آخرین ارسال‌ها
Farhood

Terminator - Dark Fate

توضیحات تکمیلی
Dark Fate جدید ترین فیلم از سری ترمینیتور دیروز اکران شد. آهنگساز این فیلم Tom Holkenborg طی یک ویدئوی نیم ساعته کل ترَک های موزیک این فیلم رو تک تک به نمایش میذاره و در موردشون صحبت میکنه. Tom Holkenborg از تم کلاسیکِ ترمینیتور استفاده کرده که با تغییراتی همراه هست. این تم ساخته ی Brad Fiedel آهنگساز اولیه ی سری فیلم های ترمینیتور هست.

حاشیه: این فیلم از دیروز تا این لحظه که من الآن تایپ میکنم (طی 24 ساعت)، 123 میلیون دلار فروخته!
من انقدر عجله داشتم ، کیفیت پرده ایش رو گرفتم دیدم!
نمیدونم چرا همه دنبال Holkenborg (یا Zimmer) هستن! نفرات مختلف حس مختلفی هم با خودشون میارن .
 
من انقدر عجله داشتم ، کیفیت پرده ایش رو گرفتم دیدم!
نمیدونم چرا همه دنبال Holkenborg (یا Zimmer) هستن! نفرات مختلف حس مختلفی هم با خودشون میارن .
اتفاقاً این آهنگساز رو خیلی مناسب انتخاب کردن برای این فیلم. معلومه خیلی حواسشون جَمعه. انتخاب آهنگساز مثل انتخاب بازیگر میمونه. همونطور که فیزیک یک بازیگر به نقشِ نوشته شده در فیلمنامه باید بیاد و همخوانی داشته باشه، توان و سبک و فضای ذهنی آهنگساز هم باید با بار دراماتیک یک فیلم همخوانی و همسویی داشته باشه. Holkenborg یک آهنگساز موفق در ژانر اکشن هست، نه در ژانر مثلاً ملودرام. اگر فرضاً این آهنگساز رو برای فیلم "شکل آب" انتخاب میکردند، واقعاً تعجب داشت! ساختن موزیک برای فیلم اکشن بمراتب راحت تر از ساختن موزیک برای فیلم های درونی تر هست که Holkenborg از پس این نوع فیلمها خوب برمیاد. کما اینکه در طول کل این ویدئو هم میتونی ببینی که وارد درون کرکترهای فیلم نمیشه و مدام از روابط بیرونی حرف میزنه! خب برای فیلمی مثل ترمینیتور هم کسی باید موزیک بسازه که موزیک فیلمی مثل مدمکس رو ساخته و توش موفق بوده.

این دو آهنگساز که اسم بردی، مربوط به گروه آهنگسازان دوره ی جدید هستند که هم روی اونها تبلیغ زیاد شده و هم اینکه این گروه که تقریباً مال بیست سال اخیر هستند، اومدند روش کار در پروسه ی آهنگسازی فیلم رو تغییر دادند. آهنگسازهایی مثل برایان تایلر، هانس زیمر، رامین جوادی، مارتین تیلمن، Henning Lohner و خیلی از آهنگسازهای 20 سال اخیر فیلم که اکثرشون هم با دستیاری هانس زیمر وارد این حرفه شدند، از همین گروه هستند. روش کار اینها با اون روش کار کلاسیک موزیک نویسی برای فیلم فرق داره و سریعتر هم هست که به هرحال برای بیزنسی بنام تولید فیلم، فاکتور زمان خیلی مهمه. البته تفاوت روش کار اینها فقط به سرعت کار ختم نمیشه. در مورد پروسه ی تولید موسیقی فیلم تجاری یک مقاله خواهیم داشت و اونجا به این تفاوت ها اشاره خواهم کرد.

خیلی ها معتقدند که فقط «روش کار» نیست که این گروه جدید با خودشون آوردند. اونها معتقدند که بعلت کم سوادی این گروه جدید، قدرت نفوذ دراماتیک موسیقی هم با این روش جدید اومده پایین. کما اینکه از ماحصل کار این گروه هم به ندرت میشه یک موزیک فیلم نافذ و قوی مثال زد. و این گروه جدید هم در پاسخ معمولاً میگن "از اینکه ما روش متفاتی ارایه کردیم، موزیسین های Old School از ما خوششون نمیاد"! همین Holkenborg همیشه در هر مصاحبه یا ویدئو یه طعنه به جان ویلیامز و اون گروهی ها میزنه!

ضمناً حساب «هنر» رو از «بیزنس» جدا کن! اینطوری جواب خیلی از سوالهات رو پیدا میکنی.
من بعید میدونم این فیلمو ببینم. چون با دیدن تریلر این فیلم دیگه سر و ته داستان برام معلوم شد دیگه! بشینم چی رو ببینم؟!
 

اطلاعات کلی رسانه

دسته‌بندی
ویدئوها و تصاویر جالب و دیدنی
ارسال توسط
Farhood
تاریخ انتشار
بازدید
61
نظرات
2
امتیاز کاربران
0.00 star(s) امتیازها 0

اشتراک‌گذاری این رسانه

بالا