آموزش آهنگ سازی !

شروع موضوع توسط kingfa ‏31/12/09 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

  1. kingfa

    kingfa عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    32
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    با سلام به همه ی شما دوستان و اساتید.

    عزیزان من درخواست کمک دارم چون واقعا دارم دیونه میشم. :smile (23):

    من خیلی دوست دارم آهنگ سازی یاد بگیریم :smile (71): اول کار به چیز زیادی وارد نبودم کتاب تیوری موسیقی دوستان معرفی کردن (پرویز منصوری ) اما چیز زیادی دستگیرم نشد :smile (42): تا اینکه با جلسات آقا Mehran :smile (70): عزیز آشنا شدم و خیلی شیوا و شیرین تیوری و آکورد شناسی توضیح دادند که خیلی خیلی از ایشون تشکر میکنم و الان خیلی راحت کتاب پرویز منصوری درک میکنم. :smile (90):

    و با برنامه FL کاملا آشنا هستم :smile (35): حالا از شما دوستان خواهش میکنم به من راه و روش آهنگ سازی نشون بدن ویا کتابی معرفی کنند که من یاد بگیرم خیلی خیلی ازشون ممنون میشم :smile (20)::smile (72):

    ببخشید زیاد حرف زدم اما دلم گرفته بود. :smile (20):

    ممنون از همه ی شما :59:


    پیروز باشید. :58:

    :smile (46)::smile (46)::smile (46)::smile (46):
     
  2. Psymfonius

    Psymfonius هنرمند ارشد Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/09
    ارسال ها:
    539
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آزاد
    محل سکونت:
    شیراز
    Ratings:
    +155 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, StudioOne
    سلام دوست عزیز.
    برای آهنگسازی ابتدا شما باید با مفاهیم تئوریک موسیقی (همون آموزشهایی که دوستمون مهران عزیز در سایت قرار میدن) رو فرا بگیرید و سپس به اصول آهنگسازی بپردازید.
    ولی برای شروع کتاب اصول آهنگسازی-نوشته آرنولد شونبرگ که یه فارسی هم ترجمه شده میتونید استفاده کنید.
     
  3. Mehran14

    Mehran14 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/7/09
    ارسال ها:
    267
    محل سکونت:
    شماره 14
    Ratings:
    +439 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    سلام!
    بسیار نیکو که مطالب رو دنبال میکنید .
    بزودی دروس هارمونی رو شروع میکنم که راه شما رو برای رسیدن به هدفت هموارتر خواهد کرد.
    عجله نکن ، روی مسائلی که تا حالا مطرح شده بیشتر و عمیق تر کار کن ، روی شناخت عمیق آکوردها کار کن تا هیچ نقطه مُبهمی بران نمونه ، اگر سؤالی برات پیش میاد تو همون تاپیک خودش مطرح کن .
    باهوش اونه که از موقعیّت هایی که براش پیش میاد ( در جهت رسیدن به علاقمندیهاش و هدفش) خوب استفاده کنه :smile (21):
     
  4. سیاوش سام

    سیاوش سام عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/1/10
    ارسال ها:
    17
    محل سکونت:
    تهران
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo, protools
    یک پیشنهاد ساده برای شما

