اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو

شروع موضوع توسط mohamadkaro ‏3/5/10 در انجمن Acoustic ( اکوستیک )

تاپیک اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو تالار Acoustic ( اکوستیک ) در persian-music.org.

  1. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    امتیازات:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools
    سلام دوستان گلم.... در این تاپیک اگر هر اطلاعاتی از شرکت های تولید مصالح مورد نیاز در ساخت استودیو (اعم از آکوستیک و کفپوش و فوم تزریقی و ....) دارید لطف کنید برای همه ی دوستان قرار بدید....



    1.پشم سنگ :

    خواص کلی:

    مهمترين ويژگي عايق پشم سنگ مقاومت استثنايي آن در برابر آتش است. پشم سنگ آتش‌گير نيست و مشتعل نمي‌شود در نتيجه به عنوان نوعي حفاظ در برابر آتش شناخته شده است. به همين دليل در اكثر كشورها تخفيف‌هاي ويژه‌اي در مورد بيمه ساختمان‌هايي كه با پشم سنگ عايق شده باشند قائل مي‌شوند. پشم سنگ محيط مناسبي براي رشد آفت، قارچ،‌ باكتري و حشرات موذي نيست و به عنوان يك ماده غيرآلي در برابر اين انگل‌ها مصونيت دارد. بين انواع عايق‌هايي كه تا به حال در دنيا ساخته شده‌اند، پشم سنگ بي‌ضرر ترين آنهاست و با محيط‌زيست كاملا سازگار است. برخلاف عايق‌هاي ديگر در اين گروه، پشم سنگ آسيبي به پوست نمي‌رساند و باعث سوزش آن نمي‌شود. هم‌چنين با تمام مصالحي كه در ساختمان و صنايع به كار مي‌روند سازگارازگااست و تماس آن با اين مصالح مشكلي به وجود نمي‌آورد



    ويژگيهاي آگوستيكي :
    عايق پشم سنگ از دو طريق به كاهش صدا كمك مي‌كند، با كاهش انتقال صدا در ميان اجزاء متشكله سازه و يا جذب صدا در سطح. افت انتقال صدا عبارت است از كاهش انرژي صوتي هنگام عبور از ديوار، كف، بام و غيره كه در مجموع از خصوصيات محيط مادي است. صدا ممكن است در اثر ارتعاش هوا و يا در اثر ضربه مكانيكي ايجاد شود كه هر كدام در جاي خود بايد مورد بررسي قرار گيرد.جذب صدا عبارت است از كاهش انرژي صوتي هنگامي كه صدا از سطح منعكس مي‌گردد. ضريب جذب صدا با عددي بين صفر و يك بيان مي‌شود. اگر سطحي هيچ صدايي را جذب نكند، ضريب جذب صفر است. اگر 100% صدا جذب شود ضريب برابر با يك مي‌شود. عايق پشم سنگ بازدهي بالايي در جذب و كاهش صدا دارد به همين دليل در فرودگاه‌ها،‌ استوديوهاي صدابرداري، زير ريل‌ها و در ايستگاه‌هاي متروي داخل شهري به منظور جلوگيري از انتقال ارتعاشات و صدا از عايق پشم سنگ استفاده مي‌كنند. آزمايش‌ها نشان مي‌دهد كه با طراحي و نصب عايق‌ها مي‌توان به كاهش صدا تا تراز مورد نظر رسيد. مقدا
    و نصب عايق‌ها مي‌توان به كاهش صدا تا تراز مورد نظر رسيد. مقدار تضعيف انرژي صوتي در هنگام عبور از مواد بستگي به ضخامت آنها دارد. اين مقدار در مورد پشم سنگ به ويژه در فركانس هاي كم با افزايش ضخامت بالا مي‌رود. گذاشتن فاصله هوايي مناسب در پشت عايق صدا، ضريب تضعيف آن را به نحو محسوسي افزايش مي‌دهد.


    عايق پانل:
    پانل هاي نيمه سخت SS و سخت RS پشم سنگ داراي كيفيت بالايي هستند و به عنوان عايق حرارتي، آگوستيكي و ضد حريق مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين پانل‌ها در ضخامت‌ها و وزن مخصوص‌هاي مختلف توليد مي‌شوند و در موارد زير كاربرد دارند:
    - تجهيزات تهويه در ساختمان‌ها و كشتي‌ها با ساختارهاي مختلف، سقف‌هاي آگوستيكي و ديوارهاي پارتيشن


    اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو-Rock-Wool-Strip-H-RS-.jpg




    اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو-rc8_2co.jpg


    اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو-SLABS.jpg
     

    فایل های ضمیمه:

  2. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    امتیازات:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools
    عایق پشم شیشه با روکش کرافت


    اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو-1114930301_1_isoran-k.jpg عایق پتویی(رول)با روکش کرافت نوعی از عایق پشم شیشه است که با کاغذ گرافت پوشش شده است
    موارد استعمال : بعنوان عایق صوتی ، حرارتی و برودتی برای تاسیسات ، کانالها و سقفها کاربرد دارد .
    ویژگیها :
    ضریب هدایت حرارتی در درجه حرارت متوسط 25 درجه سانتیگراد و جرم 12 تا 24 کیلوگرم برمتر مکعب بر حسب Kcal / mh c : 32% تا38%
    ضریب جذب صدا در فرکانسهای 200 تا 2000 هرتس و برای ضخامت 30 میلی متر و جرم حجمی 12 تا 24 کیلوگرم برمتر مکعب : 5/0 تا 7/0
    جذب رطوبت به درصد : 5/0 تا 2/0
    جرم حجمی به کیلو گرم برمتر مکعب : 12 تا 24
    ضخامت به میلمتر : 25 تا 170
    طول به متر : 10 تا 20
    عرض به متر : 2/1
    بسته بندی : بصورت رول شرینگ شده
    غیر قابل اشتعال

    مشخصات ساختاری محصول : این محصول در قطعات فشرده با ضخامت های 15 ، 20 ، 25 ، 50 میلیمتر تولید شده و برای پوشش فضای داخلی ساختمانها اعم از سقف و دیوارها بکار میرود . سطح قابل رویت این قطعات از نوعی بافت الیافی خاص Tissue)) ساخته شده ، فوق العاده جاذب صوت بوده و بصورت تک رنگ یا ترکیبی از رنگها قابل تولید می باشد.
    موارد مصر ف : 1- دفاتر ، سالنهای سخنرانی و ساختمانهای تجاری . 2- کرید ورها و سرسرای هتل ها . 3- بیمارستانها ، مدارس و آزمایشگاههای خاص . 4- رستورانها . 5- سالنها و پایانه های فرود گاهی و مسافرتی . 6- سالنهای اجتماعی ، مساجد و .... 7- استودیوهای صدا برداری راد یو – تلویزیون
    مشخصات کلی پانلهای آکوستیک : 1- مقاومت نسبت به رطوبت : پانلهای آکوستیک تولیدی این شرکت در شرایط رطوبت نسبی 95% نیز قابل استفاده هستند . 2- قابلیت تمیز نمودن سطوح آکوستیکی : توسط جاروبرقی ، پارچه خشک یا اسفنج با رطوبت بسیار کم به آسانی تمیز می شوند . 3- عکس العمل ( رفتار ) در برابر آتش : رفتار در برابرآتش جهت پانلهای آکوستیک طبق استاندارد های ذ یل مشخص گردیده است : -BS 476 ( parts 6 & & ) class 0 - DIn 4102 class B1 - ISO 1182 n0n – combustible base board - SFS 4190 and SFS 4192 Ignitability class 1 Spread of flame class 1 4- خواص جذ ب صوت : خواص جذ ب صوت فوق العاده NRC یا ضریب کاهش نوفه پانل آکوستیک این شرکت در گراف و جداول ذ یل مشخص گرد یده است .


    اطلاعاتی در مورد مصالح موجود در ایران برای ساخت استودیو-Glass_Wool_Boards.jpg




    البته هم پشم شیشه وهم پشم سنگ به صورت فله هم در بازار موجود هست.

    {username}-{filename}

    {username}-{filename}



    منبع : http://ayegh.blogspot.com/

     

    فایل های ضمیمه:

  3. alone_composer

    alone_composer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏7/5/10
    ارسال ها:
    104
    امتیازات:
    +229 / 0 / -0
    دوست عزیز و گرامی سلام. من برای آکوستیک استودیوی خانگی ام از تایل آکوستیک OWA محصول شرکت آلمانی Hormony استفاده کردم و همین امروز کار این اتاق تمام شد. بسیار از آکوستیک صدا رضایت دارم اما مشکلی که من را نگران کرده این است که نگه دارنده های این تایل ها فلز های باریک پیچ شونده هستند. از دوستانی شنیده ام که وجود فلز در اتاق ضبط اصلا و ابدا توجیه پذیر نیست و نباید وجود داشته باشد. می خواستم بپرسم: 1- آیا این تایل ها انتخاب خوبی بوده اند؟ و 2- وجود این ستون های بسیار ظریف و باریک فلزی در اتاق ضبط تا چه اندازه اشتباه و غیر حرفه ایست و چه تاثیر منفی بر روی ضبط صدا دارد و این تاثیر تا چه حد عمیق است؟

    با سپاس بی صبرانه منتظر پاسخ هستم.
     
  4. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    alone_composer عزیز پاسخی که بنده میدم قطعا پاسخ یک حرفه ای نیست اما بنده هم روزی گرفتار چنین وسواسی شدم. اما به این نتیجه رسیدم که اگر باید تا این حد نگران بود پس بایستی دکمه های فلزی لباس خواننده رو هم باز کرد!

