Farhood

دروغ بزرگ!

توضیحات تکمیلی
Annie Lennox برای شنوندگان پاپ انگلیسی از نوع خاص، اسم ناآشنایی نیست. این موزیک ویدئوی جدید Annie Lennox هست که الآن تقریباً یک ماه از رلیز اون میگذره. پرفورمنس جدید و خاصی از قطعه ی Dido’s Lament ساخته ی هنری پرسل (1695-1659) آهنگساز باروک انگلیسی که فقط 36 سال عمر کرد.
Annie Lennox در این کار ارکستر رو حذف کرده و بجاش از کُر استفاده کرده که بسیار زیبا و در نوع خودش تاثیر برانگیز دراومده. با توجه به چیزی که خودش گفته، این قطعه با انگیزه ی بحران جهانیِ آب و هوا کاور شده. ولی در انتها تقدیم کرده به تمام کسانی که طی یک سال اخیر نزدیکانشون رو از دست دادند (بخاطر کووید).
در این قطعه 256 ووکالیست از گروه کُر London City Voices Choir همکاری داشتند که در ویدئو هم دیده میشه. همونطور که در ویدئو میبینید، بخش های فعال در کُر با رنگی شدنِ تصویرشون نشان داده شدند. و همینطور در پست پروداکشنِ صدا، صدای بخش های کُر در چپ و راست میکس شدند که بسیار شنیدنی دراومده. اما هیچکدوم از اینهایی که تا الآن در موردشون صحبت کردیم "دروغ بزرگ" نبود!

طبق ادعایی که شده، ریکورد ووکال این قطعه، به شکل انفرادی در منزل ووکلیست ها بصورت کاملاً جدا و دور از هم انجام شده، نه در استودیو با حضور اونها در کنار هم. همون روشی که طی یک سال اخیر برای جلوگیری از تماس نزدیک و سرایت ویروس کووید، خیلی ها استفاده میکنن. ولی این کار در مورد این قطعه غیر ممکنه! 256 ووکالیست دراین قطعه داریم، یعنی در واقع 256 میکروفون (هر شخص، یک میکروفون). طبق تئوری فیزیکیِ "سیگنال به نویز"، برآیند ضریب نویزِ 256 میکروفون چیزی بین 45 تا 50 db در میاد که الآن در پس زمینه ی کُر باید به طرز وحشتناکی این نویز شنیده میشد! یعنی مجموعِ وحشتناکی از نویز داخلی میکروفون و نویز محیطی. در حالی که خبری از نویز که نیست بجای خود، خیلی هم میکس تر و تمیز و شارپی از کُر شنیده میشه! این نویز هم چیزی نیست که به این راحتی در پست پروداکشن بشه از روی فایل ها خذفش کرد. بنابر این، این ادعا که صدای کُر تک تک در خونه ها ریکورد شده، یک دروغ بزرگه!

نویز میکروفون در تعداد پایین قابل تشخیص نیست. کما اینکه در استودیو برای ریکورد چنین قطعاتی با این تعداد ووکلیست، حد اکثر 6 تا 8 میکروفون بیشتر استفاده نمیکنن و در نتیجه نویز میکروفونها خودشو نشون نمیده. مثلاً در این سالن فقط 6 میکروفون سقفی برای گرفتن صدای کُر استفاده شده. حالا در مورد کار Lenox، بگذریم از فاکتورهای دیگه مثل پرسپکتیو صدا که در اتاق بشکل سالن بزرگ شنیده نمیشه، و استفاده از برندها و مدلهای مختلف میکروفون که رنگهای متفاوتی دارند (که هر ووکالیستی در خونه ی خودش استفاده میکنه)، شرایط اکوستیکیِ متفاوت در اتاق ها و همینطور طریقه ی ریکورد کردنِ هر کسی، که با دیگری فرق میکنه، . . . و اینها چنین روشی رو در مورد این قطعه غیر ممکن تر میکنه.

در تصویربرداری چنین مشکلی پیش نمیاد. حتی اگر 500 نفر هم ووکالیست استفاده میشد، هر کدومشون میتونستند تصویر خودشون رو در خونه بگیرند و اونها رو بعداً در تدوینِ موزیک ویدئو کنار هم ادیت کنند بدون هیچ مشکلی. ولی بحث صدا فرق میکنه.

ریکورد کُر این قطعه به روشنی پیداست که با حضور همه ی ووکالیست ها در کنار هم در استودیو انجام شده. و بعد از میکس و اتمام کار، کپی فایل خروجی به ووکالیست ها ارسال شده تا با اون لب بزنند (مثل هر موزیک ویدئوی دیگه) و تصویر خودشون رو در خونه ی خودشون بگیرن و ارسال کنند برای تدوین و ساخت موزیک ویدئو.

مشکلِ پَندمیِ این یک سال اخیر ظاهراً همه رو دروغگو بار آورده! همه هر نوع برخورد نزدیک با همدیگه دارن، و در عین حال اینو انکار میکنن!
  • تشکر
  • غمگین
واکنش‌ها: Yo3fM, stefan و Light

اطلاعات کلی رسانه

دسته‌بندی
ویدئوها و تصاویر جالب و دیدنی
ارسال توسط
Farhood
تاریخ انتشار
بازدید
171
نظرات
1
امتیاز کاربران
0.00 star(s) امتیازها 0

اشتراک‌گذاری این رسانه