استفاده از آکورد ها طبق هارمونی

شروع موضوع توسط MR.FOG ‏19/4/16 در انجمن مبانی هارمونی

تاپیک استفاده از آکورد ها طبق هارمونی تالار مبانی هارمونی در persian-music.org.

برچسب ها:
  1. MR.FOG

    MR.FOG عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/09
    ارسال ها:
    336
    محل سکونت:
    کانال 6 میکسر
    امتیازات:
    +154 / 4 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    اینطور که من متوجه شدم قوانین هارمونی در پاپ خیلی مختصر هست و کتاب درست و حسابی هم براش پیدا نمیشه
    یک سوال که تا اینجا برام به وجود اومده اینه که آیا در موسیقی پاپ از Vii کورد استفاده نمیشه ؟
    مثلا در گام دو ماژور از Bdim استفاده نمی کنیم ؟ و اینکه به عنوان جایگزین اون از G ماژور استفاده می کنیم ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    660
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +893 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    جواب کوتاه:
    اصلان همچین چیزی وجود نداره! از هر Chord میتونی استفاده بکنی .

    هیچ Chord وجود نداره که تو اجازه استفاده ازش رو نداشته باشی. بستگی به سلیقه, ملودی, سبک, و .........میتونی از هارمونی خیلی پیچیده تر استفاده بکنی. فقط باید بدونی که داری چیکار میکنی. بهترین کار اینه که آهنگ های pop خارجی رو نگاه کنی, کتاب هایی هستن به اسم "Lead Sheets " یا "Fake Books " که ملودی و Chord دارن .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
    • موافقم موافقم x 1
  3. MR.FOG

    MR.FOG عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/09
    ارسال ها:
    336
    محل سکونت:
    کانال 6 میکسر
    امتیازات:
    +154 / 4 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    پس اینکه میگن از VII استفاده نکنید اشتباهه ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    660
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +893 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    آخه این حرفارو از کجا پیدا کردن !

    ببین مسالان ازت خاستن ی نقاشی سیاه و سفید بکشی. بد تو برداری رنگ قرمز استفادهم بکنی . خوب این دیگه نشود سیاه و سفید, درست ؟ پس تو این مورد باید خودت رو محدود میکردی به ۲ تا رنگ. ولی این منیش اینه که تو هیچ وقت نباید از رنگهای دیگه برای نقاشیهای دیگه استفاده نکنی؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  5. Shadmehrmn

    Shadmehrmn عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/2/16
    ارسال ها:
    159
    امتیازات:
    +191 / 1 / -0
    از هر آکوردی میشه استفاده کرد. فقط باید دانشش رو هم داشته باشیم که هر آکورد در جای مناسبش استفاده کنیم. و چجوری به اون برسیم و چجوری ازش بیرون بیایم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  6. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    دوستان جواب کاملی دادن دوست عزیز.
    البته به غیر از این مورد و سوال شما قوانینی هست که ما بهشون میگیم قوانین مدرسه ای.مثلا وقتی تو لول یک هارمونی به شما سه تا اکورد اموزش دادن دیگه شما در اون مقطع سر و کارت با همون سه تا اکورده.اما در اهنگسازی حرفه ای هر کاری که با علم قبلی باشه اشکالی نداره.
    مثلا در جلسات اول هارمونی هدایت صدایی ما باید به شکلی باشه که اکتاو های موازی بوچود نیاد.اما هستن اهنگسازانی که برای ساختن یه رنگ صدایی خاص این کار رو میکنن.
    یا مثلا در فرم ها میگیم فلان فرم حتما باید به این شکل درست بشه.اما در طول تاریخ دیدیم که هر اهنگسازی تغیری توش داده.
    ما در موسیقی در ارمانی ترین حالت هیچ قانون محضی مداریم اما اما اما اگه این رو به هنرجوی اماتور بگیم اشتباه بزرگی مرتکب شدیم.اون وقت هنرجو خودش رو از قید و بند علم رها میدونه و قطعا به بیراهه میره.
    این رو کلا عرض کردم
    اما سوالتون
    ببینید در هر گام ماژوری ما یه درجه بسیار مهم داریم به اسم نمایان.که درجه پنجم ما هست
    در دو ماژور این درجه نت سل هست
    اکوردی که روی این نت تشکیل میشه اکورد نمایان یا دومینانت نام داره.سل سی ر
    که ماژور هم هست
    این اکورد تنشی در موسیقی ایجاد میکنه که میطلبه بعدش روی کورد دو ماژور فرود بیایم.(البته باز هم کلی تبصره و دریایی از وصل ها برای این اکورد در این گام هست و من دارم مدرسه ای و ابتداییس رو میگم که البته در تمام اثار بزرگان موسیقی هم هست)
    حالا اگر این کورد رو سون کنیم یهنی یه فاصله هفتم به سل اضافه کنیم,احساس تنش و میل به فرود روی کورد دو ماژور بیشتر هم میشه. سل سی ر فا
    حالا میرسیم به بخش جالب قضیه
    اکور vii که روی نت سی بمل در این گام تشکیل میشه به این صورته سی ر فا
    مقایسه کنین با همون سل سون
    میبینیم که سه تا نت مشترک دارن با هم
    و این اکورد به شکلی تنش زیادی داره و میل بالا به حل شدن
    تفاوتش با کورد سل ماژور تو حالت و رنگ و بوی اون هست
    این کورد تنش بسیار ناپایدار تری داره و فضا رو رمز الود تر هم میکنه(کورد مورد علاقه بتههون هم هست این درجه و به کررات استفاده کرده)
    پس نه تنها نباید بلکه اتفاقا جالب تر و دراماتیک تر هم میشه
    الان اگه هنرجوی هارمونی هستین با این علم برین جلو که هیچ قانونه محضی وجود نداره اماااااا من باید قوانین رو بشناسم و به ترتیب پیش برم تا اگر هم خواستم جایی خلافش رو انجام بدن با علم قبلی و برای منظور خاصی باشه
    مچکر که مطالعه کردین
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
    • آموزنده آموزنده x 3
    • موافقم موافقم x 1
    • مفید مفید x 1
  7. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    660
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +893 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    دقیقن همینطوره. ی گفته هست تو هارمونی که میگه:

    Know the rules then break the rules.
    که با ترجمه بد من میشه :
    اول قانون هارو یاد بگیر و بد بشکنشون ...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  8. MR.FOG

    MR.FOG عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/09
    ارسال ها:
    336
    محل سکونت:
    کانال 6 میکسر
    امتیازات:
    +154 / 4 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    چه کتابی هست که به همین شکل که شما توضیح دادید این مطالب رو توضیح داده باشه ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    بی شمار هستن کتاب های اموزش هارمونی.پیشنهاد من اموزش هارمونی دبفسکی و در کنارش تمرین هارمونی با پیانو ماکسیموف هست
    اگه تمرین هارو بدون ساز پیانو انجام بدین متاسفانه درکی بالایی از هارمونی پیدا نخواهین کرد
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  10. MR.FOG

    MR.FOG عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/09
    ارسال ها:
    336
    محل سکونت:
    کانال 6 میکسر
    امتیازات:
    +154 / 4 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    و اینکه چقدر از این کتاب در موسیقی پاپ کاربرد داره ؟ همه ی قوانین باید اعمال شوند ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  11. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    موسیقی موسیقیه دیگه.یه جوری نگین پاپ بی قانونه انگار مهد کودکه.فرانک سیناترا و دین مارتین هم مردمی بوده موسیقیشون.و مثلا بتهوون هم مردم گوش میدن.هر چی سوادتون بیشتر باشه میتونین حستون رو بهتر و زیبا تر منتقل کنین.اما محدود که باشین چیزه زیادی برای گفتن ندلرین و نهایتا تو دو تا اهنگ خلاقیتتون ته میکشه.
    پس محدودیت درست نکنین و تا میتونین مطالعه و تمرین کنین.حالا چه قراره به قول خودتون پاپ باشین یا نه(که من کلا با این دسته بندی مخالفم)
    البته اگه از اول اصولی کار نکردین و گوش ورزیده ندارین خوندن این کتاب ها خیلی وقت تلف کنیه و همون ازمون خطا بهتره واستون.
    شما باید برای خوندن این کتاب ها موسیقی کلاسیک رو از قبل بشناسین یا حداقل به جدیت شروع به شناختنش کنین.
    چند تا موسیقی پاپ بهتون معرفی میکنم که با این واژه بیشتر هم اشنا بشین
    1 اهنگ my way از frank sinatra
    2 everything از michael buble(مایکل بوبلی)
    3 , وحتی اهنگ moonligh serenade از frank sinatra
    4 home از مایکل بوبلی
    و ...
    این نمونه ها رو گوش بدین.مخصوصا موسیقی های سیناترا رو.یک ارکستر پاپ بسیار زیبا همراهی میکنن.به نظرتون اهنگساز مثلا چند صفحه یا چند خط هارمونی خونده>؟
    یا مگه موسیقی کلاسیک از فضا اومده و پاپ از از زمین روییده؟
    نمونه های وطنی رو هم میگم
    مثلا تمام کارهای حمید حامی
    ارکستر دسیبلینه و بسیار کار بلد + خواننده توانا
    و حتی مدرن تر ها که موسیقی ماشینی و به قول بچه ها دور دوری میسازن هم بعضی هاشون واقعا مشخصه که علم خوبی دارن.
    اما اونهایی که کم سوادن و فکر کردن چون پاپ قانون نداره پس همین یذره که بلدیم کافیه.خب پریدن سر کوچه یه نرم افزارم خریدن و یه ریتم کوبنده و دور دوری میچینن و لا سل فا می هم میزنن تنگشو یه مداحی با شعر عاشقانه هم روش میخونن و غیره
    1600 تا هم اهنگ خوندن همش یکیه
    خب این که هنر نیست
    شما اینجوری فکر کن که در کار خودت تک باشی.مگه اصلا هنر رده بندی داره؟هنرمند باید تک باشه و بهترین.چیز معمولی نداریم.هنرمندی خودش بگه معمولیم هنرمند نیست
    پس تنبلی نکنین و بکوب مطالعه کنینو البته متر شما اصلا نباید این باشه که خب فلانی بیسواده معروف شده من چرا درس بخونم
    این مخرب ترین متر برای نتیجه گیری و اندازست
    موفق باشین بدرود
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 8
    • موافقم موافقم x 3
    • مفید مفید x 2
    • آموزنده آموزنده x 1
  12. MR.FOG