    با سلام خدمت شما دوست عزیز و با تشکر از دوستانی که به مطلب شما پاسخ دادند
    من نمیدونم منظورتون از اهنگسازی چیه که میخواهید با fl یا نرم افزارهای دیگه انجامش بدید !؟
    اما نظرم رو میگم شاید بتونم کمکی بکنم.
    پیش نیاز یادگیری اهنگسازی دانستن تئوری موسیقیه(که فکر میکنم تنها با کتاب نمیتونید یاد بگیرید و حتما باید کسی باشه تا حضورا مطالب رو براتون توضیح بده و جلسات حل تمرین داشته باشید)
    دیگه اینکه پس از دانستن تئوری باید بطور همزمان نوازندگی پیانو(در سطح عمومی) سلفژ و هارمونی رو اغاز کنید که حتما به اساتید خبره نیاز دارید.
    بعد از اینکه مراحل گفته شده رو طی کردید تازه باید مطالب تخصصی اهنگسازی رو اموزش ببینید که شامل: هارمونی پراتیک.سلفژ چند صدائی.ارکستراسیون.فرم و انالیز.سبک شناسی موسیقی.ساز شناسی و .... میشه که شرحش طولانیه.
    بدونید و مطمئن باشید که صرفا با دانستن چند اکورد ساده سه صدائی یا چهار صدائی ممکنه که چندتا ملودی بسازید اما هیچگاه اهنگساز نمیشید.
    این مباحثی هم که دوستان در این انجمن مطرح میکنند که بنده هم ازشون ممنونم زمانی به درد شما میخوره که دروس اهنگسازی تا حدود زیادی اشنا باشید و در این انجمن نظراتتونو رد و بدل کنید و از تجربه دوستانتون استفاده کنید.
    البته مواردی که ذکر شد در مورد اهنگسازی بصورت جدی و حرفه ای هست و گرنه کسانی هستند که از طفولیت اهنگسازی میکنند اما فرق بین فاصله دوم کوچک و کاسته رو نمیدونن.
    در هر صورت بنظر بنده اگر مایلید که در سطح حرفه ای اهنگسازی کنید بروید و در یکی از دانشگاهها که تعدادشونم کم نیست پذیرش بگیرید.بهترین و کوتاهترین راه همینه.شک نکنید.
    اگر در مورد اینکه کجا و جه زمانی و چجوری بخواهید وارد دانشگاه بشید سئوالی داشتید در خدمتتون هستم.
    پاینده باشید.
    اهید وارد دانشگاه بشید سئوالی داشتید در خدمتم.
    پاینده باشید.
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏27/1/10
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. fereshteh

    fereshteh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/09
    ارسال ها:
    39
    محل سکونت:
    بندرعباس
    Ratings:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo, sonar
    با سلام
    مناسب ديدم نكته اي رو در مورد نظر دوست عزيزمون سياوش اضافه كنم و اون اينكه من كاملا با ايشون موافقم ،براي آهنگسازي حرفه اي و درست بايد مطالبي كه ايشون گفتند رو ياد گرفت و با دقت دنبال كرد . اما امروز ما آهنگسازهاي زيادي داريم كه بدون دونستن اسم اين مطالب و فقط صرف دونستن آكوردها و تجربه آهنگ هاي زيبايي توليد مي كنند كه نبايد دست كم گرفته بشن و اتفاقا با استفاده از همين برنامه هاي آهنگ سازي اين كار رو انجام ميدن براي مثال براي ايجاد يك چند صدايي يا همون كنترپوان يك ملودي ديگه در همون بستر هارمونيكي زير ملودي اصلي مي نوازند و ضبط مي كنند و همين ميشه كنتر پوان و البته كاملا تجربي .
    اگر چه من به شخصه با نرم افزار fl چندان موافق نيستم چون آهنگساز رو تنبل بار مياره ولي نرم افزارهاي قوي ديگه اي در بازار هست كه اين امكانو فراهم مي كنه تا آهنگساز و تنظيم كننده هاي خوبي تربيت بشن مثل : سونار، كيوبيس و ...
    البته اين مطلب رو اضافه كردم چون حس كردم هدف دوست عزيزمون kingfa از آهنگسازي همين نوع آهنگسازي با كامپيوتر هست اما دوستاني كه قصد دارند به شكل كلاسيك و سنتي آهنگسازي كنن و براي هر سازي كه در اركستر مي نوازه نت نويسي ياد بگيرند و پارتيتور تهيه كنند 100% بايد در كلاسهاي درس دانشگاه حاضر شوند.:smile (73):
    با تشكر
     
  6. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,739
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    Ratings:
    +7,709 / 1 / -3
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    اين نكته رو هم من اضافه كنم كه بحث آهنگسازي دو قسمت كلي داره.
    1- دونستن تئوري و قواعد موسيقي
    2- داشتن احساس خوب و تجربه.
    دوستي رو ميشناسم كه سالهاست مدرس پيانو هستش در كارش واقعا بي رقيبه ( آموزشهاش كاملا اصولي و گيرا هستش ) اما هنوز نميتونه يه آهنگ بسازه !! اونم به دليل اينه كه تجربه در اين مورد نداشته.
    من كساني رو ميشناسم كه ميان پيشم و كارهايي رو براشون ركورد ميكنم كه انگار سالهاست تئوري موسيقي و هارموني رو كار كردن اما وقتي ميپرسم ميگن همه رو بر اساس احساسشون ساختن.!!!

