need for additional outboard gear, thereby reducing setup times.

    Features
    8 mono and 2 stereo inputs

    3-band channel EQ with mid sweep

    2 pre/post selectable monitor sends

    2 effect sends

    1 mono and 2 stereo outputs

    Channel on/off

    All channel mute

    12V BNC-type work light socket

    An optional rack mount kit (#RK124) is also available

    All mono input channels feature balanced XLR-type mic inputs with switchable +48 Volt phantom power, line-level phone jack inputs, inserts on channels 1-8, peak level indicators, switchable high pass filters, and continuously variable gain controls. An integrated carrying handle provides easy plug-and-go system setups.

    Built-in amplifiers provide 500 Watts (x 2) of efficient stereo power. Yamaha's EEEngine technology offers high power output, cool operation and low current draw. Integrated Yamaha Signal Processing (YSP) custom tailors the response to match with that of Yamaha Club Series speakers.

    Both mixers contain dual on-board 32-bit digital signal processing systems, each offering a selection of 16 programs, based on Yamaha's acclaimed SPX series effects processors. The effects sends feed the internal effects processors and can also be used with external devices (which then return signals back to one of the two stereo sub inputs). A flexible 9-band graphic EQ on the stereo output provides feedback control and signal shaping. "The Yamaha EMX5000 Series offers the routing, patching flexibility, power, and signal processing you'd expect from a small P.A. system," states Wayne Hrabak, marketing manager, Professional Audio. "Users can now 'just add speakers.'"

    Application
    If your show demands serious input capacity and power, the 12-channel EMX5000-12 or the 20-channel EMX5000-20 will probably do the job with performance to spare. Both feature a 500-watt per channel multi-mode stereo power section that will fill even fairly large venues with outstanding sound. And although they're integrated powered mixers designed with convenience and portability in mind, both models deliver features and performance that will satisfy even the most discerning performers and sound engineers.

    Why a Powered Mixer
    For the busy performing musician or club operator, a high-quality powered mixer with the right features and professional performance is the obvious choice for several reasons...

    All-In-One Integration
    In one convenient unit you have a mixer to combine and balance your microphone and instrument sources, effects to add ambience to your sound, and power amplification to drive house speakers and in some models even monitor speakers as well. Why bother with the fuss and frustration of separate components when you can have it all in one.

    Simple Setup and Operation
    Setting up a system with separate mixer, effect units, and power amplifier means lots of cables and the need for careful level matching between components if you want optimum performance. All of this takes time and adds up to extra work - not to mention the potential for misplaced or faulty cables and a plethora of other "technical problems." When you're rushing to set up for a gig, you want things to go as quickly and as smoothly as possible.

    Unmatched Portability
    Pick it up, carry it to where you're going to use it, and put it down. Compare that to transporting, connecting, and adjusting at least three separate units. There's simply no contest: a well-designed, smoothly integrated powered mixer is smaller, lighter, and actually more durable than a comparable component system.

    Why a Yamaha Powered Mixer
    Now that we've determined that you need a powered mixer, why should you choose a Yamaha Start with a solid reputation for professional quality based on more than 25 years experience in the field. And don't forget that Yamaha also makes some of the world's finest acoustic pianos, stringed instruments, wind instruments, drums, and electronic instruments as well as industry-standard sound reinforcement gear. In short, the Yamaha name is synonymous with leading-edge technology that also embodies a unique sensitivity to the artistic needs of the musicians and performers who use it. But since we're talking about powered mixers, here are a few more specific reasons...

    Superior Sonic Quality
    In addition to no-compromise circuit design and parts selection, here's an area in which Yamaha's musical sensitivity really makes a difference. The technology is important, but the real key to Yamaha sonic quality is in listening. Our engineers, sound specialists and instrument designers listen carefully to each product at every possible design stage, making changes and refinements that may not appear in the specifications, but that make an audible difference to the final sound.

    A Power Profile for Every Application
    The Yamaha EMX-series Powered Mixers deliver plenty of professional-quality power in a range of configurations designed to suit just about any application. From the 200-watt mono model right up to the 500-watt-per-channel multi-mode stereo model there's an EMX Powered mixer that offers the perfect balance of power and features for your solo act, band, or venue.