    MR.FOG عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/09
    ارسال ها:
    336
    محل سکونت:
    کانال 6 میکسر
    امتیازات:
    +154 / 4 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    من مشکلم اینه که دست تنهام و باید همه کار بکنم
    شعر میگم ، ملودی می نویسم ، هارمونی که باید یاد بگیرم
    تنظیم کنم ، آهنگ رو بخونم و میکس کنم و در نهایت مستر کنم

    قبول کنید که برای من معمولی بودن هم سخته چه برسه به اینکه تک باشم
    هارمونی هم اگر یاد بگیرم هیچ لذتی نمیبرم مگر اینکه اون کار رو تنظیم کنم و باز هم لذت نمیبرم مگر اینکه بخونم و در نهایت میکس و مستر
    اینجاست که کار من سخت میشه و زیر بار این کار ها کم میارم و میدونم کار یک نفر نیست برای همین میخوام قسمت هارمونی و آهنگ سازی رو به قول شما سطحی تر دنبال کنم تا باز هم به قول شما یک کار مثل کار های پاپ امروزی بخونم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  13. ДŁi

    ДŁi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/9/11
    ارسال ها:
    116
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    کـــــــرج
    امتیازات:
    +182 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, FLstudio
    درود بر شما
    منظور شما این کتاب هست ؟
    Shiraz-beethoven.ir/product.php?category=top_book&product_id=161157
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  14. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    به به خودشه بله.مایلم کمی از مزیت های کتاب بگم
    1 تمرینات و تکالیف پایان هر فصل بسیار بسیار دقیق و هومشمندانه انتخاب شدن
    مثلا پایان هر فصل چند قطعه از بزرگان موسیقی معرفی شده و مشخص کرده که کدام میزان ها رو انالیز کنین.و هر چه فراگرفتیم رو پیدا کنین در این میزان ها
    2 ترجمه اقای مسعد ابراهیمی رو هیچوقت دوست نداشتم اما این کتاب بسیار روان وعالی ترجمه شده و اصطلاحات رو بسیار قابل درک تر و اون چیزی که در کشور ما رایج هست رو استفاده کردن
    3 تمریناتی برای پیانو در پایان هر فصل هست که در واقع مهم ترین تمارین هستن
    که البته هزاران بار در همین سایت گفتم که دوستان علاقه مند و هنرجویان جدی تر کتاب تمرین هارمونی با پیانو ماکسیموف رو تهیه کنن و در کنار کتب اموزشی ازش استفاده کنن(تو همین کتاب دبفسکی این کتاب معرفی شده)
    4 در کتاب بخشی هست که به ما میگه در هر دوره ای از تاریخ موسیقی چه پریود های هارمونیکی مورد استفاده بوده و حتی از فرم هم صحبت میشه در همین بخش
    5هیچی دیگه به نظر من خوب و کامل هست:biggrin::banghead-46::banghead-46:
    دو بارم سرم رو کوبیدم به دیوار که ثابت کنم خوبه ههه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
    • مفید مفید x 2
  15. Shadmehrmn