    پس صرفا دونستن تئوري موسيقي اونم به تنهايي كار ساز نيست.!! شما بايد بتونيد احساس خودتون رو پياده كنيد البته در اين موقع ست كه دونستن تئوري موسيقي و هارموني شما رو در اصولي شدن كارتون كمك ميكنه.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. yoosef-music

    yoosef-music عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/12/09
    ارسال ها:
    4
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    جناب سیاوش سام.
    من فوق العاده علاقه به آهنگسازی و تنظیم به قول اون دوستمون سنتی دارم یعنی پارتیتور نویسی برای سازهای ارکستر.
    برای ورود به دانشگاه منو راهنمایی میکنید؟
    دو سال کلاس پیانو رفتم. کتابهای زیادی هم در مورد تئوری و هارمونی و کنترپوان و ارکستراسیون خوندم
    دیپلم کامپیوتر (فنی و حرفه ای) دارم. خدمت نظام وظیفه رو هم به پایان رسوندم.
    الان دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته ی نوازندگی جهانی ثبت نام کردم و چهاردهم اسفند آزمون ورودی برگزار میشه.
    در ضمن پیش دانشگاهی هنر که 14 کتاب داره، هفت تاشو غیرحضوری امتحان دادم قبول شدم.
    میخواستم پیش دانشگاهی هنر رو بگیرم و دانشگاه سراسری موسیقی شرکت کنم اما موقعی که سربازی بودم دفترچه ی سراسری اومده و وقت ثبت نامش تموم شده. اینه که علمی کاربردی ثبت نام کردم.
    حالا شما میگید چیکار کنم؟
    همون علمی کاربردی خوبه یا به فکر سراسری 90 باشم؟
    البته به فکر این هستم که فوق دیپلم رو از علمی کاربردی بگیرم و ادامه اش رو در سراسری ادامه بدم چون اگه بخوام واسه سراسری صبر کنم یک سال و نیم وقتم به هدر میره.
     
  8. ravii

    ravii عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏1/2/10
    ارسال ها:
    7
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    با سلام به همه ی اساتید.ممنون میشم اگه یه آموزش کامل از FL رو با به صورت PDFبرام بزارید.چون تصمیم گرفتم از امروز آهنگسازی رو یاد بگیرم:smile (85):.و چون تقریبا هیچی بلد نیستم:smile (73): خواستم اول ب اف ال شروع کنم . ممنون می شم اگه کمکم کنید:smile (74):
     
  9. arsam

    arsam عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/09
    ارسال ها:
    242
    Ratings:
    +105 / 0 / -0
    نرم افزار:
    آموزش آهنگسازی

    با سلام

    اینم آموزش اف ال به صورت pdf که 57 صفحه هست.البته بر اساس ورژن 7 .(توضیحات تخصصی و باتصاویر)امیدوارم استفاده لازم رو ببری.از اینجا می تونی دانلود کنی...
    http://www.uploadir.com/u/6f244075
     
  10. Piano

    Piano

    تاریخ عضویت:
    ‏27/2/10
    ارسال ها:
    1
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    عرض ادب و خسته نباشید.

    ممنون می شم اگه لینک آپلود آموزش برنامه Cubase رو بزارید.
     