    Serious Reliability and Safety
    We're not exaggerating when we say that Yamaha quality control is among the strictest in the business. In addition to ISO-standard manufacturing processes, we carry out an almost unbelievable battery of reliability and safety tests to ensure that every product surpasses all of the world's most stringent safety standards: UL, CSA, SEMKO, CE...you name it, we've passed it. To give you an idea of how far we go to ensure quality, here's a short list of some of the conditions every Yamaha product must meet.

    Power Supply Stability
    In addition to flawless overall operation in the face of power line fluctuations as severe as +/-15%, the power supply must produce no hum or noise.

    Environmental Temperature & Humidity Extremes
    All electronic and mechanical functions must operate properly in ambient temperatures from -20oC up to +37.5oC (+/-2oC), and in humidity as high as 90% (+/-5%).

    Static Electricity
    Static electricity discharges as high as 10,000 volts must not cause functional errors, and discharges up to 20,000 volts must no result in breakdown.

    Durability
    All products are tested for normal operation for a total of 200 continuous hours (when power-transistors are involved, the heat sink temperatures is maintained at +50All products are tested for normal operation for a total of 200 continuous hours (when power-transistors are involved, the heat sink temperature is maintained at +50oC).

    The Mixer
    The EMX Powered mixers may be designed for convenient, easy operation, but that doesn't mean that basic quality and performance are compromised in any way. In fact, they inherit technology from the acclaimed Yamaha PM3500 and PM4000 sound reinforcement mixing consoles - staples in the professional reinforcement field worldwide. Yamaha expertise and technological innovation is even at work in the details that deliver subtle but vital improvements in the overall sound: superior RF (Radio Frequency) rejection and exceptionally clean, transparent head amplifiers are just two examples.

    The Power Amplifier
    High power alone is simply not enough. At any power level the amplifier's output must remain an accurate, uncolored image of the original input signal. That demands much more technological finesse than simply building a bigger amp. In addition to totally clean, natural power, the EMX power amplifiers feature Yamaha's unique EEEngine technology for extremely efficient operation with significantly reduced AC power consumption and heat generation - factors that contribute to the lineup's light weight and compact dimensions as well.

    Digital Effects
    Yamaha is no newcomer to the field of digital signal processing. Our professional outboard effect units and the effects built into our renowned digital mixing consoles set the standards for the industry. The EMX-series powered mixers benefit from the same cutting-edge technology. The EMX68S, EMX88S, and EMX5000 models, in particular, feature SPX digital effect technology with 24-bit AD/DA conversion and 32-bit internal processing. The EMX effects are more than mere "extras." They are professional-quality effects that can contribute to your sound in many important ways.

    Rack Mounting and Efficient Forced-air Cooling
    With the exception of the largest model in the lineup - the 20-channel EMX5000-20 - all models can be rack-mounted using an optional rack-mounting kit* for optimum integration with any system or installation. In addition to the mixers' physical configuration, this is made possible by a highly efficient fan cooling system that ensures reliable, stable operation under just about any environmental conditions.

    Stand-by Mode
    Another feature that illustrates Yamaha's sensitivity to the needs of the working musician is the Stand-by switch included on all stereo models: when you're done with a set simply engage the stand-by mode to mute all mono . channels while leaving the 2-track inputs (and stereo channels on the console types) active for BGM playback while you're off stage.

    Power Amp Mode Selector
    All models except for the single-amp EMX62M feature power amp mode selector switches so you can configure the amp channels to suit a range of applications. The EMX5000 models, for example, offer 4 choices: Main (L) + main (R) to drive stereo house speakers, Mono + AUX to drive a mono house speaker system plus a mono monitor system, AUX1 + AUX2 to drive a monitor system while an outboard power amplifier drives the house, and Mono Bridge to deliver a whopping 1000 watts to a subwoofer. The LPF filter provided on the EMX5000- 12/20 outputs is also an ideal feature for subwoofer drive.

    Yamaha Speaker Processing
    Yamaha Club Series speakers are fine performers in their own right, but with Yamaha Speaker Processing you get extra-smooth highs and enhanced low frequency output.​
     
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. اطلاعاتی میکسر پرو 1