    Shadmehrmn عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/2/16
    ارسال ها:
    159
    امتیازات:
    +191 / 1 / -0
    سلام. لطفا میشه من رو هم راهنمایی کنید؟
    در مورد خودم بگم که هدف اصلی و نهاییم بطور کلی تنظیم موسیقی پاپ ارکسترال هست (چه برای ضبط استدیو و هم تنظیمهای اجرای زنده کنسرتی). اصلا به بحث میکس و مسترینگ نمیخوام وارد بشم و بمونه به عهده ی افراد مرتبط خودش. منظورم از کلمه ی پاپ هم پاپی نیست که الان داره با کامپیوتر و بدون سواد و دانش ساخته میشه و همه دارن انجام میدن. میخوام حرفه ای از نظر حتی اساتید کلاسیک بتونم کار کنم.
    نوازندگی کیبورد و گیتار و هارمونیکا وخیلی هم کم ویولن رو تجربه کردم(نه در حدی که خودمو نوازنده ی این سازها بدونم! فقط در حد آشنایی و صدادهی) ولی ساز تخصصیم پیانو هست. و فارغ التحصیل کاردانی علمی کاربردی در رشته نوازندگی پیانو هستم.
    به مباحث تئوری به شدت علاقه مندم. نمره های تئوری و هارمونی و فرم و کلا این درسهام همیشه 20 بود. ولی چیزی که هست حقیقتش استادا خیلی منو گیج کردن در این راه! هر کدوم روش و منبع خودشونو داشتن. هارمونی هر ترم استادش تغییر میکرد و کتاب مورد نظر خودشو کار میکرد. سازشناسی منبع خاصی نداشت و جزوه مینوشتیم.
    کلا میخوام راهنمایی کنید که چجور باید حرکت کنم. اولویت ها و تمرکز به ترتیب روی چه مواردی باشه.
    و برای هر کدوم یک کتابی معرفی کنید که بشه بهش اعتماد کرد. مثلا کتاب کنترپوان به زبان ساده رو کار کردم و آخرش گفتن اصلا این کتاب مشکل داره! یا کتابهای کنترپوان دیگه مثل کنترپوان کروبینی رو هم که میبینم همشون سوژه رو نت گرد در نظر گرفتن. خب ما بخوایم برای یک ملودی کنترپوان بنویسیم مسلما ملودیمون همش نتهای گرد نخواهد بود! اونوقت تکلیف چیه. اینو برای مثال گفتم.
    میخوام در هر موردی مثل کنترپوان و هارمونی و سازشناسی و ارکستراسیون و هرچی که نیاز هست ابتدا ترتیبشون، و اینکه یک منبع مطمئن و (کاربردی در این زمونه) نام ببرید.
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    در نوازندگی پیانو به Jazz علاقه خاصی دارم!! و دارم این سبک هم پیش میبرم. اما همونطورکه احتمالا از وضعیتش در ایران مطلع هستید کسی که مثل من شغل دیگه ای غیر از موزیک نمیتونه داشته باشه، نمیتونه روی این سبک حسابی باز کنه و باید برای خودش این سبک رو دنبال کنه.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  16. artinviolin