  11. hameda

    hameda عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/2/10
    ارسال ها:
    35
    محل سکونت:
    تهران
    Ratings:
    +47 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    دوستی که کتاب خواسته بودن واسه تئوری موسیقی
    کتاب "اصول بداهه نوازی و هارمونی به سبک موسیقی جاز و پاپ و کلاسیک" نوشته ی حمید نجفی و انتشارات چندگاه چاپ کرده و یک دایره المعارف آکوردهای گیتار و پیانو هم هست که یادم نیست انتشارات و نویسنده رو اونم کامل ترینه واسه رجوع بهش (مکمل واسه کتاب اولی).
    کتاب هارمونی که گفتم در مقایسه با کتاب های دیگه ی هارمونی ، تیپ جزوه وار ، گفته بر عکس کتاب های دیگه (مثلا کتاب های پرویز منصوری) که اون کتاب ها خیلی سخت توضیح دادن و بعضی وقت ها توضیحات غیر ضروری و تاریخی ، باعث قطور شدن کتاب شده و در آخر خروجی مناسب واسه فرد رو نداره.
    موفق باشین
     
  12. novinsaddam

    novinsaddam عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏7/3/10
    ارسال ها:
    68
    Ratings:
    +6 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, reason
    به نظر من علم تئوری به تنهایی هیچ کمک خاصی نمیکنه
    اگه تمرین و تکرار بالایی داشته باشی میتونی کار رو یاد بگیری
    بعضی از بزرگترین اهنگ سازان جهان هیچی از تئوری اهنگ سازی نمیدونستن
    اونا علاقه داشتن
    اهنگ زیاد گوش بده
    با نرم افزارهای اهنگ سازی تمرین کن
    پیشنهاد میکنم برای اهنگ سازی از Fl شروع نکنی
    بهتره یک نرم افزاره سبک تر کار کنی که فعلا اصول اهنگ سازی رو یاد بگیری
    پیشنهاد میکنم با نرم افزارهای ejay کار کن
    نرم افزار خیلی خیلی اسون که اگه تمرین کنی باهاش اصول اهنگ سازی رو یاد میگیری
    بعد که خوب یاد گرفتی با Fl شروع به کار کن
    ساده صحبت کردم چون بیشتر کمکت میکنه
    با کتاب نمیتونی چیزی در بیای :smile (35):
     
  13. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,739
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    Ratings:
    +7,709 / 1 / -3
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    اهنگسازی یعنی بیان احساسات و عواطف و پیاده کردن ایده هاتون روی ساز.. البته در کنار تئوری موسیقی تجربه هم لازمه.
    این برنامه خلاقیتی به شما نمیده و صرفا میتونید یه سری لوپ رو کنار هم بچینی و هیچ نکته اموزشی درش نیست.
    به نظر من اول تئوری رو کار کنید و در کنارش ساز رو هم یاد بگیرید کار با برنامه ها چیزی نیست که نشه یاد گرفت. شما اگه استاد کار با یه نرم افزار هم بشی اما نتونی ایده هات رو پیاده کنی ارزشی نداره.
    موفق باشید.
     
  14. Alpha

    Alpha عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/09
    ارسال ها:
    585
    محل سکونت:
    .::SYNTHTOPIA::.
    Ratings:
    +164 / 0 / -0
    با نظر Mr Omid موافقم
    ولی بنظرم برای دوستانی که هیچگونه تجربه ای از آهنگسازی (مخصوصا با کامپیوتر) ندارند برنامه هایی مثل EJay یک حسن میتونه داشته باشه و اون اینکه با چهارچوب بسیار ساده ای از arrange آشنا میشند
    تاکید میکنم که فقط برای آشنایی با چهارچوبی از arrange هست نه آهنگسازی.
    نکته اینجاس که نباید خیلی درگیرش بشند و بصورت گذری و خیلی کوتاه نگاهی بهش داشته باشید و بدونید که اینگونه برنامه ها چیزی بیش از بازی لگو در اختیارتون قرار نمیده.
    موفق باشید
     
  15. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    Ratings:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools
    پست متوالی

    سلام دوستان عزیز....اگه اشتباه نکنم دقیقا گره ی کار دوستمون رو متوجه شدم و در تالار آهنگسازی 3 تا مقاله آموزشی و کاربردی برای اینکه چطوری باید یک خط ملودی یا تم رو با توجه به هر سطحی از سواد موسیقی یاد گرفت قرار دادم...البته جسارتا یک انتقاد رو هم از دوستانم دارم که این مسئله رو بدونن که اصل صحبت ملودی سازی به روحیه و احساس انسان بر می گرده خواه در حالت طبیعی خواه غیر طبیعی و در ضمیر باطنی...وتا زمانی که خطوط ملودی اولیه مجسم وساخته نشه نمیشه از هارمونی و قواعد ان بحث کرد....