    بنده اگر به جای شما بودم و میشنیدم که وجود هیچ گونه فلز در اتاق سکوت جائز نیست حتما می پرسیدم که پس با پایه میکروفون, Rack , پایه های احتمالی صندلی و پایه های درامز چه باید کرد!
    قطعا منظور ایشون وجود فلز در ابعاد گسترده و با بدترین شکل ممکن یعنی صاف و فلت بوده. متاسفانه نتونستم تصویر این محصول رو پس از نصب پیدا کنم. اما لطفی بفرمائید و تصویری در بخش چیدمان دستگاه ها در استدیو قرار بدید تا هم ما استفاده کنیم و هم شما زودتر به پاسخ برسید.
     
  5. Behrouz Paygan

    Behrouz Paygan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏16/11/09
    ارسال ها:
    1,485
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    Toronto
    امتیازات:
    +1,065 / 0 / -1
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools
    سلام دوست عزیز در تکمیل صحبتهای استرینگ عزیز باید بگم زمانی وجود فلز در اتاق آکوستیک مشکل ایجاد میکنه که سطح و زخامت فلز در حدی باشه که تولید رزونانس یا ریورب پلیت کنه در غیر این صورت مشکلی ایجاد نمیکنه فکر نمیکنم فلزی که تایل آکوستیک رو نگه میداره همچین شرایطی رو داشته باشه نگران نباش ...
     
  6. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    امتیازات:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools

    به نظر من اصلا مشکلی ایجاد نمی کنه فقط اگه این موضوع اذیتت می کنه بشین فکر کن و تو بازار بگرد و یه چیز بهتر و مناسب تر پیدا کن..مثلا من مطمئنا اگه جای شما بودم بعد از نصب تایل ها درزهای بین اونها رو با فوم تزریقی بند کشی می کردم...ببین اگه به قول دوست عزیزمون پایه ی فلزی میکروفون اذیتت می کنه میتونی کل سطح اون رو هم با فوم تزریقی ویا هر ماده ی دیگه مثل پشم سنگ یا پشم شیشه که به صورت رولی به راحتی دور میله پیچیده میشن بپوشونی ...به طورکلی باید بعضی جا ها خودتون دست به کار بشید و اون چیزی رو که نیاز دارید رو بسازید... متاسفانه خیلی از ما چون تخصصی در ساخت و ساز و انواع ابزار آلات آن نداریم خیلی از ابزار های کاربردی و مفید رو ندیدیم و نمی شناسیم در صورتی که در ابزار فروشی ها می شه با کمی اطلاعات همون چیزی رو که می خوای پیدا کنی...در جواب سوالت این عکس رو برات قرار می دم . فکر کنم نیازی به توضیح بیشتر نباشه....اگه کمکی از دستم بر میاد یا به منابع جهت مطالعه ی تخصصی تر نیاز داری در خدمتم....


    این فوم تزریقی هست که توی ابزار فروشی ها می تونی گیر بیاری ...قیمت آمریکاییش هم فکر کنم 6 تا 8 هزار تومن باشه اگه اشتباه نکنم.

    {username}-{filename}



    {username}-{filename}


    {username}-{filename}






    اینم یه نگاهی بنداز...ببین از آهن اسفاده میشه ولی در زیر کار...






    {username}-{filename}


    حتی در خیلی از استودیو های خارجی دیدم که دیوارهای داخلی رو از پارتیشن های فلزی می سازند و بعد فضای بین اون رو از پشم سنگ پر می کنند...










    [FONT=&quot][/FONT]
     
  7. hojjattm

    hojjattm عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/11/09
    ارسال ها:
    26
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, sonar
    اون مقدار فلز تاثیر ناچیزی در ریوربرنت داره که نگران کننده نیست. میتونی روی فلز رو چسب کاغذی بزنی.
     
  8. karimi_4u

    karimi_4u عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/7/10
    ارسال ها:
    85
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +6 / 0 / -1
    نرم افزار:
    reason, recycle
    سلام
    من میخوام تو ددرومم از تایل آگوستیک جنس خوب استفاده کنم
    دوستانی که از نمایندگی ها و عمده فروش ها اطلاع دارن لطفا توی پیام خصوصی واسم آدرس فروشنده یا فروشنده های تهرانی رو به من بدن
    خیلی ممنون میشم اگه زودتر به من کمک کنین همین روزا باید برم تهران
    متاسفانه تو اهواز نه پشم سنگ پیدا میشه نه تایل و فوم!

    نا گفته نمونه که من چیزی حدود 30 متر باید آگوستیک کنم
    کسی میدونه چقد فوم تزریقی احتیاج هست تا وقتی میرم بگیرم؟
    خدا کنه چیزی از قلم نیوفته اگه چیزی به ذهنتون رسید کمک کنید
     
بارگذاری...