آیا یک خواننده بدون پرداخت هزینه های تبلیغ اثر میتونه معروف بشه؟

شروع موضوع توسط kurtcobain ‏12/7/14 در انجمن گفتگوی عمومی درباره خوانندگی

تاپیک آیا یک خواننده بدون پرداخت هزینه های تبلیغ اثر میتونه معروف بشه؟ تالار گفتگوی عمومی درباره خوانندگی در persian-music.org.

  1. kurtcobain

    kurtcobain عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/13
    ارسال ها:
    129
    محل سکونت:
    همدان
    امتیازات:
    +22 / 2 / -1
    نرم افزار:
    FLstudio
    یه سوالی هست که خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده و باعث شده تا کلی منبع فارسی و انگلیسی را زیر و رو بکنم تا راجع بهش اطلاعاتی بدست بیارم. اون موضوع هم چیزی نیست جز سرمایه گذاری یا اصطلاحا صرف هزینه ای به نام promotion fee که لیبل های موسیقی برای تبلیغ کردن اثر یک خواننده یا یک گروه موسیقی میپردازن تا اون فرد یا گروه بین مردم شناخته بشه.
    من قبلنا فکر میکردم که مثلا میشه آدم یه آلبوم موسیقی ای یا یک آهنگ بسیار زیبایی ارائه بده و بدون اینکه با کمپانی موسیقی ای قرارداد بسته باشه (برای تقبل هزینه های تبلیغ و انتشار) , اون آهنگ یا آلبوم کارش بگیره و خلاصه معروف بشه و اسم در بکنه.
    اما مثل اینکه توی دنیای امروز موسیقی , تبلیغ روی اون خواننده یا گروه , حرف اولو میزن و شما نمیتونین صرفا با داشتن یک کار بسیار زیبا یا یک آلبوم خیلی خوب , به شهرت برسین.
    یک کار موسیقی خوب که تبلیغ نشده براش , مثل هتل 5 ستاره ی بسیار مجللی میمونه که وسط یک کویر قرار گرفته و حتی یک جاده ی خاکی هم از 10 کیلومتریش رد نمیشه تا مسافری اصلا بخواد مشتری اون هتل بشه.
    اتفاقا داشتم یه مقاله ی انگلیسی ای میخوندم که توش نوشته بود که هزینه ای که لیبل های موسیقی امریکایی برای گروه ها یا خواننده هاشون میپردازن یه چیزی نزدیک به 1 میلیون دلار هست. اونم تازه بدون در نظر گرفتن هزینه ای که برای ساخت آلبوم اون فرد با استعداد یا talent میپردازن.
    خود همین مسئله هم میتونه خیلی برای افراد علاقمند به موسیقی ناامید کننده باشه که ببینن که معروف شدن هم هزینه ی خیلی بالایی داره !!
    شاید بسیاری از این افراد تمکن مالی اینو نداشته باشن که خودشون از جیب خودشون و برای خودشون تبلیغ کنن و اصطلاحا خواننده های مستقلی باشن.(که در اغلب موارد هم همینطور هست).
    اینجاست که لیبلهای موسیقی میان و از اون خواننده و یا گروه موسیقی سوئ استفاده میکنن و بهش اعلام میکنن که اگر میخواد اون هزینه ی تبلیغات از جیب اون لیبل پرداخته بشه , میبایستی خواننده هم در قبال پرداخت شدن این هزینه (توسط لیبل مورد نظر) , تا مثلا 5 سال 70 درصد عواید کنسرتها و فروش آلبوم را به لیبل موسیقی اش بپردازه.
    حالا از این مسائل گذشته من الان از دوستان خواهش میکنم تا به شکل جدی وارد این بحث بشن و تجارب و شنیده ها و دیده های خودشون را از گروه ها و خواننده ها (و کلا اطلاعاتی که در این رابطه دارن ) به اشتراک بزارن.
    و البته این مسئله را هم امکان سنجی کنن که :
    "آیا یک خواننده بدون پرداختن هزینه های تبلیغ اثر , میتونه صرفا با داشتن یک آلبوم بسیار عالی به شهرت برسه ؟"
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. آریا فیضی

    آریا فیضی عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    202
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    سنندج
    امتیازات:
    +201 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام دوست عزیز سوالتون طولانی بود،ولی اشکالی نداره خوندم.
    به نظر من ممکنه یک اثر خیلی زیبا باشه ولی تا آخر دنیا هم ناشناخته بمونه.اما اما اما اینو هم در نظر داشته باشین که از طرفی دیگر یک اثر بد هیچ وقت با تبلیغ محبوب نمیشه.ممکنه مشهور بشه ولی هر شهرتی رو که نمیشه شهرت نامید.توجه کنین که خواننده های زیادی هستن که مردم اسمشونو میدونن و چهره شونو می شناسن ولی حاظر نیستن یک لحظه هم به کاراشون گوش بدن.
    نتیجه می گیریم که یک خواننده باید پس از اعتماد کامل به اثر هنری خودش بیاد واسه به شهرت رسوندن خود و اثرش وقت و هزینه صرف کنه.(اعتماد کامل)مهمه.چون در طول تاریخ موسیقی بوده خواننده هایی مغرور بوده ان و اعتماد کاذب به کارهای خودشون داشتن و هزینه زیادی هم کردن واسه به شهرت رسیدن ولی نتونستن به اهدافشون برسن.
    یک خواننده داخلی هست که خودش گفت نزدیک یک میلیارد هزینه تولید آلبومش بوده(رفت هالیوود آلبومشو ضبط کرد،سیصد میلیون تومان فقط کرایه استودیوش بود).ولی اگه اسمشو بگم شاید اصلا نشناسینش اونقد گم نامه.یعنی اگه کار زیبا نباشه با تبلیغ به جایی نمی رسه،ولی کار زیبا هم به اندازه زیبایییش ایجاب می کنه که واسه تبلیغش پول خرج کنی.منظور فقط پول نقد وسرمایه گذاری نیست،بحثش زیاده حتی ممکنه یک کار زیبا رو بعضیا بیان با هزینه خودشون به شهرت برسونن واسه منفعت های همکاری و تبلیغ های وابسته به هم و غیره و غیره و غیره
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. mehran.fitness

    mehran.fitness عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/5/13
    ارسال ها:
    517
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +337 / 3 / -2
    نرم افزار:
    cubase
    به نظر من هم تو دنیای امروزی تبلیغات خیلی مهمه
    از یه نفر شنیدم که یه آدم بزرگ (یادم نیست راجب چه محصولی بود) میگفت که من اگه 10 دلار داشته باشم 1 دلارشو صرف محصول و 9 دلارشو صرف هزینه تبلیغات اون محصول میکنم
     
  4. میلاد صامت

    میلاد صامت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/14
    ارسال ها:
    41
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    صدابردار
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +53 / 1 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, protools, reason
    تبلیغات مهمه ولی مهم ترین تبلیغ خود محصوله...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...