    این دوست ما و خیلی از دوستان دیگری از این دست که بعضی از اونها شاید نوازنده های خوب و باسوادی هم باشند در این مورد گیر افتادند که چگونه اون احساس و تصویر ذهنیشون رو به ظهور برسونند....
    در ادامه حرفام یک مثال واضح می زنم:
    فرض کنید شما می خواهید نقاشی بکشید ..اول میایید به خودتون میگید که چی دوست دارم بکشم و در این صورت جوابتون دو حالت داره یکی اینکه چشماتون رو ببندید و برید تو خیال پرواز کنید و از هر زمان و مکان وهر چیزی که در خیالتون می گذره تصویر ذهنی ایجاد کنید(من خودم بیشتر اینکار رو می کنم) ویا اینکه میایید با واقعیت ها و آنچه که می بینید تصویر می سازید یعنی بر عکس این بار چشماتون رو خوب باز می کنید تا جزئییات رو هم مو به مو ببینید...(نمونه ی ملموس : ترانه های اعتراضی و اجتماعی مثل یاس که با چشم باز آنچه رو که می بینه بیان می کنه)
    پس با این دو حالت شما می تونید تصویر ذهنی رو ایجاد کنید (اولش شاید سخته ولی می تونید وفقط کافیه به خودتون ایمان داشته باشید)

    در مرحله ی بعدی که خیلی خیلی حساسه شما باید دست به کار بشید و طرح و تصویر ذهنی خودتون رو روی کاغذ (در نقاشی) ویا روی ساز (منظور هر وسیله ی تولید کننده ی صدا) پیاده کنید و درست تر بگم مییایید طرح میزنید...(منظور ملودی وتم اصلی آهنگه)
    حالا که طرح کامل و معقول از لحاظ ساختار درستی رو ایجاد کردید بیایید اون رو هارمونیزه کنید حالا اینجاست که باید برید کتاب پرویز منصوری یا هر مرجع دیگری از جمله دوست با محبتمون مهران عزیز رو مطالعه کنید و مهمتر اینکه واقعا بفهمی و درکشون کنی....
    هارمونی حکم این رو داره که بیای طرح نقاشی ای که کشیدی رو رنگ آمیزی کنی...چه با یک رنگ چه با هزار رنگ....(مبحث ارکستراسیون)
    پیشنهاد می کنم اگه در طرح زدن مشکل دارید 3 تا مقاله ای که براتون گذاشتم بخونید..
    امیدوارم تونسته باشم تجربیات خودم و اون چیزایی که واقعا تو موسیقی اول حس کردم وبعد رفتم دنبال قانون و دلیل به دوستان عزیزم رسونده باشم...:smile (73):




    معذرت می خوام دوست عزیز من اصلا حرفتون رو قبول ندارم و دلیلم هم منطقی هست...مگه اون کسایی که این قوانین رو به وجود آوردن وآهنگسازان برتر دنیا بودند دانشگاه موسیقی رفته بودند؟؟؟؟!!!
    مگه حرف زدن انسان رو کسی بهش به صورت آکادمیک یاد داد؟
    نظر و حرف شما رو راجع به یادگیری تنظیم و اصول اون رو تا حدی قبول دارم اما در مورد خلق یک ملودی نه....البته واقعا اگه بی ادبی کردم ازتون معذرت می خوام چون توی این سایت خوشبختانه دموکراسی بر قراره و همه آزاد هستند نظرشون رو بگن....:smile (19):
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏10/3/10
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  16. Alpha