    artinviolin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/11/14
    ارسال ها:
    1,030
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +547 / 3 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason, soundforge
    سلام شما همینو پیشنهاد میکنید برای اموزش پایه هارمونی؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    ارتین جان من خودم به شخصه خیلی بیشتز درک میکنم و یاد میگیرم از این کتاب.ممکنه هنرجوی دیگه ای مثلا با واتر پیستون راحت تر ارتباط برقرار کنه.این کتاب رو یکی از اساتیدم معرفی کردن.
    اما از نظر من هم برتری های دیگه ای نسبت به خیلی کتب ترجمه شده دیگه داره و میتونه منبع بسیار مفیدی باشه.به هرحال نظری به دیگر کتاب ها هم داشته باشین زیر چشمی.اما مبنی رو یکی قرار بدین به نظرم
    --- \پست های متوالی ترکیب شد, ‏28/4/16, تاریخ ارسال پست اول: ‏28/4/16 ---
    مرسی که نظر من براتون مهم هست شادمهر جان
    والا ترتیبی نمیشه براش به صورت قطعی در نظر گرفت.خب یه سری مسائل مثل سلفژ و نوازندگی که مشخص هست ترتیبشون.اما اینکه کی وقت خوندن و تمرین کردن چی هست رو میزان درک و دریافت,پشتکار و پیشرفت شما مشخص میکنه.که به وسیله یک استاد کارکشته مشخص میشه.بعضی وقت ها خیلی ها کتاب های پایه رو خوندن و وقتی میرن سراغ هارمونی چیزی دریافت نمیکنن.دلیلش میتونه درک گنگ و مشجری باشه از مباحث اولیه و اینکه فقط به چشم یه تئوری محض بهش نگاه شده.در صورتی که تا تجربه نشه برای شما اصلا روشن و واضح نخواهد بود و کنج حافظه کوتاه مدتتون میمونه و به زودی پاک میشه.
    این تجربه هم فقط با نوازندگی اصولی و جدی(که صد البته با دید باز و انالیز باشه)که صرفا کوبش روی ساز نیست باید همراه باشه.
    استاد خوب خیلی کمک میکنه به درک ما از مسائل
    و در رابطه با شغل هم باید بگم شادمهر جان ما با همین حرف های ساده که میزنیم ایندمون رقم میخوره.
    البته من عضوی کوچک از این مجموعه هستم و در جایگاه نصیحت نیستم.اما اینکه شغل شما چی باشه ,به خودتون برمیگرده.شما میتونی اولین نفری باشی که اون کار بعید و محال رو انجام میده.
    شما میتونی اصلا این رو جا بندازی.و اگه تقصیر رو گردن وضغیت بد بدونی خب توجیحی کردی برای عدم تلاش و کوشش.
    نظر بنده این هست
    به هرحال شغل و درامد از موسیقی بسیار مهمه.نیاز به تشویق به شدت در هنرجو ها و حتی بزرگان موسیقی هست.این هنر شماست که از سبکی پول در بیارین که خیلی عمومیت نداره.......
    پا نویس:
    منظورم از نوازندگی همرا با انالیز این نیست که حتما بشینیم دل و جیگر قطعه مثل فرم و ساختار و وصل هارمونیک و ...بریزیم بیرون و تحلیل کنیم
    انالیزی نسبت به علم ما
    مثلا نت قطعه ای جلومونه و میخواین بنوازیمش
    خب قبلش مطالعه میکنیم قطعه رو.مثلا یه کاغذ قلم برمیداریم و هرچی که میبینیم یادداشت میکنیم
    مثلا
    این قطعه 2 ضربی هست یا...تنالیته ما سل ماژور هست یا....
    ملودی ما از نت سل شروع میشه
    الگوی ریتمیک ملودیمون چنگ چنگ سیاه هست یا.....
    ملودی در شروع بالا رونده هست و ....
    اینم اسمش انالیز هست .حتی انالیز از این ساده تر هم ممکنه
    و به مرور زمان که هارمونی هم خوندیم اون بخش هم انالیز میکنیم.
     
    آخرین ویرایش: ‏28/4/16
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
    • مفید مفید x 1
  18. artinviolin

    artinviolin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/11/14
    ارسال ها:
    1,030
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +547 / 3 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason, soundforge
    بازم شرمنده که سوال میکنم.. من میخوام یک کتاب تهیه کنم و به گفته خوده عزیزت مبنا قرار بدم.. خیلی ها والتر پیتسون رو معرفی میکنن.
    پس همین و ک شما گفتید تهیه میکنم.میخوام یه جورایی گنگ نباشه.. و کمی خالاصه تر توضیح داده باشه.
    با اینکه میدونم بحث هارمونی کلا پیچیدس..ولی معمولا دیدم اینقدر اصطلاحات توشون بکار میره. و از موضوع اصلی دور میشه بین توضیحات ک واقعا سر درد دچار میکنن
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  19. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    دشمنتون شرمنده ارتین جان.بله کتاب خوبیه و سعی کنین تمرینات پایان هر فصل رو هم انجام بدین.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  20. shahab47

    shahab47 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/09
    ارسال ها:
    560
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +450 / 2 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools, StudioOne
    هارمونی دبفسکی واسه شروع بهتره واتر پیستون سنگینه
    تمرین های دبفسکی هم بهتره . ولی در کل هارمونی رو باید با تمرین عملی یاد گرفت . صرفا کتاب تاثیری نداره

    محمد رضا جان شما مگه چه ترجمه ای از دبفسکی داشتید .
    من فقط همین رو دیدم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
بارگذاری...