    Alpha عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/09
    ارسال ها:
    585
    محل سکونت:
    .::SYNTHTOPIA::.
    Ratings:
    +164 / 0 / -0
    نظر و تجربه شخصیم در مورد داشتن تحصیلات آکادمیک و یا کلا تحصیل تئوری موسیقی و تاثیر اون در کار آهنگسازی رو با یک مثال بیان میکنم.
    آیا همه دانشمندان تحصیلات آکادمیک داشتند؟

    خیر
    بزرگانی چون فارادی بودند که بدون تحصیلات آکادمیک و صرفا از روی شور و علاقه سرشار و البته استمرار و کار و تلاش ,گره ای از کلاف هزار توی علم برداشتند.
    ولی اکثریت دانشمندان چطور؟ آیا اکثر اونها هم همینطور بودند؟
    جواب منفی هست
    اکثریت مسیری از پیش تعیین شده رو پیمودند تا از شر موانع اولیه راحت شوند
    به جای اینکه همه چیز رو با آزمون و خطا تجربه کنند ,از تجربه دیگران استفاده کردند و سریع تر به مقصد خود رسیدند.
    به نظر من عاقلانه تر و سنجیده تر این هست که بجای نگاه به استثنا ها به کلیت نگاه کنیم و راه درست رو حتی اگه در ابتدا بنظر سخت میرسه انتخاب کنیم.
    در ضمن حتی اگر مثل جناب فارادی استعداد استثنایی داشته باشید نداشتن تحصیلات کلاسیک همیشه شما رو با مشکل مواجه میکنه ,کما اینکه ایشون رو در اثبات ریاضی نظریه الکترومغناطیس خودش دچار مشکل کرد تا اینکه دوستش ماکسول به کمکش امد.

    دوستان بابت زیادی علمی شدن بحث عذر خواهی میکنم و امیدوارم مطلبم رو رسونده باشم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. fender

    fender Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏5/2/10
    ارسال ها:
    302
    محل سکونت:
    سلاریس
    Ratings:
    +112 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام اساتید
    به نظر من تئوری موسیقی مثل الفبای فارسی میمونه
    برای شعر گفتن باید سواد خوندن نوشتن داشته باشی البته من کسایی رو هم میشناسم که سواد ندارن ولی شعر میگن شعر های خوبی هم گفتن
    تئوری موسیقی کمک میکنه کاری که کلی باید روش فکر کنی تا انجامش بدی رو آسون تر انجام بدی
    مثل صدا برداری میمونه بعضی ها که سوادشو ندارن اینقدر یه ولوم رو میچرخونن تا صدایی رو که میخوان با آزمون و خطا در بیارن اونایی هم که سوادشو دارن با یک حرکت مشکل صدا رو میفهمن و سریع حلش میکنن
    من شرمندم که این حرف رو میزنم ولی کسایی که موسیقی dj و امثال اون کار میکنن و با سینتی سایزر و... آهنگ میسازن اکثر قریب به اتفاق سواد موسیقی ندارن و بد تر از اون اینه که دنبالشم نمیرن در مورد دوستان رپر هم جریان همینه کلا بجز استثنا ها برای آهنگ ساختن باید تئوری موسیقی بلد بود
     
  18. شادمهر عقیلی

    شادمهر عقیلی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/10
    ارسال ها:
    1
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    به نظر من اهنگ سازی یه چیز غریزیه البته نیاز به کلاس سولفژ و .........دارد ام 80%ان بستگی به علاقه و استعداد طرف دارد بیشتر اهنگ سازای ما اصلا با نت اشنایی ندارند و این نشون میده این کار بیشتر غریزی است در ضمن اهنگ سازهای موفق بیشتر ویالون و پیانو مزنند مثل استاد پرویز یاحقی بیژن مرتضوی فریبرز لاچینی استاد همایون خرم و استاد شادمهر عقیلی.:
     
  19. fereshteh

    fereshteh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/09
    ارسال ها:
    39
    محل سکونت:
    بندرعباس
    Ratings:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo, sonar
    محض اطلاع دوست عزيزمون كه فرمودند "بيشتر آهنگسازاي ما اصلا با نت آشنايي ندارند" بايد عرض كنم اين بيچاره هايي كه شما نام برديد نه تنها همشون مباني آهنگسازي و سلفژ رو گذروندند بلكه خيلي بيشتر از اونيكه شما فكرشو ميكنيد واسه دست يابي به اين هنر تلاش كردند !

    اگه يه سري به بيوگرافي بيژن مرتضوي بزنين ميبينيد كه ايشون از سه سالگي ويلن دستش گرفته و با اصول موسيقي آشنا شده و همينطور آهنگسازان ديگه الي آخر .
    اگر جايي مطلبي خونديد مبني بر اينكه اين اساتيد علم موزيك ندارند لطفا منبعش رو اعلام كنيد كه ما هم يه سري بزنيم.

    هيچ آهنگساز ، نوازنده، ارنجر و هيچ هنرمندي در هيچ رشته اي از هنر در سطح وسيع مطرح نشده مگر اينكه سالها در اين زمينه تلاش كرده باشه.
    اگرچه در همين بحث ،خود من عقيده اي در سايت قرار دادم و گفتم : امروز ما آهنگسازهاي زيادي داريم كه بدون دونستن اسم اين مطالب و فقط صرف دونستن آكوردها و تجربه آهنگ هاي زيبايي توليد مي كنند كه نبايد دست كم گرفته بشن ولي همون ها هم لاقل با مفاهيمي چون نت و آكورد آشنا هستند و اينكه از اساتيد بزرگي مثل پرويز ياحقي نام ببريم و ادعا كنيم چيزي از تئوري و اصول اوليه موزيك نمي دونند شايد كمي كم لطفي كرده باشيم.

    از طرفي تا حالا از خودتون پرسيديد چرا اونهايي كه ويلن و پيانو مي نوازند آهنگسازهاي بهتري از آب در ميان؟

    چون:

    1) پيانيست ها درك عميق تري از هارموني دارند.

    2)ويلنيست ها هم از گوش فوق العاده قوي برخوردارند چون خواه نا خواه در هنگام نواختن با سري هاي بسيار پيچيده هارمونيكي در ارتباطند و تازه در اركستر ها به عنوان همراهي كننده از نوازندگان اين ساز خيلي استفاده مي شه.

    بنابراين آهنگساز شدن نياز به گذروندن مراحل مختلف ، فراگيري مباني هارموني و تقويت گوش و اختصاص دادن وقت ويژه، براي اين كار داره.


    نا برده رنج گنج ميسر نمي شود!
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏11/3/10
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  20. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    Ratings:
    +298 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    به جز 100 درصد با بقيه فرمايشتون موافقم. به اعتقاد من دانشگاه دو امتياز مهم داره و بس: 1. قرار گرفتن در محيطي هنري و درگير شدن با افراد و مقولاتي مربوط به موسيقي بطور مستمر 2. يافتن سرنخهايي براي ادامه راه به شرط وجود اساتيد زبده. البته امتيازهاي كمي نيستند اما به دليل نقاط ضعف فراوان در سيستم آموزشي واقعا بيش از اين نميشه انتظاري از دانشگاه داشت. مگر اينكه منظورتون جوليارد يا كنسواتوار مسكو و ... باشه.

    بعلاوه جمله پرمغز چايكوفسكي رو از ياد نبريم: آكادمي و كنسرواتوار محل كشتن استعدادهاست.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1

عبارات جستجو شده:

  1. اصول آهنگسازی

    ,
  2. اموزش اهنگ سازی

    ,
  3. اصول اهنگسازی

    ,
  4. اصول اولیه آهنگسازی,
  5. آموزش آهنگ سازی,
  6. اصول آهنگ سازی,
  7. آموزش آهنگسازی سنتی,
  8. روش های آهنگ سازی,
  9. ezdrummerدانلود برنامه اهنگ سازی,
  10. دروس اصولی آهنگسازی,
  11. مبانی آهنگسازی با کامپیوتر,
  12. دانلودکتاب اصول اهنگسازي,
  13. کلاس اهنگ سازی تهران